In een jaar gekenmerkt door economische onzekerheid en wereldwijde uitdagingen, heeft Serviceplan Group een omzetstijging van 11% gerapporteerd, wat de totale omzet voor 2023/2024 op 818 miljoen euro brengt.
Dit resultaat is o.a. te danken aan nieuwe klanten, internationale erkenning en een versterkte groei van de wereldwijde aanwezigheid en benadrukt de focus van de groep op innovatieve benaderingen en strategische planning.
Resultaten Belux
In Brussel boekte Serviceplan Group Belux een groeicijfer van 9% en een totale brutomarge van bijna 14 miljoen euro. Met klanten als Aldi, BMW en Decathlon bewijst het bureau dat het voldoet aan de verwachtingen van de moderne adverteerder.
In België en Luxemburg werd het afgelopen boekjaar gekenmerkt door de acquisitie van klanten zoals ICI Paris XL (direct marketing), Abbott (media), Ginetex (design), Emile Weber (branding), BPost Group (digitaal en direct marketing), Vanharen (media), Spin Master (media) en Südtirol (media).
Peter Vande Graveele, CEO van Serviceplan Group Belux: “Dit jaar markeert een belangrijke mijlpaal, aangezien ons bureau zijn tiende verjaardag viert. Ik ben ongelooflijk trots dat ons House of Communication in slechts tien jaar tijd is uitgegroeid tot een van de top 10 geïntegreerde bureaus in België. Ondanks de financiële druk die onze sector ondervindt, zoals recentelijk benadrukt door de ACC en UMA, blijft ons bureau niet alleen groeien, maar ook winstgevend. We hebben een sterke basis opgebouwd die ons in staat stelt om met optimisme naar de toekomst te kijken, gedreven door een visie waarin innovatie diep verankerd is en respect voor de mens in al zijn vormen centraal staat in alles wat we doen.”
Groei-domeinen en strategische successen
Het succes van Serviceplan Group in dit boekjaar kan worden toegeschreven aan verschillende belangrijke factoren, waaronder significante klant- en accountwinsten, cross-brand samenwerkingen en een reeks internationale awards voor alle submerken van de groep.
De geïntegreerde bureaugroep opereert volgens het House of Communication-model, waarbij alle bureaus en talenten uit verschillende disciplines onder één dak samenwerken, wat een cultuur van creativiteit en innovatie bevordert.
Naast de internationale erkenningen vierde Serviceplan in België een belangrijke mijlpaal met het winnen van de eerste Gold Lion in Cannes. In Luxemburg werd de positioneringscampagne voor openbaarvervoerbedrijf Emile Weber bekroond met de titel ‘Campagne van het Jaar‘ door Adada.
In België werd Mediaplus, het mediabureau van Serviceplan Group, genomineerd als een ‘Trends Gazelle‘, wat de snelle groei van dit onafhankelijke mediabureau onderstreept, als een serieus alternatief voor de grote groepen.
Ten slotte stond Plan.Net, het MarTech-bureau van Serviceplan Group, op de 3de plaats in de top 100 digitale bureaus in België, vastgesteld door Digimedia.
Vooruitzichten 2024/2025
Voor het boekjaar 2024/2025 is Serviceplan Group van plan om verder te bouwen op zijn successen door te focussen op belangrijke domeinen zoals de voortzetting van het AI-initiatief, de oprichting van een House of Communication in het Verenigd Koninkrijk en de verdere ontwikkeling van Cultural Marketing, First Party Data en Spatial Computing.
In Belux zal de focus sterk liggen op creativiteit, met de komst van Philippe Fass als nieuwe Executive Creative Director. Deze benoeming weerspiegelt de continue investering van Serviceplan Group in meervoudig bekroond talent om de creatieve ambities verder te stimuleren.
Terwijl creativiteit een centrale pilaar blijft, zet Serviceplan zich ook in om de grenzen van Artificial Intelligence in België te verleggen. In Brussel zet de groep belangrijke stappen om optimaal gebruik te maken van AI.