NRJ wil doelgroep 35-44 jaar veroveren

FacebookTwitterLinkedIn

Radiozender NRJ wil zijn luisterpubliek verder uitbreiden en gaat zich richten tot de 35- tot 44-jarigen. In Franstalig Belgiƫ is NRJ koploper bij de doelgroep 12-34 (*). Met een dagbereik van 14,6% (210.500 luisteraars) en een wekelijkse dekking van 30,8% (443.000 luisteraars) is NRJ de radio die het grootste aantal jongvolwassenen aantrekt.

De aanpak van NRJ kadert in een logische groeistrategie, waarbij een steeds toenemend aantal luisteraars op zoek is naar een hedendaags muziekformat. De luistertests en de opgedane ervaring, met name in Frankrijk, bewijzen dat een hitformat inspeelt op de verwachtingen van een ruim publiek.

Met presentatoren van rond de 40 jaar, een meer ontspannen toon en een meer ‘consensuele’ muziekkeuze wil NRJ meer luisteraars tussen 35 en 44 jaar aanspreken. Zo is onder andere het nieuwe dagelijkse programma ‘Les Fous Duroy’, gepresenteerd door Olivier Duroy en Audrey van 20u tot middernacht, een show met een meer volwassen aanpak dan de andere uitzendingen in het programma-aanbod.

(*) Bron: CIM RAM 2019 05-08 ; maandag-zondag; 05u00-24u00