RMB en bpost rollen samen een eerste targeted campaign uit die addressable tv en postmailing combineert. De bedoeling is om het effect van de merkcommunicatie te versterken door identieke targetingsegmenten in verschillende omgevingen te gebruiken.
Voortbouwend op de samenwerking met Proximus rond addressable tv advertising en die met bpost als dataprovider, bedachten RMB en bpost een nieuw type targeted campagne die addressable tv advertising combineert met paper mail. Dankzij de data die steeds meer convergeren, is het voortaan mogelijk om dezelfde targetingsegmenten in verschillende omgevingen te activeren.
In samenwerking met bpost stelde RMB aan Medi-Market voor om een campagne te testen. Space, het mediabureau van Medi-Market, zette mee zijn schouders onder het project.
De campagne, die loopt van 11 tot 30 oktober, combineert gelijklopend een addressable tv campagne die bpost- en Proximus-data activeert, met een postmailingcampagne gebaseerd op vergelijkbare doelgroepsegmenten. De resultaten van de campagne zullen concreet worden gemeten door middel van een digitale enquête.
Valérie Janssens, Development Director bij RMB, en Christophe Erregeerts, Alliance Manager bij bpost, lichten toe: “Wij, nationale spelers, weten allemaal hoe belangrijk het is onze krachten te bundelen, om weerwerk te bieden aan de internationale concurrentie met geloofwaardige en effectieve alternatieven, in het voordeel van onze lokale ecosystemen. We delen een vergelijkbare wens, identieke kwaliteitscriteria en eenzelfde marktvisie op het rationeel gebruik van data. Onze ambities komen tot uiting in dit gemeenschappelijk product dat vooral gericht is op de belangen van de adverteerders. Dit project is bijzonder aanmoedigend en voldoening gevend voor alle spelers die zich inzetten voor verandering“.