MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van o.a. reclametarieven, verschijningsdata en contactgegevens die u makkelijk kan exporteren naar Excel.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

12/12/2022

Hoe evolueren de CIM-studies? – CIM Matinée 2022

Meten is weten. CommPass geeft CIM op de CIM Matinée daarom jaarlijks een podium om de community te informeren over het reilen en zeilen van hun meetwerk. Afspraak dit jaar op 6 december in RTL House, met hosts Ann Hoerée en Sofie Rutgeerts.

Lees meer
 

We Media en UBA lanceren Media Trust Guide

UBA en We Media namen in 2019 het initiatief om een label in het leven te roepen: Digital Ad Trust (DAT). Om adverteerders te helpen zicht te krijgen op de criteria achter DAT, lanceren de initiatiefnemers nu de Media Trust Guide.

Lees meer
 

BAM presenteert nieuwe Think Tank ‘Health & Wellness’

BAM heeft een nieuwe Think Tank opgericht. De Think Tank Health & Wellness hoopt het debat over marketing in de gezondheidssector aan te wakkeren, maar wil het thema gezondheid ook doortrekken naar de gehele marketingwereld.

Lees meer
 

RMB licht basisprincipes toe van reclametransitie naar duurzamer ecosysteem

RMB onthulde de strategie rond de 3de pijler van zijn nieuwe positionering: 'verantwoordelijkheid'. Om die reden lichtte Valérie Janssens, Director of Development & Sustainability Lead, de 4 basisprincipes toe van RMB’s duurzaamheidsvisie.

Lees meer
 

RMB reactiveert ad replacement in de livestream van Auvio tijdens het WK

Voor het WK in Qatar pakt RMB opnieuw uit met ad replacement in de livestream van Auvio: een oplossing om lineaire tv-reclameblokken rond voetbal te vervangen door digitale blokken op Auvio.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

Maxus en Torfs kondigen samenwerking aan

Vanaf januari 2023 starten mediabureau Maxus en schoenenretailer Torfs hun samenwerking. Maxus zal instaan voor de mediastrategie, -planning en -buying voor Torfs.

Lees meer
 

The Games Are On: Een mooie toekomst voor de reclamesector en merken

Na de studie “Belgian Video Streaming Monitor” presenteert het team Data & Insights van GroupM Belgium nu “The Games Are On”. Deze studie werd gepresenteerd tijdens hun nieuw concept “GroupM Unplugged”.

Lees meer
 

ABCommunication lanceert ABC News Value Checker

Om corporate PR-managers te helpen, heeft PR-bureau ABCommunication een model ontwikkeld om de nieuwswaarde van een boodschap te scoren. De News Value Checker bepaalt het resultaat aan de hand van 15 criteria die de nieuwswaarde beïnvloeden.

Lees meer
 

Winnaars YMCE Data Driven 2022: Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) en Robbe Desmyttere (Semetis)

Op de UMA Get Together van donderdag 1 december werden de winnaars bekendgemaakt van YMCE Data Driven 2022: Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) en Robbe Desmyttere (Semetis).

Lees meer
 

Soniq Awards 2023: de jury is gekend, dossiers inzenden kan tot 19 januari

De achtkoppige jury van de Soniq Awards 2023 is gekend. Deze wedstrijd is ondertussen aan zijn 4de editie toe en reikt een prijs uit in 4 categorieën. De deadline voor het insturen van dossiers is vastgesteld op 19 januari, middernacht.

Lees meer
 

Seen from Space: SVOD sterk ingeplant bij de Franstaligen

Space komt terug op het MAP-onderzoek van de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel. Als tweede in de rij maakt deze enquête vergelijkingen met de editie van vorige keer mogelijk.

Lees meer
 

Seen from Space: Online aankopen in postcorona modus

Statbel publiceerde de resultaten uit het onderzoek naar het gebruik van informatietechnologie in België. De enquête bekijkt de digitale ontwikkeling a.d.h.v. diverse aspecten: gezondheid, vrije tijd, online aankopen, enz.

Lees meer
 

Mediaconcentratie in Vlaanderen: Terwijl het de grootste mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw

De VRM heeft zijn jaarlijks rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen’ gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de grote Vlaamse mediagroepen de coronacrisis goed hebben verwerkt. Maar zowel de gratis als lokale nieuwsmedia staan onder druk.

Lees meer
 

Agenda

Executive Master in Digital Marketing & Communication
13 december 2022 | 09:00 - 18:00
Social Media Summit
13 december 2022 | 12:00 - 18:00
DE&I: Norm thinking within the organisation and how to break it?
14 december 2022 | 09:30 - 12:30
DE&I: What is inclusive marketing and communication?
14 december 2022 | 13:30 - 16:30
UBA Xmas Lunch
15 december 2022 | 11:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.