ProduPress: “Autogids.be, Autowereld.be en Moniteurautomobile.be nog altijd de referentie voor kopers van een nieuwe auto”

FacebookTwitterLinkedIn

Al vele jaren zijn AutoGids, AutoWereld en Le Moniteur Automobile de referentie voor de vele kopers van een nieuwe auto die het Autosalon afwachten om te beslissen en de beste deal te kunnen sluiten.

Thierry Hottat, Head of Marketing bij ProduPress: “Onze magazines en websites zijn dan ook onmisbare tools geworden om een dergelijke aankoop goed voor te bereiden”.

Zo hebben sinds december in totaal 27 merken hun folders met salonaanbiedingen aan ProduPress bezorgd, die vervolgens op de site werden gepubliceerd en kopers helpen om de verschillende aanbiedingen en kortingen te vergelijken.

Op die manier kunnen kopers alle aanbiedingen en kortingen terugvinden van de merken waarin ze geïnteresseerd zijn. Bovendien kunnen ze via de site ook een virtueel bezoek brengen aan het salon. Bij sommige auto’s is het zelfs mogelijk een kijkje te nemen in het interieur alsof je zelf achter het stuur zit. En dankzij het interactieve plan hebben kopers in amper enkele muisklikken ook toegang tot alle tests en vergelijkende tests die ProduPress gepubliceerd heeft.

Dat surfers interesse tonen in al deze informatie blijkt uit het toegenomen aantal bezoekers in vergelijking met vorige Autosalons. “Tijdens de eerste week van het salon mochten we op onze sites bijna 700.000 bezoekers verwelkomen, of 21 procent meer dan tijdens dezelfde week van het Autosalon van 2017, en zelfs 58 procent meer dan tijdens dezelfde week in 2016. Het hoogtepunt qua pageviews van deze eerste salonweek werd bereikt op zondag 14 januari, met 407.106 pageviews in één dag tijd.”