Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van o.a. reclametarieven, verschijningsdata en contactgegevens die u makkelijk kan exporteren naar Excel.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
12/12/2022
|
|
|
|
|
|
Meten is weten. CommPass geeft CIM op de CIM Matinée daarom jaarlijks een podium om de community te informeren over het reilen en zeilen van hun meetwerk. Afspraak dit jaar op 6 december in RTL House, met hosts Ann Hoerée en Sofie Rutgeerts.
Lees meer
|
|
|
|
UBA en We Media namen in 2019 het initiatief om een label in het leven te roepen: Digital Ad Trust (DAT). Om adverteerders te helpen zicht te krijgen op de criteria achter DAT, lanceren de initiatiefnemers nu de Media Trust Guide.
Lees meer
|
|
|
|
BAM heeft een nieuwe Think Tank opgericht. De Think Tank Health & Wellness hoopt het debat over marketing in de gezondheidssector aan te wakkeren, maar wil het thema gezondheid ook doortrekken naar de gehele marketingwereld.
Lees meer
|
|
|
|
RMB onthulde de strategie rond de 3de pijler van zijn nieuwe positionering: 'verantwoordelijkheid'. Om die reden lichtte Valérie Janssens, Director of Development & Sustainability Lead, de 4 basisprincipes toe van RMB’s duurzaamheidsvisie.
Lees meer
|
|
|
|
Voor het WK in Qatar pakt RMB opnieuw uit met ad replacement in de livestream van Auvio: een oplossing om lineaire tv-reclameblokken rond voetbal te vervangen door digitale blokken op Auvio.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vanaf januari 2023 starten mediabureau Maxus en schoenenretailer Torfs hun samenwerking. Maxus zal instaan voor de mediastrategie, -planning en -buying voor Torfs.
Lees meer
|
|
|
|
Na de studie “Belgian Video Streaming Monitor” presenteert het team Data & Insights van GroupM Belgium nu “The Games Are On”. Deze studie werd gepresenteerd tijdens hun nieuw concept “GroupM Unplugged”.
Lees meer
|
|
|
|
Om corporate PR-managers te helpen, heeft PR-bureau ABCommunication een model ontwikkeld om de nieuwswaarde van een boodschap te scoren. De News Value Checker bepaalt het resultaat aan de hand van 15 criteria die de nieuwswaarde beïnvloeden.
Lees meer
|
|
|
|
Op de UMA Get Together van donderdag 1 december werden de winnaars bekendgemaakt van YMCE Data Driven 2022: Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) en Robbe Desmyttere (Semetis).
Lees meer
|
|
|
|
De achtkoppige jury van de Soniq Awards 2023 is gekend. Deze wedstrijd is ondertussen aan zijn 4de editie toe en reikt een prijs uit in 4 categorieën. De deadline voor het insturen van dossiers is vastgesteld op 19 januari, middernacht.
Lees meer
|
|
|
|
|
Space komt terug op het MAP-onderzoek van de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel. Als tweede in de rij maakt deze enquête vergelijkingen met de editie van vorige keer mogelijk.
Lees meer
|
|
|
|
Statbel publiceerde de resultaten uit het onderzoek naar het gebruik van informatietechnologie in België. De enquête bekijkt de digitale ontwikkeling a.d.h.v. diverse aspecten: gezondheid, vrije tijd, online aankopen, enz.
Lees meer
|
|
|
|
De VRM heeft zijn jaarlijks rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen’ gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de grote Vlaamse mediagroepen de coronacrisis goed hebben verwerkt. Maar zowel de gratis als lokale nieuwsmedia staan onder druk.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
13 december 2022 | 09:00 - 18:00
|
13 december 2022 | 12:00 - 18:00
|
14 december 2022 | 09:30 - 12:30
|
14 december 2022 | 13:30 - 16:30
|
15 december 2022 | 11:30 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|