MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs heeft GROOT nieuws!

Beste mediavrienden,

U leest het goed! MediaSpecs wordt 15 jaar en dat vieren we met een 2de editie van Media & Communities, een boeiend seminar met feestelijke receptie voor jullie allemaal.

Afspraak op 28.02.2023 in UGC Mechelen (met goed veel parking).

Wat te verwachten?

Twee keynotesprekers:

  • Pascal Chevalier van Reworld Media (de Franse media-mastodont), die zijn succesvolle businessmodellen zal toelichten
  • Bart Pattyn, moraalfilosoof aan de KU Leuven met een passie voor waarheidsgetrouwheid in de media

Kortom: (1) een reus van een mediabedrijf, en (2) de media en hun verantwoordelijkheden, een topic dat nooit hotter was!

Het belooft pittig te worden, want Matthias Langenaeker (Publicis Groupe) en Eveline De Ridder (Whyte Corporate Affairs) modereren nadien per keynote elk een debat met 2×2 Belgische tenoren.

Wie? Dat ontdekt u heel binnenkort.

15 jaar MediaSpecs, daar zit ook u voor iets tussen.

Wij willen u graag bedanken en nodigen u uit om erbij te zijn tijdens Media & Communities.

Kom er hier meer over te weten.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

30/01/2023

Het CIM in 2023: meer meten om meer te weten

Voor het CIM was 2022 een jaar vol nieuwigheden en 2023 gaat dezelfde richting uit. Het doel is de uitbreiding van de bereiksmetingen en een betere ergonomie van de tools.

Lees meer
 

2022, een jaar van innovaties voor UBA

Het afgelopen jaar was een druk en succesvol jaar voor UBA. Ze hebben enkele vernieuwingen gelanceerd en zijn "vastbesloten om ook in de toekomst te blijven innoveren”, aldus Luc Suykens, CEO UBA Belgium.

Lees meer
 

BAM zet mee de schouders onder het ‘Hier Niet’ initiatief van VLCM

Sociale media mag geen plek zijn waar haatspraak getolereerd wordt. Dat is de boodschap van het ‘Hier Niet’ charter, een initiatief van VLCM (de vereniging van sociale mediaprofessionals) dat de BAM ondersteunt.

Lees meer
 

DAT Belgium krijgt erkenning van IAB Europe

De waardering voor het Digital Ad Trust label in ons land krijgt ook internationaal erkenning. IAB Europe erkent het belang van het Belgische label en geeft het een plaats in de IAB Navigator.

Lees meer
 

IAB-studie bevestigt vertrouwen in kwaliteitslabels

Uit een studie van IAB Europe blijkt dat vooral de kwalitatieve omgeving van de publiciteit en de zichtbaarheid van de advertenties het belangrijkst zijn voor een effectieve mediacampagne.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

Studio 100 TV keert terug naar Telenet

Vanaf 1 februari zal Telenet het kinderkanaal Studio 100 TV opnieuw aanbieden in zijn basisaanbod. Hierdoor breidt Telenet zijn kinderaanbod verder uit en hebben kinderen opnieuw toegang tot het lineaire kanaal.

Lees meer
 

Adverteerders in Knokke-Heist kunnen communiceren op de Shopping Shuttle

In Knokke-Heist kan men de 100% duurzame shopping shuttle terugvinden. Alle reclame op de Shopping Shuttle wordt beheerd via Sponsor Butler. Dit initiatief werd vorig jaar overgedragen aan de bezielers achter het magazine Knokke Talks.

Lees meer
 

Proximus en DPG Media zetten verdere stappen in implementatie van nieuw advertentiemodel

Proximus en DPG Media voeren binnenkort enkele vernieuwingen door rond het bekijken van opnames en programma’s in replay op de VTM-zenders. Het nieuwe advertentiemodel moet de productie van lokale content ondersteunen.

Lees meer
 

SBS wordt op 14/2 Play Media en stelt voorjaarsprogrammatie 2023 voor

Vorig najaar stonden de programmatie en de commerciële politiek al in het teken van het on demand kijken en ook in 2023 gaat Play Media, het vroegere SBS Belgium, op dit elan door. Ontdek de voorjaarsprogramma's in dit artikel.

Lees meer
 

De reclameregie, uw partner in lokale targeting

[Provided by PUB] Lokale targeting is relatief gemakkelijk op sociale media, maar tegelijkertijd is het duidelijk dat die vorm van digitaal adverteren niet de heilige graal is voor wie de lokale consument wil bereiken.

Lees meer
 

The Oval Office publiceert resultaten van tweede Belgische Empathy Value Index onderzoek

Op 'empathie' krijgen merken van de Belgische consument een gemiddelde score van 33/100. Naast luisterbereidheid en begrip (72%) scoren oprechte betrokkenheid (66%), eerlijkheid (65%) en weten wat de consument nodig heeft (49%) hoog.

Lees meer
 

Het Deloitte Global Marketing Trends Report van 2023 tekent opportuniteiten in onzekere tijden uit

Het rapport richt zich op vier onderwerpen: financiële onzekerheid, duurzaamheid, creativiteit en technische trends om in de gaten te houden.

Lees meer
 

Seen from Space: Reclamebestedingen en economie, niet simpel

Om de evolutie van de mediabestedingen in 2023 te voorspellen, zullen de verwachtingen van economische deskundigen helaas niet helpen.

Lees meer
 

CommPass – The Year Ahead 2023: “De wereld is erg aan het fragmenteren, dus samenwerking is meer dan ooit belangrijk” (Wilfried Celis, President VIA)

CommPass organiseerde het jaarlijkse event The Year Ahead. Men blikt vooruit op de trends en verwachtingen in 2023 d.m.v. debatten met onder meer Gino, Baeck, Bart Decoster, Pieter Janssens, Wilfried Celis, Thierry Geerts en Hugues Rey.

Lees meer
 

UBA kiest ambitieuze locatie voor de UBA Trends Day: Paleis 12

De editie van dit jaar, op 27 april, zal plaatsvinden op een nieuwe locatie. Met maar liefst 115.000 m² en een goede bereikbaarheid is Paleis 12 in Brussels Expo de geschikte locatie. De moderator van het event is Steven Van Belleghem.

Lees meer
 

Agenda

Roularta & AP Hogeschool: Masterclass Sustainable Communication
30 januari 2023 | 09:00 - 17:00
Kantar: Ambition & Action Conference
1 februari 2023 | 09:00 - 19:30
BMMA Webinar: Martech Days
2 februari 2023 | 09:30 - 11:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.