RMB lanceert campagne om de horeca te ondersteunen

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds cafés en restaurants op 19 oktober moesten sluiten, heeft de horeca opnieuw ernstig te lijden onder de maatregelen om de pandemie te bestrijden. Met een ‘100% homemade’ concept en campagne wil RMB de lokale horeca helpen om na de lockdown weer op volle kracht te gaan draaien.

De actie wordt gesteund door HoReCa Wallonie, Horeca Bruxelles en de sponsors Stad Brussel, Visit.Brussels, VisitWallonia, METRO en BeFOX. Gebaseerd op een idee van F.L.A.S.H. benadrukken de spots welke leegte de sluiting van bars, cafés en restaurants laat in het leven van de Belgen.

Het uiteindelijke doel van de actie is om 50% van het totale door de sponsors geïnvesteerde nettobedrag terug te storten aan de horecafederaties van Wallonië en Brussel. Dit bedrag zal dienen om – in 2021 – de heropening van bars, cafés en restaurants te financieren.

Een ‘homemade’ campagne op alle merken in regie

Het mediaplan omvat ruim 280 tv-spots die gedurende vier weken – tussen 13 november en 13 december – uitgezonden worden op La Une, Tipik, AB3, ABXPLORE, NRJ Hits TV en LN24. Aanvullend loopt er ook een instream video-ads campagne op het volledige digitale net van RMB.

Het radioplan, met 330 spots op VivaCité, Tipik, La Première, Classic 21, DH Radio en NRJ, is gespreid over twee weken, van 23 november tot 29 november en van 7 december tot 13 december.

RMB zal ten slotte met de hulp van verschillende influencers ervoor zorgen dat de campagne ook weerklank vindt op de sociale media, onder de hashtag ‘#IamHoreca’.