MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw gids doorheen het medialandschap

Beste mediavrienden,

Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van o.a. reclametarieven in detail met formaten en afmetingen, verschijningsdata en contactgegevens die u makkelijk kan exporteren naar Excel.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/01/2023

CommPass – The Year Ahead 2023: “De wereld is erg aan het fragmenteren, dus samenwerking is meer dan ooit belangrijk” (Wilfried Celis, President VIA)

CommPass organiseerde het jaarlijkse event The Year Ahead. Men blikt vooruit op de trends en verwachtingen in 2023 d.m.v. debatten met onder meer Gino, Baeck, Bart Decoster, Pieter Janssens, Wilfried Celis, Thierry Geerts en Hugues Rey.

Lees meer
 

Proximus en DPG Media zetten verdere stappen in implementatie van nieuw advertentiemodel

Proximus en DPG Media voeren binnenkort enkele vernieuwingen door rond het bekijken van opnames en programma’s in replay op de VTM-zenders. Het nieuwe advertentiemodel moet de productie van lokale content ondersteunen.

Lees meer
 

Edition Ventures wordt Ventures Media

Na meer dan 30 jaar wordt Edition Ventures, van onder andere de magazines Elle, Marie Claire en IDEAT, Ventures Media. "Een rebranding die een positieve evolutie inluidt in een voortdurend veranderende wereld", aldus de uitgever.

Lees meer
 

IPM lanceert nieuw digitaal aanbod Influence Premium Media

IPM Advertising lanceert een nieuwe reclamemogelijkheid in haar digitale ratecard: campagnes gerealiseerd in samenwerking met influencers en gericht op de thema's van adverteerders.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

SBS wordt op 14/2 Play Media en stelt voorjaarsprogrammatie 2023 voor

Vorig najaar stonden de programmatie en de commerciële politiek al in het teken van het on demand kijken en ook in 2023 gaat Play Media, het vroegere SBS Belgium, op dit elan door. Ontdek de voorjaarsprogramma's in dit artikel.

Lees meer
 

RTL Belgium krijgt een nieuwe afdeling Marketing & Communication

In het kader van de reorganisatie van RTL Belgium door Guillaume Collard heeft de groep een nieuwe afdeling Marketing & Communication opgericht onder de verantwoordelijkheid van Philippe Jaumain.

Lees meer
 

Bart Casteleyn voortaan ook hoofdredacteur van De Zondag

Bart Casteleyn, al drie jaar hoofdredacteur van de Krant van West-Vlaanderen, wordt op 23 januari ook hoofdredacteur van De Zondag. Hij neemt de verantwoordelijkheden over van Pascal Kerkhove.

Lees meer
 

Uitgever van Kampeerwereld en Camping & Loisirs maakt digitale switch

Na 18 jaar heeft de uitgever van het magazine Kampeerwereld en de Franstalige tegenhanger Camping & Loisirs besloten om de papieren versie stop te zetten. De berichtgeving wordt verdergezet op een nieuwe website.

Lees meer
 

Media-agentschap Maxus stelt haar ‘klas van 2022’ voor

Maxus blikt terug op haar nieuwe aanwervingen en shifts binnen het team in 2022. “Wij zijn enorm blij en trots deze nieuwe talenten welkom te mogen heten en moedigen ook de verschillende doorgroeimogelijkheden sterk aan”, aldus het media-agentschap.

Lees meer
 

Team Lewis presenteert de 23 marketingtrends voor 2023

Op het gebied van marketing en communicatie zijn duurzaamheid, diversiteit en technologische ontwikkelingen dit jaar de sleutels tot succes. Dat blijkt uit het jaarlijkse trendrapport van Team Lewis.

Lees meer
 

Seen from Space: Stoot uitgesteld kijken op zijn grenzen?

Al meer dan tien jaar omvat de meting van het televisiebereik uitgesteld kijken: naast de live kijktijd - het programma zoals het lineair wordt uitgezonden - wordt de uitgestelde kijktijd er vervolgens aan toegevoegd.

Lees meer
 

Marc Fauconnier (ACC): “Hoera, het is crisis!”

[Provided by PUB] Marc Fauconnier, voorzitter van ACC, analyseert hoe we met onze merken kunnen navigeren in woelige economische wateren. Voor een beter rendement tijdens de recessie, maar vooral ook nadien.

Lees meer
 

Agenda

BMMA: Employer Branding Learning Sessions
7 maart 2023 | 16:30 - 19:30
Roularta & AP Hogeschool: Masterclass Sustainable Communication
30 januari 2023 | 09:00 - 17:00
Soniq Awards
16 februari 2023 | 09:00 - 10:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.