Nieuwe structuur voor de Persgroep

FacebookTwitterLinkedIn

De Persgroep heeft beslist om zijn print en online activiteiten vanaf 1 januari 2012 onder te brengen in 3 nieuwe business units. Het gaat om de business unit Print België, Print Nederland en business unit Digitaal België en Nederland.

 

Rudy Bertels (momenteel CEO van de Persgroep Publishing) neemt de leiding over deze 3 units en zal eveneens verantwoordelijk zijn voor de business unit Print België. Frits Campagne wordt verantwoordelijk voor Print Nederland terwijl Patrick Van Waeyenberge de business unit Digitaal België en Nederland zal leiden.

 

Door de nieuwe structuur en het vertrek van Patrick Van Waeyenberge bij de Persgroep Advertising verandert eveneens de structuur van de advertentieregie. Momenteel is deze opgedeeld in de Persgroep Advertising (nationaal) en de Persgroep Classifieds/Local.

 

Vanaf 1 januari 2012 veranderen er een aantal verantwoordelijkheden binnen de advertentieregie:

 

· dPA Print wordt zowel voor de nationale markt, regionale markt en classifieds geleid door Geert Spapen (momenteel Group Manager dP Classifieds/Local).

 

· dPA Digital zal in België en Nederland geleid worden door Bert Marievoet (nu Sales Director bij dPA)

 

· Ruth Stevens heeft de verantwoordelijkheid over alle crossmediale en creatieve campagnes bij de Persgroep Advertising.

 

Door de opsplitsing van de printactiviteiten en de digitale activiteiten wil de Persgroep Advertising haar account managers meer specialiseren. Met Community wil de Persgroep Advertising nog meer dan voorheen die adverteerders ondersteunen die interesse hebben in crossmediale en creatieve geïntegreerde campagnes.