Videoadvertentieplatform SpotX breidt onestopshop SPOT6 uit naar België

FacebookTwitterLinkedIn

Na de succesvolle lancering van SPOT6 in Nederland breidt videoadvertentieplatform SpotX uit naar de Belgische markt. Door het lanceren van SPOT6 in België komen de broadcasters tegemoet aan de wens om het inkoopgemak te vergroten en aan de stijgende vraag naar bumper ad-voorraad vanuit de adverteerders en mediabureaus.

De onestopshop maakt het mogelijk om via één kanaal premium inventory van bumper ads (6 sec ads) tegelijkertijd in te kopen bij alle Belgische broadcasters waaronder SBS Belgium, IP Belgium, RMB, MEDIALAAN – de Persgroep Publishing en Pebble Media/VRT.

Professionalisering programmatic-advertisingmarkt

Voor de komst van SPOT6 was het bumper ad-aanbod in België versnipperd. Als gevolg hiervan verloren buyers en adverteerders veel tijd aan het contact met de verschillende broadcasters.

Wout Dockx, Secretaris-Generaal Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media, legt uit: “Het SPOT6-initiatief van SpotX waarin alle Belgische broadcasters deelnemen is een enorme stap voorwaarts in een gefragmenteerd landschap binnen de Belgische videomarkt. Door het lanceren van SPOT6 versterken SpotX en de Belgische broadcasters niet alleen het lokale video-aanbod op een geharmoniseerde manier, maar dragen zij ook bij aan een toekomst van relevante boodschappen op maat naar de Belgische consument.”

Toenemende interesse bumper ads

Het toenemende gebruik van videocontent heeft in het afgelopen jaar voor een enorme groei van bumper ads gezorgd. Zo ook bij SBS, die haar bumper ad-inventory via SPOT6 beschikbaar stelt.

“Voor SBS is het niet meer dan vanzelfsprekend dat we onze adverteerders en mediabureaus de beste service verlenen en het hen zo gemakkelijk mogelijk willen maken om ook kwalitatieve non-skippable videoadvertenties van zes seconden in te kopen. Dankzij SPOT6 kan dat nu en is de techniek en distributie geregeld”, aldus Brenda Liebens, Head of Digital Advertising bij SBS.

Tijdbesparing en efficiëntie

Voor adverteerders en mediabureaus zorgt de lancering van SPOT 6 voor een grotere efficiëntie en tijdsbesparing bij het inkopen. Isabelle Lambert, Head of Programmatic bij IPG Mediabrands: “Inkopen via SPOT6 levert ons niet alleen een flinke tijdsbesparing op. Deze onestopshop stelt ons ook in staat om via één kanaal toegang te krijgen tot de premium bumper ad-voorraad van álle lokale broadcasters. Dat is uniek in België.”

De eenvoudige manier van inkopen is ook voor L’Oréal een belangrijke reden om gebruik te maken van het SPOT6-platform.

Hannelore Verheyen, Head of Digital bij L’Oréal: “Toen wij hoorden van de lancering van SPOT6 in België was het voor ons meteen duidelijk dat we onderdeel willen zijn van deze primeur. SPOT6 zorgt voor een enorme efficiëntieslag nu we alle kwalitatieve videovoorraad bij meerdere broadcasters tegelijkertijd kunnen inkopen. Wij kijken dan ook met veel interesse ernaar uit om gebruik te maken van bumper ads op deze premium kanalen.”