Sanoma wil HeadOffice Nederland en België samenvoegen

FacebookTwitterLinkedIn

Sanoma maakte vanochtend aan het personeel bekend HeadOffice Nederland te willen integreren met HeadOffice België. De Nederlandse tak is volgens de uitgever de afgelopen jaren onvoldoende in staat gebleken om klanten te behouden. Daarnaast lukt het ook niet voldoende om in te spelen op de veranderende markt.

 

In België gaat het beter. Daar is HeadOffice met 85 medewerkers volgens Sanoma “veruit het grootste contentmarketingbureau op de Belgische markt en één van de hoofdrolspelers in Europa”. De Belgische tak is de afgelopen tien jaar geëvolueerd van een custom publishing organisatie naar een ‘omnichannel content advertising bureau’. En dat wil Sanoma nu verder uitbouwen door de activiteiten van Sanoma in Nederland en België optimaal te integreren.

 

In Nederland blijft volgens woordvoerster Kristel Thijssen straks nog een team actief, maar dat wordt aangestuurd vanuit België. De volledige backoffice verhuist naar België met uitzondering van onder andere een centrale Finance & Operational Manager. In Nederland blijven functies bestaan rond account- en projectmanagement en ‘digital new biz strategy’. Ook een aantal creative content directors blijven op post.

 

Maar er zullen bij HeadOffice Nederland wel een aantal arbeidsplaatsen verdwijnen. 

 

Als de ondernemingsraad akkoord gaat, zal de integratie vanaf 1 november ingaan. 

 

Bron: Adformatie.nl.