Proximus en DPG Media sluiten strategisch akkoord rond digitalisering van tv

FacebookTwitterLinkedIn

Proximus en DPG Media kondigen een strategisch partnership aan. De samenwerking is gebaseerd op de digitalisering van tv, met de introductie van nieuwe digitale advertentiemodellen.

Beide partijen zetten daarmee een belangrijke stap richting een connected video-ecosysteem, waarbij targeting en data driven marketing centraal staan. Verschillende GDPR-proof databronnen zullen de basis vormen van de nieuwe vormen van targeting.

Het verbeteren van het kijkcomfort staat centraal in de overeenkomst tussen Proximus en DPG Media. Proximus rolt in de loop van 2022 gratis de dienst ‘TV Replay – 7 dagen’ uit voor al haar klanten. De content van de VTM-zenders kan binnenkort dus bekeken worden tot een week na de live-uitzending en dit zowel via de settopbox als in de app en online.

Daarnaast zal VTM GO vanaf het voorjaar van 2022 beschikbaar zijn op de nieuwste generatie Proximus-settopboxen (V7). Op die manier kunnen Proximus-klanten voortaan de content van het AVOD-platform rechtstreeks op hun televisietoestel bekijken.

Stefaan Haerick, Director Content Partnerships & Sponsoring bij Proximus: “We zijn verheugd een akkoord bereikt te hebben met DPG Media rond de verdere evolutie van de kijk- en advertentiemodellen. We zijn ervan overtuigd dat dit het hele ecosysteem ten goede zal komen en zo de consument te kunnen blijven verwennen met lokaal geproduceerde content op Pickx.”

Wilfried Celis, Director Audiovisual Strategy & Partnerships bij DPG Media: “Het akkoord met Proximus is een belangrijke stap in het bouwen van een nieuw video-ecosysteem. Extra kijkcomfort in combinatie met toekomstgerichte advertentiemodellen vormen de basis van een krachtige samenwerking met de operator die het lokale medialandschap extra zuurstof geven.”