Stichting Corporate Communicatie stelt resultaten Persoverzicht-onderzoek voor en lanceert programma Nacht van de Woordvoerder

FacebookLinkedIn

Stichting Corporate Communicatie heeft als doel om kennis op het gebied van corporate communicatie te verspreiden. Dit doen ze onder andere met hun onderzoek rond persoverzichten, waarvan de resultaten in april zijn gepubliceerd. Dit onderzoek bevraagt 79 woordvoerders van diverse bedrijven en organisaties naar hun manier van werken met persoverzichten. Uit de bevraging komen volgende resultaten naar voor:

  • 94% van de participerende bedrijven en organisaties heeft een persoverzicht, voornamelijk met het doel om na te gaan hoe ze in het nieuws komen.
  • Printmedia (95%) en online media (92%) zijn bij uitstek de twee meest populaire mediatypes in het persoverzicht.
  • 74% van de respondenten geeft aan met Belga Press samen te werken als leverancier voor het persoverzicht.
  • Het persoverzicht wordt voornamelijk gedeeld met het directiecomité (86%) en de communicatiedienst (78%).

Een uitgebreid overzicht van de resultaten van het persoverzicht-onderzoek kan u hier terugvinden.

Nacht van de Woordvoerder

De vereniging fungeert tevens als netwerk en ontmoetingsplaats voor professionelen en organisaties die direct of indirect betrokken zijn bij corporate communicatie. Zo organiseert het op donderdag 22 mei de jaarlijkse Nacht van de Woordvoerder, in ZAS Cadix in Antwerpen. Dit evenement brengt Nederlandstalige woordvoerders samen voor een avond van netwerken en kennisdeling. Daarnaast wordt er tijdens de Nacht van de Woordvoerder ook bekendgemaakt wie er in de voetsporen treedt van Peter Bruyninckx (Woordvoerder van het Jaar 2024) en Debby Wilmsen (Corporate Woordvoerder van het jaar 2024).

Meer informatie over dit evenement kan u terugvinden in de MediaSpecs Agenda.