Pop It Up, een nieuw boek voor marketeers en retailers over het hoe en waarom van pop-up stores

FacebookTwitterLinkedIn

Het fenomeen van tijdelijke winkels is al enkele jaren bekend. Steeds meer pop-up stores openen hun deuren, ook bij ons. Maar hoe maak je van jouw pop-up store een echt succes?

 

Consumenten zijn constant op zoek naar verrassingen. Ze willen iets nieuws beleven en ze houden ervan om nieuwe zaken als eerste te ontdekken en door te vertellen. In deze tijden van multichannel en e-commerce zijn ook retailers op zoek naar nieuwe formules om de consument voor zich te winnen. Steden, handelscomités en de vastgoedwereld proberen via pop-up shops de toenemende winkelleegstand aan te pakken.

 

Els Demey en Jody Duyck werpen in hun boek Pop It Up een frisse blik op de mogelijkheden van tijdelijke winkelformules voor retailers, marketeers, reclamemakers, vastgoedconsulenten, handelsorganisaties en steden.

 

Ze nemen je mee van start tot finish van een pop-up store en aan de hand van inspirerende voorbeelden worden vragen beantwoord als ‘Waarvoor kun je pop-ups inzetten?`, ‘Hoe kies je de juiste locatie?`, ‘Hoe lang houd je een pop-up open?` en ‘Wat doe je met vergunningen, verzekeringen en personeel?`.

 

Het boek van uitgever LannooCampus telt 136 pagina`s en is voor 24,99 euro te koop in de boekhandel.