Nieuwe corporate look voor Roularta Media Group

FacebookTwitterLinkedIn

Een nieuw logo en een hedendaagse corporate look: zo benadrukt Roularta Media Group voortaan zijn duurzame, toekomstgerichte visie. Recente ontwikkelingen binnen de multimediagroep zorgen alvast voor een stevige basis.

De nieuwe corporate look is binnenkort te zien op alle websites, apps, sociale media, kranten, magazines, gebouwen, e-mails en op alle communicatie. Met een rode cirkel verwijst het logo naar het aandachtige oog van de lezer. En ook naar dat van de RMG-ploeg, die de wereld en hoe die constant evolueert nauwlettend in de gaten houdt. Ook opvallend: de witte ruit. Die representeert het scherm van een computer, smartphone, laptop, tablet of andere mobiele drager en het blad van papier: Beide werelden met elkaar verbonden door content van sterke merken. RMG zorgt voor een dynamische continuïteit in een veranderende wereld, zowel voor lezers als voor adverteerders. En dat straalt ons logo nu ook uit.

CEO Xavier Bouckaert: “Ons logo gunt je niet alleen een blik op het Roularta van vandaag, maar ook op dat van de toekomst. Roularta Media Group staat nooit stil. Elke dag blijven innoveren, dat is hoe we onze lezers en adverteerders de allerbeste kwaliteit garanderen.”

Meer digitale inkomsten

Zo’n twee derde van de inkomsten van Roularta Media Group is intussen afkomstig uit de lezersmarkt (abonnementen, losse verkoop, line extensions) en printopdrachten voor derden. Reclame is goed voor 1/3 van de inkomsten. Opvallend daarbij is dat een derde van de reclameopbrengsten via de digitale kanalen verloopt. Ook de lezers kiezen alsmaar meer voor een combinatie van gedrukte en digitale media.

Roularta Media Group streeft tevens naar een gezond genderevenwicht, zowel op de redactievloeren als binnen de lezersgroepen. Dankzij de acquisitie van de bladen Libelle/Femmes, Flair en Feeling/Gael slaagt Roularta in die missie.

Meer verticale integratie en volledig schuldenvrij

Eveneens werd de participatie van 50 procent in Medialaan verkocht en nam Roularta Media Group het 50 procentaandeel van Groupe Bayard in Plus Magazine (België, Nederland en Duistland) over. Eén joint venture blijft overeind: samen met Groupe Rossel is Roularta Media Group het gezicht achter De Tijd/L’Echo en de professionele websites voor de immobiliën- en de automobielsector (immovlan.be, autovlan.be en gocar.be). Roularta Media Group legt dankzij deze strategie een sterke balans voor. De multimediagroep is 100 procent schuldenvrij en beschikt over meer dan 100 miljoen euro reserves in cash en eigen aandelen.