Rossel en Sipa Ouest-France voeren exclusieve onderhandelingen voor de overname van Digiteka

FacebookTwitterLinkedIn

De groepen Rossel en Sipa Ouest-France kondigen aan in exclusieve onderhandeling te zijn voor de overname van Digiteka, een van de koplopers in de sector van in-stream videoadvertenties in Europa, met een maandelijks publiek van om en bij de 50 miljoen unieke videonauten en 300 miljoen videostreams.

Digiteka werd in 2007 opgericht en heeft vestigingen in Parijs, Londen en Madrid. Het bedrijf telt 35 medewerkers, van wie driekwart in Frankrijk.

Digiteka stelt innovatieve videoplayer-oplossingen ter beschikking van media-uitgevers, voornamelijk gebaseerd op contextualisering, de controle van brand safety en automatische optimalisatie van reclameprestaties.

In 2016 lanceerde Digiteka zijn DigiAds.tv-videoregie. In december 2017 lanceerde het versie 5 van zijn videoplayer, die de distributie van video en reclame kan aanpassen aan individuele gebruikers.

Digiteka verenigt 4.000 producenten die hun video’s verspreiden via 500 media-uitgevers, waaronder Orange, BT.com, Mondadori, M6, Groupe Ouest France, Boursorama, Bayard, Media 365, Les Echos, Bauer UK, Dennis Publishing, Estadio Deportivo, Diario Critico, Time Inc en Hearst UK.

Rossel en Sipa Ouest-France zijn al partners in de vennootschap 20 Minutes France. Ze zetten volop in op digitalisering en willen hun ontwikkeling in online video’s versnellen.