Nielsen, het wereldwijde bedrijf voor metingen en data-analyse, zal haar nieuwe oplossing ‘Qualified Ad Audience’ in haar ‘Digital Ad Ratings’ integreren. Daardoor zal Nielsen aan digitale campagnes individuele, ontdubbelde doelgroepsstudies met meting van duur kunnen bieden. Uit die integratie volgt eveneens dat marketeers meer zekerheid kunnen halen uit hun investeringen in digitale reclame en content op videoreclame-servers.
Transparantie en aantoonbaarheid
De vraag om meer transparantie leidde bij Nielsen tot verbeterde oplossingen voor doelgroepsmeting die voldoen aan de aanbevolen richtlijnen binnen de industrie. Daarmee kunnen media het succes aantonen van hun campagnes onder een specifiek doelpubliek. Dat is mogelijk aan de hand van visuele metingen en demografische toetsing van belangrijke prestatie-indicatoren.
Meting van doelgroepen
Daarnaast was er ook vraag naar een verbeterde evaluatie van de doeltreffendheid van digitale reclame. Qualified Ad Audience maakt het mogelijk om doelgroepen te meten op meerdere kwalificatie-ijkpunten. Dat gebeurt met duur-bepaalde video-impressies, zowel op desktop als mobiel. Ook een optie is de gesofisticeerde detectie van ‘vals verkeer’, waarmee je menselijke impressies kunt onderscheiden van impressies door malware.