Nieuwe organisatie- en directiestructuur bij Sanoma Media

FacebookTwitterLinkedIn

De intrek van Sanoma Media in Mechelen volgende zomer (Hot News 26/03/2012) heeft gevolgen voor de organisatie- en directiestructuur.

 

Om te beginnen verdwijnen vanaf september de verschillende regies Sanoma Media Communication Solutions, Sanoma Digital en Sanoma Regional om plaats te maken voor één geïntegreerde regie. Adverteerders kunnen dan bij één verkoopteam terecht waarin de huidige print, regionale en digitale teams hun krachten zullen bundelen.

 

Ook de directiestructuur wordt aangepast: vanaf juli zal er een nieuwe structuur opereren vanuit Mechelen. Aangestuurd door CEO Aimé Van Hecke kiest Sanoma Media voor een Management Comité met vijf directieleden. De eerste nieuwe functie is deze van COO. Deze rol wordt opgenomen door Hans Cools. Hij zal de uitvoering van de organisatietransformatie in goede banen moeten leiden.

 

De overige vier leden zijn:

Karen Hellemans die als Business Unit Director Segments verantwoordelijk wordt voor het bereiken van de gekozen segmenten in de consumentenmarkt.

Christine Festjens die de nieuwe rol van Business Unit Director Verticals & Related Commerce opneemt. Zij is verantwoordelijk voor het bereiken van andere, specifiek gekozen doelgroepen, voor de verdere uitbouw van de Brand & Line Extensions van de bestaande merken én voor het lanceren van nieuwe, commerciële initiatieven.

Jacques Recourdon die als Director Strategy de nieuwe afdeling Platform Expertise & Development zal aansturen. Deze afdeling wordt opgericht om Sanoma Media op strategisch vlak te ondersteunen met specifieke kennis over de verschillende platformen. De afdeling zal instaan voor het ontwikkelen van nieuwe concepten en producten.

Rein De Meulenaer die de nieuwe Sales Director wordt. Hij zal verantwoordelijk zijn voor Consumer Sales en Advertising Sales, voor alle merken en producten en over alle platformen heen.

 

Verder lanceert lanceert Sanoma een Content Marketing afdeling waarin het adverteerders zal helpen om directe relaties op te bouwen met hun doelgroepen door middel van hun eigen media. sQills, KungFu en Headoffice zullen de krachten bundelen. Aan het hoofd van dit nieuwe bedrijf staat Chris Van Gils als Business Unit Director. Ook Conversity.be, de afdeling die adverteerders adviseert op vlak van sociale media, komt voortaan onder zijn verantwoordelijkheid te staan. Chris Van Gils zal haar nieuwe unit onafhankelijk laten opereren.

 

Rode draad doorheen deze wijzigingen is het feit dat Sanoma Media in de toekomst haar consument en adverteerders wil kunnen bereiken op elk moment en op elke plek. Op de mediaconsumentenmarkt betekent dit dat Sanoma in België haar klantensegmenten en doelgroepen centraal zal plaatsen. In de komende weken zal Sanoma over haar nieuwe digitale en audiovisuele plannen communiceren.