MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Met Kerstmis in zicht viel er nog heel wat nieuws te rapen bij mediabedrijven, agencies en verenigingen. Ook brachten we verslag uit van het BAM Marketing Congress.

Uiteraard blijft de database de hele eindejaarsperiode consulteerbaar en blijven we informatie voor 2023 verwerken.

Wij wensen jullie alvast gezellige kerstdagen!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/12/2022

“Elk bedrijf dat zijn distributie niet in eigen handen heeft is geen goed bedrijf” – Joe Pulizzi (The Tilt)

Content marketing expert Joe Pulizzi was erbij op het BAM Marketing Congress en hij deelde zijn vijf tips om je publiek te bouwen met content die het verschil maakt.

Lees meer
 

“If you can talk to 100 orcs, you can talk to 100 people” – Claus Raasted (McKinsey)

Claus Raasted deed het BAM Congress losbarsten op 8 december en dit was zijn doel: ons businessdenken challengen, ons beroep plezanter maken en marketers pushen om te experimenteren.

Lees meer
 

“NFT’s zijn nieuwsbrieven op steroïden” – Marijke Wouters (Venly)

Om hun eerste stappen in Web3 te zetten werkte Studio 100 samen met Venly en SiteManager aan een membership platform voor fans waarop het ook met NFT’s experimenteert. Marijke Wouters (Venly) maakte ons op het BAM Congress wegwijs in Web3.

Lees meer
 

Ads & Data breidt haar portfolio uit met PlattelandsTv

Vanaf januari zal de Vlaamse themazender PlattelandsTv deel uitmaken van het portfolio van Ads & Data. “Door de unieke positionering van de zender kunnen we heel wat nieuwe klanten aantrekken", aldus Bart Demeulenaere.

Lees meer
 

Edition Ventures en I•O Media lanceren IDEAT Benelux

In april 2023 lanceert Edition Ventures het eerste nummer van de Benelux-editie van het tijdschrift IDEAT, in samenwerking met de groep I•O Media, voorgezeten door Albin Serviant, die in mei IDEAT Editions heeft overgenomen.

Lees meer
 

RMB versterkt jongerenaanbod en lanceert SLICE

Na de introductie van een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en de nieuwe positionering 'Move ahead', heeft RMB nu een nieuw ecosysteem rond content ontwikkeld. SLICE is de naam van het project dat op 13 december werd onthuld.

Lees meer
 

Proximus biedt u de mooiste WK-momenten, samen met RMB, Var en Clear Channel: ‘Moment of the Day’

RMB, Var en Clear Channel slaan de handen ineen voor een nationale campagne rond de mooiste momenten van het WK. Een actie die voorbijgangers massaal bereikt en Proximus als exclusieve sponsor buitengewone zichtbaarheid biedt.

Lees meer
 

JCDecaux versterkt zich verder rond Gent

Het Oost-Vlaamse Deinze heeft na een openbare aanbesteding het contract voor de exploitatie en het onderhoud van bushokjes en informatieborden aan JCDecaux toegewezen. Het betreft een exclusief contract voor een periode van 10 jaar.

Lees meer
 

Digitale Transformatie: 18 mediaprojecten krijgen steun van het relanceplan Vlaamse Veerkracht van minister Dalle

Vlaamse mediaminister Benjamin Dalle gaat 18 projecten ondersteunen die de mediabedrijven moeten klaarstomen voor een digitale toekomst. Het gaat om een grote impuls in het kader van het relanceplan Vlaamse Veerkracht.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

Maxus Belgium wordt EssenceMediacom

In april 2022 kondigde GroupM wereldwijd aan dat zijn twee sterkst groeiende agency-netwerken de handen in mekaar slaan om een nieuw bureau te lanceren: EssenceMediacom. In België zal Maxus vanaf 31 januari vormgeven aan dit nieuwe agentschap.

Lees meer
 

Koen Van Rhijn versterkt digitale expertise bij Outsight

Outsight wil het komende jaar extra aandacht besteden aan de uitbouw en optimalisering van haar team en de knowhow in DOOH planning en buying. Koen Van Rhijn zal de strategische krijtlijnen uittekenen en de digitale en data producten vormgeven.

Lees meer
 

Vijf nieuwe werknemers bij Ogilvy Social.Lab

Het Belgische agentschap Ogilvy Social.Lab verwelkomde de afgelopen maanden vijf nieuwe collega’s: Anthony O’Donnell en Keith Reynolds in het Strategy team, Catalina Radu en Gavin Joffe in het Account team en Dominique Turnbull in het Creative team.

Lees meer
 

Nieuwe positionering C Square: nieuw logo en vernieuwde website

De bestuurders van C Square hebben de voorbije weken een denkoefening gedaan om de positionering scherper te stellen. Het resultaat is meer duidelijkheid voor de scope: C Square richt zich nu volledig op corporate communicatie in al zijn aspecten.

Lees meer
 

BAM wil met greenpaper debat over rol marketing in duurzaamheidstransformatie aanwakkeren

Om marketeers handvatten te geven om duurzaamheid centraal te plaatsen binnen de onderneming(en) waarvoor ze werken, realiseerde de Think Tank Sustainability van BAM een greenpaper waarin een tiental experts meningen, cases en cijfermateriaal delen.

Lees meer
 

Eurobest 2022: Goud voor FamousGrey en Happiness

Eurobest 2022 maakte bekend wie dit jaar goud, zilver of brons verdient. Op PUB.be vindt u de bekroonde Belgische campagnes.

Lees meer
 

Seen from Space: Online nieuws in Franstalig België, een paar cijfers

Het nieuws in de Franstalige media wordt momenteel gedomineerd door de verlenging van het beheerscontract van de RTBF. Maar hoe zwaar wegen de verschillende online nieuwsaanbiedingen in Franstalig België uiteindelijk?

Lees meer
 

Seen from Space: Televisiereclame – drie broodjes aap onder de loep

‘Audience attention: myths and facts’: onder die naam verspreidde het Amerikaanse instituut TVision een whitepaper die zich buigt over een reeks vaak gestelde vragen inzake televisiereclame. 13 stellingen worden aldus als waar of onwaar beoordeeld.

Lees meer
 

The Games Are On: Een mooie toekomst voor de reclamesector en merken

Na de studie “Belgian Video Streaming Monitor” presenteert het team Data & Insights van GroupM Belgium nu “The Games Are On”. Deze studie werd gepresenteerd tijdens hun nieuw concept “GroupM Unplugged”.

Lees meer
 

Hoe evolueren de CIM-studies? – CIM Matinée 2022

Meten is weten. CommPass geeft CIM op de CIM Matinée daarom jaarlijks een podium om de community te informeren over het reilen en zeilen van hun meetwerk. Afspraak dit jaar op 6 december in RTL House, met hosts Ann Hoerée en Sofie Rutgeerts.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Master Class: Data Knowledge
30 maart 2023 | 17:30 - 20:30
Soniq Awards
16 februari 2023 | 09:00 - 10:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.