Roularta heeft overname New Skool Media afgerond

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta Media Group heeft de overname van 100% van New Skool Media, waarvan het portfolio 20 magazinemerken in Nederland telt, afgerond. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de transactie onvoorwaardelijk goedgekeurd. Er werd eveneens een akkoord bereikt tussen de directie en de redactieraad van Elsevier Weekblad (EW).

Samen met de andere magazinemerken van Roularta in Nederland, o.a. Plus Magazine en Landleven, is Roularta nu de op één na grootste uitgever van magazines in Nederland. Daarmee wordt Nederland het tweede thuisland van het bedrijf.

De bekendste magazinemerken uit het portfolio van New Skool Media zijn EW (voordien Elsevier), een opiniemagazine voor ondernemers, en Beleggersbelangen, het mobile-first-platform voor actieve investeerders.

Daarnaast geeft New Skool Media meerdere special-intrestmagazines uit. Enkele voorbeelden:

  • Delicious draait om koken en eten;
  • Formule 1, het magazinemerk voor de formule 1-fans;
  • Seasons, voor lezers die landelijk leven;
  • Roots, voor natuurliefhebbers;
  • Vorsten, voor royaltyfans;
  • Kijk, voor wie in wetenschap en technologie geïnteresseerd is

Van deze transactie wordt voor 2022 een positieve impact op de resultaten van Roularta Media Group verwacht, gezien de verwachte omzet van New Skool Media vanaf 1 maart 2022 in de geconsolideerde cijfers van 2022 wordt opgenomen. De omzet van de verworven onderneming bedraagt circa 45 miljoen euro.