Semetis en FamousGrey vallen in de prijzen op de IAB Mixx Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Semetis en FamousGrey kronen zich tot de winnaars van de IAB Mixx Awards 2021. Ze gingen elk met 5 awards naar huis, waaronder heel wat Gold. In totaal werden 27 awards uitgereikt tijdens de ceremonie in Tour & Taxis in Brussel.

8 Gold awards reikten de vier jury’s van de IAB Mixx Awards uit, waarvan 6 naar Semetis en FamousGrey gingen (met elk 3 Gold). Semetis haalt het telkens in een Digital Media-categorie. Dit voor Dmlights, Ardennes-Etape en Carglass. FamousGrey behaalt zijn 3 Gold met twee campagnes voor Campari en eentje voor Volvo. Het bureau haalde deze awards in de categorieën Digital Design & UX en Digital Communication.

In de categorie Digital Marketing & Technology viel 1 Gold te vieren. Die gaat naar Stellar voor Stellar SaaS in Best Belgian Marketing Tool. De laatste Gold is voor Kinetic. Het behaalde de prijs voor Proximus in de categorie Digital Media – Best Media Engagement Campaign.

Dit palmares toont nog maar eens aan hoe digital onontkoombaar is geworden in de marketing mix de afgelopen jaren”, zegt Charlotte van Coevorden (Mediahuis), bij BAM verantwoordelijk voor deze awards. “Corona deed ons meer naar digitale kanalen grijpen en daar speelden merken mooi op in. Het is daarnaast bijzonder om te zien dat in een internationale context ook lokale initiatieven eruit springen.”

De vier jury’s stonden onder leiding van respectievelijk Roel Naessens (Salesforce – jury Martech), Guido Goffeau (CCX/Colruyt Group – jury UX Design), Silvia Wiesner (Unilever – jury Communication) en Doriane Magnus (Kiabi – jury Media).

In totaal vielen 27 initiatieven in de prijzen. Ze zijn stuk voor stuk terug te vinden op de website van BAM.