Sportizon neemt esports agency Kayzr over: “Deze samenwerking moet ervoor zorgen dat gamers gezonder, langer en gelukkiger leven”

FacebookTwitterLinkedIn

Sportizon, de consulting- en activatie-afdeling van de Golazo Groep, neemt esports agency Kayzr over. Golazo en Kayzr slaan een nieuwe weg in met esports, die van het verantwoord gamen met de focus op het fysieke en mentale welzijn.

Golazo nam de voorbije jaren al wat initiatieven op het vlak van digitale en virtuele challenges. Om een grotere, logische stap in esports te zetten, drong zich een samenwerking op met Kayzr. Dit platform, waarop diverse esports- en gamingcompetities plaatsvinden, heeft momenteel zo’n 100.000 actieve gebruikers.

De gezamenlijke overtuiging om in te zetten op verantwoord gamen met de focus op het fysieke en mentale welzijn, deed beide partijen met elkaar in zee gaan. Nu gamen voor velen een vast patroon geworden is in hun dagelijks leven, wordt het belang van dat op een gezonde manier te doen alleen maar groter. Dat is de missie van sportbedrijf Golazo: iedereen motiveren om te bewegen en gezond te leven.

Michel Francken, CEO van Sportizon vertelt: “We begeven ons voor het eerst echt op het esportspad, een must voor een bedrijf als het onze dat in alle aspecten van de sport wil groeien. Het geeft onszelf en onze klanten tal van nieuwe opportuniteiten. Tegelijk willen we al wie gamet motiveren om dat op een gezondere manier te doen. En dan hebben we het zowel over voldoende beweging tussendoor, gezonder eten en drinken en voldoende aandacht voor rustpauzes en slaap.

We broedden al langer op ideeën om het stereotiepe beeld van de gamer te doorbreken”, vult Xander Van Buggenhout, business development manager bij Kayzr, aan. “Uiteraard hebben wij niet liever dan dat er massaal aan esports wordt gedaan, maar we mogen daarbij de gezondheid en het welzijn niet uit het oog verliezen.

Sportizon en Kayzr willen ook inspelen op de toenemende vraag van klanten om zaken te ontwikkelen in esports of om een merk bekend te maken in een gaming community. “Met de knowhow en expertise vanuit Kayzr, kunnen we voortaan esportsinitiatieven inpassen in de strategie van merken en ze zelf voor hen gaan ontwikkelen”, zegt Nik Schotsmans, brand activation director bij Sportizon. “Omgekeerd zien we heel wat kansen voor merken die producten aanbieden op het vlak van gezonde snacks en voeding, lifestyle en zelfs ergonomie, en meewillen in dat verantwoorde gamingverhaal.