RMB koopt aandelen van Matchtalks

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds kort participeert RMB voor 26,66% in het kapitaal van het Brusselse bedrijf Upvote sprl/vzw. Deze startup, sinds eind mei 2016 actief in de sector van computer programming, is de ontwerper van Matchtalks, een mobiele applicatie (gebruikt door de RTBF) om kijkers in real time te laten reageren tijdens live sport- of andere uitzendingen.

Matchtalks biedt zich vandaag al aan als een communicatieplatform dat toegankelijk is voor adverteerders. Door de toenadering tussen RMB en Upvote kan de regie zich perfectioneren in een technologie die sociale tv, interactieve media en targeting combineert.

Yves Gérard, General Manager van RMB, licht toe: “Innovatie is zeer belangrijk voor adverteerders die zich willen onderscheiden van de concurrentie. Op tv verloopt deze innovatie via het second screen en de interactiviteit die dit kan genereren. Met de participatie in Upvote maakt RMB zijn ambitie waar om nieuw digitale mogelijkheden te ontwikkelen die zowel sterker als origineler zijn”.

Over Matchtalks

Matchtalks is een mobiele app die beschikbaar is via IOS of Android. Tijdens live uitzendingen biedt deze app kijkers de mogelijkheid om hun mening over het programma of de sportwedstrijden die ze bekijken te delen.

De RTBF gebruikte Matchtalks voor het eerst tijdens Euro 2016. Hij werd ook ingeschakeld tijdens de Ronde van Frankrijk en de Olympische spelen, en bij uitzendingen zoals À Votre Avis (op La Une) of La Tribune (op La Deux). Binnenkort kunnen de RTBF-kijkers ook interactief reageren tijdens The Voice Belgique en Formule 1-wedstrijden. De app zal verder ook nog voor de wedstrijden van het WK voetbal 2018 worden toegepast.

Matchtalks werd ruim 30.000 keer gedownload en 10.000 personen maakten er gebruik van bij elke wedstrijd van de Rode Duivels.