Roularta wil het Nederlandse maandblad Landleven overnemen

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta Media Group heeft de intentie om het Nederlandse maandblad Landleven over te nemen van Reed Business Information. Het management zal dan gevoerd worden door Senior Publications Nederland dat onderdeel is van Roularta.

Landleven is een multimediamerk dat zich richt tot mensen die op het platteland wonen en leven. Het magazine bestaat al 20 jaar en heeft een verkochte oplage van 112.000 exemplaren, waarvan 96.000 abonnementen.

Landleven straalt de authenticiteit, gezelligheid, rust, nostalgie en knusheid van het buitenleven uit. Het verschijnt telkens op 164 pagina’s en bevat inspirerende reportages over de countryside: tuintips, recepten, dieren, natuur, uitjes, doe-het-zelven en nog veel meer. Behalve de reguliere edities worden ook een aantal speciale nummers uitgegeven.

Voorts wordt de community van buitenmensen bereikt met de dagelijkse newsletter, social media, de website en twee grote evenementen per jaar (Beleef Landleven en Landleven Winter).

Landleven draait een omzet van 7,5 miljoen euro en telt 22 medewerkers. De integratie van Landleven binnen Senior Publications Nederland zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden.

Dirk Oeyen, CEO van Senior Publications Nederland: “Roularta heeft een grote affiniteit met de community van Landleven aangezien het met zijn magazine Nest een gelijkaardige doelgroep in België bedient. Tussen Landleven en het Nederlandse Plus Magazine (dat eveneens tot het portfolio van Roularta behoort) is dan weer een grote synergie mogelijk op het vlak van advertenties en abonnementen”.

Sander de Groot, Managing Director van Reed Business Information: “De activiteiten van Landleven passen niet meer binnen de focus van Reed Business Information. Als gevolg daarvan is het onze intentie om Landleven te verkopen aan Roularta”.