Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Met Kerstmis in zicht viel er nog heel wat nieuws te rapen bij mediabedrijven, agencies en verenigingen. Ook brachten we verslag uit van het BAM Marketing Congress.
Uiteraard blijft de database de hele eindejaarsperiode consulteerbaar en blijven we informatie voor 2023 verwerken.
Wij wensen jullie alvast gezellige kerstdagen!
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
19/12/2022
|
|
|
|
|
|
Content marketing expert Joe Pulizzi was erbij op het BAM Marketing Congress en hij deelde zijn vijf tips om je publiek te bouwen met content die het verschil maakt.
Lees meer
|
|
|
|
Claus Raasted deed het BAM Congress losbarsten op 8 december en dit was zijn doel: ons businessdenken challengen, ons beroep plezanter maken en marketers pushen om te experimenteren.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun eerste stappen in Web3 te zetten werkte Studio 100 samen met Venly en SiteManager aan een membership platform voor fans waarop het ook met NFT’s experimenteert. Marijke Wouters (Venly) maakte ons op het BAM Congress wegwijs in Web3.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf januari zal de Vlaamse themazender PlattelandsTv deel uitmaken van het portfolio van Ads & Data. “Door de unieke positionering van de zender kunnen we heel wat nieuwe klanten aantrekken", aldus Bart Demeulenaere.
Lees meer
|
|
|
|
In april 2023 lanceert Edition Ventures het eerste nummer van de Benelux-editie van het tijdschrift IDEAT, in samenwerking met de groep I•O Media, voorgezeten door Albin Serviant, die in mei IDEAT Editions heeft overgenomen.
Lees meer
|
|
|
|
Na de introductie van een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en de nieuwe positionering 'Move ahead', heeft RMB nu een nieuw ecosysteem rond content ontwikkeld. SLICE is de naam van het project dat op 13 december werd onthuld.
Lees meer
|
|
|
|
RMB, Var en Clear Channel slaan de handen ineen voor een nationale campagne rond de mooiste momenten van het WK. Een actie die voorbijgangers massaal bereikt en Proximus als exclusieve sponsor buitengewone zichtbaarheid biedt.
Lees meer
|
|
|
|
Het Oost-Vlaamse Deinze heeft na een openbare aanbesteding het contract voor de exploitatie en het onderhoud van bushokjes en informatieborden aan JCDecaux toegewezen. Het betreft een exclusief contract voor een periode van 10 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaamse mediaminister Benjamin Dalle gaat 18 projecten ondersteunen die de mediabedrijven moeten klaarstomen voor een digitale toekomst. Het gaat om een grote impuls in het kader van het relanceplan Vlaamse Veerkracht.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In april 2022 kondigde GroupM wereldwijd aan dat zijn twee sterkst groeiende agency-netwerken de handen in mekaar slaan om een nieuw bureau te lanceren: EssenceMediacom. In België zal Maxus vanaf 31 januari vormgeven aan dit nieuwe agentschap.
Lees meer
|
|
|
|
Outsight wil het komende jaar extra aandacht besteden aan de uitbouw en optimalisering van haar team en de knowhow in DOOH planning en buying. Koen Van Rhijn zal de strategische krijtlijnen uittekenen en de digitale en data producten vormgeven.
Lees meer
|
|
|
|
Het Belgische agentschap Ogilvy Social.Lab verwelkomde de afgelopen maanden vijf nieuwe collega’s: Anthony O’Donnell en Keith Reynolds in het Strategy team, Catalina Radu en Gavin Joffe in het Account team en Dominique Turnbull in het Creative team.
Lees meer
|
|
|
|
De bestuurders van C Square hebben de voorbije weken een denkoefening gedaan om de positionering scherper te stellen. Het resultaat is meer duidelijkheid voor de scope: C Square richt zich nu volledig op corporate communicatie in al zijn aspecten.
Lees meer
|
|
|
|
Om marketeers handvatten te geven om duurzaamheid centraal te plaatsen binnen de onderneming(en) waarvoor ze werken, realiseerde de Think Tank Sustainability van BAM een greenpaper waarin een tiental experts meningen, cases en cijfermateriaal delen.
Lees meer
|
|
|
|
Eurobest 2022 maakte bekend wie dit jaar goud, zilver of brons verdient. Op PUB.be vindt u de bekroonde Belgische campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
|
Het nieuws in de Franstalige media wordt momenteel gedomineerd door de verlenging van het beheerscontract van de RTBF. Maar hoe zwaar wegen de verschillende online nieuwsaanbiedingen in Franstalig België uiteindelijk?
Lees meer
|
|
|
|
‘Audience attention: myths and facts’: onder die naam verspreidde het Amerikaanse instituut TVision een whitepaper die zich buigt over een reeks vaak gestelde vragen inzake televisiereclame. 13 stellingen worden aldus als waar of onwaar beoordeeld.
Lees meer
|
|
|
|
Na de studie “Belgian Video Streaming Monitor” presenteert het team Data & Insights van GroupM Belgium nu “The Games Are On”. Deze studie werd gepresenteerd tijdens hun nieuw concept “GroupM Unplugged”.
Lees meer
|
|
|
|
Meten is weten. CommPass geeft CIM op de CIM Matinée daarom jaarlijks een podium om de community te informeren over het reilen en zeilen van hun meetwerk. Afspraak dit jaar op 6 december in RTL House, met hosts Ann Hoerée en Sofie Rutgeerts.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
30 maart 2023 | 17:30 - 20:30
|
16 februari 2023 | 09:00 - 10:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|