Rossel doet aan after marketing: bereikcijfers troonafstand Albert II

FacebookTwitterLinkedIn

Le Soir schonk veel aandacht aan de recente troonsafstand van Albert II en de kroning van Filip I.

 

Redactioneel waren er 50 journalisten aan de slag om samen 150 extra pagina`s in 20 dagen te produceren. Ook was er een extra editie van 36 pagina`s met een oplage van 20.000 exemplaren die op zondag 21 juli gratis rond het Warandepark werd verspreid. Tot slot was er die dag ook nog een speciale uitgave van 240 pagina`s uitsluitend beschikbaar op tablet.

 

Adverteerders hadden eveneens hun aandeel via 21 themagebonden top topicals in de kranten van 20, 21 en 22 juli.

 

Wat betreft leesbereik spreekt Rossel zelf van een uitzonderlijk succes:

– In de krantenwinkels was er een verkoopsstijging: +49% voor de krant van 5 juli en +39% voor de krant van 22 juli ten opzichte van vergelijkbare dagen in juni.

– Lesoir.be telde 235.000 unieke views (31% meer dan een gemiddelde dag van de week voordien) die live de troonsafstand hebben gevolgd en 233.500 unieke browsers die de dag erna op zoek waren naar foto`s, interviews en analyses.

– Op Facebook, Twitter en Google+ werden om en bij de 100.000 interacties genoteerd.