Nieuwe website ! Nieuwe newsletter !
Beste lezer,
Eindelijk! Het is zover.
Op 17 oktober lanceerden we het nieuwe design en navigatie van onze website.
De nieuwe homepage schakelt soepel tussen de database met mediagegevens en de gratis nieuwssite. Er is meer ruimte voor het medianieuws en ook Insights, Jobs en Agenda krijgen de nodige aandacht.
Vandaag krijgt onze maandelijkse newsletter ook een nieuw ontwerp.
We horen graag wat u er van vindt.
Dit is de 99ste editie van deze nieuwsbrief. De volgende editie staat gepland op 1 december.
Met vriendelijke groeten,
Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
03/11/2016
|
|
|
|
|
|
Afgelopen maand maakten ook L’Avenir Advertising en Metro hun standpunt bekend met betrekking tot de agentschapscommissie. Voor een volledige historiek, lees alle artikels via de tag “agentschapscommissie”.
Lees meer
|
|
|
|
De 11 Waalse lokale televisiezenders, verenigd in de Fédération des Télés Locales, hebben Transfer gekozen als nationale regie.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux zal mee geïntegreerd zijn in het nieuwe winkel- en vrijetijdcomplex Dockx Bruxsel langs de oevers van het kanaal met de digitale borden van DOOH Media.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf nu kan je bij Brightfish kiezen voor welke film jouw reclamespot wordt vertoond. Je linkt je merk aan een film en adverteert gericht naar het publiek dat jij wil aanspreken.
Lees meer
|
|
|
|
VICE Media, het grootste mediabedrijf ter wereld dat zich op millennials richt, lanceert met VICELAND zijn eigen tv-kanaal nu ook in België, na eerdere lanceringen in de VS, Canada en VK.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De Vlaamse regering wil dat de landelijke radio's de stap zetten van FM naar DAB+, dat de lokale radio's versterkt worden en dat er drie of vier commerciële netwerkradio’s komen (waarvan één in het teken van Vlaamse en Nederlandstalige muziek).
Lees meer
|
|
|
|
Uit het tussentijdse kwartaal rapport van het CIM blijkt dat de groei van het bereik via de websites opnieuw groter is dan de erosie van de betaalde verspreiding.
Lees meer
|
|
|
|
GRP organiseerde een sessie volledig in het teken van de persbereikstudie. Dit was een moment om de markt te informeren over de veranderingen in de nieuwe CIM persstudie.
Lees meer
|
|
|
|
De beurs brengt alle soorten Franse uitgevers en persprofessionals samen op 23 en 24 november in het New Cap Event Center in Parijs.
Lees meer
|
|
|
|
|
Ad friend, een nieuwe advertentietool van De Persgroep Advertising, maakt regionaal adverteren eenvoudig, duidelijk en efficiënt. Een advertentie maken en inboeken kan met Ad friend in vijf simpele stappen.
Lees meer
|
|
|
|
NRJ vertrouwt op RMB voor de exclusieve verkoop van advertentieruimte op zijn nieuwe televisiezender NRJ Hits, die in augustus gelanceerd werd.
Lees meer
|
|
|
|
Solvay Brussels School Economics & Management vertrouwt de mediaregie voor From Solvay Magazine toe aan ADeMAR.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf januari gaat Zatopekmagazine Vlaanderen digitaal en stopt het bestaan van de papieren versie. Het magazine wordt gratis voor de lezers en inhoud kan makkelijker worden gedeeld via sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
Het digitale prikbord Gimme blijft verder groeien en mikt in 2017 op 450.000 ouders. Met de nieuwe versie zijn er ook een aantal nieuwigheden voor adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
|
PaperJam, MT Magazine, Venuez, RetailDetail, Gondola, Artsenkrant, Pubmarket, Content Republic en De Persgroep Advertising: dat zijn de winnaars van de derde B2B Press & Communication Awards.
Lees meer
|
|
|
|
DDB Brussels als ‘Agentschap van het Jaar’ en City of Brussels als ‘Adverteerder van het Jaar’ zijn de grote winnaars van de negende editie van de IAB MIXX Awards.
Lees meer
|
|
|
|
Sévérine Distave van Alpro Europe aan Nederlandstalige zijde en Yannick Bouillon van Vanden Borre aan Franstalige zijde zijn de Marketers of the Year 2016.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis neemt Media Groep Limburg over, bekend van de regionale kranten De Limburger en Limburgs Dagblad, en wordt daarmee de op twee na grootste uitgever qua oplage in Nederland.
Lees meer
|
|
|
|
Twitter gaat zijn kantoor in België sluiten. De sluiting volgt op het nieuws dat ook andere Europese vestigingen van Twitter hun deuren zullen sluiten, waaronder die van Duitsland en Nederland. Twitter maakte eerder al bekend dat het stopt met Vine.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
8 november 2016 | 08:30 - 17:00
|
9 november 2016 | 19:00 - 23:00
|
16 november 2016 | 14:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.744 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.140
- vakpers: 673
- dagbladen: 311
- huis-aan-huisbladen: 675
- out-of-home: 873
- radio/TV: 550
- digitaal: 1.824
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|