MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

We naderen stilaan het einde van 2022. Maak daarom van de gelegenheid gebruik om uw sectorgenoten te ontmoeten op één van de vele events die deze week op het programma staan: CIM for Starters, CIM Matinée, La Presse au Futur, BAM Marketing Congress en C² Eindejaarsdrink / Boekpresentatie.

Zoekt u een praktische tool voor het samenstellen van een mediaplan of perslijst? Met de database van MediaSpecs vindt u in een mum van tijd de juiste media en personen, met inbegrip van o.a. reclametarieven, verschijningsdata en contactgegevens die u makkelijk kan exporteren naar Excel.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

05/12/2022

Mediaconcentratie in Vlaanderen: Terwijl het de grootste mediagroepen financieel voor de wind gaat, zien lokale en gratis pers zwarte sneeuw

De VRM heeft zijn jaarlijks rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen’ gepubliceerd. Daaruit blijkt dat de grote Vlaamse mediagroepen de coronacrisis goed hebben verwerkt. Maar zowel de gratis als lokale nieuwsmedia staan onder druk.

Lees meer
 

Mediaconcentratie in Vlaanderen: De Vlaamse mediasector heeft, op een aantal uitzonderingen na, de coronacrisis goed verwerkt

De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, publiceerde het rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen 2022’.

Lees meer
 

Onderzoek Roularta en Why5Research: “Magazinelezers ervaren reclame niet als storend”

Print is het medium waarin reclame als minst negatief wordt beleefd. Twee op drie lezers van magazines ervaren reclame als niet storend. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Why5Research en Roularta Advertising.

Lees meer
 

Onderzoek Roularta en Why5Research: Impact van advertenties op gebruikers

Het marktonderzoeksbureau Why5Research en Roularta Advertising onderzochten de impact van advertenties op gebruikers van verschillende types van media.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

CIM onderzoekt de levensstijl van de Belgen

Het CIM voert jaarlijks enquêtes uit over de Belgische bevolking en haar levensstijl. De onderzoeken Target Group Monitor en Consumer Decision Journey zijn gecombineerd om een unieke database met consumenteninzichten te creëren.

Lees meer
 

Winnaars YMCE Data Driven 2022: Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) en Robbe Desmyttere (Semetis)

Op de UMA Get Together van donderdag 1 december werden de winnaars bekendgemaakt van YMCE Data Driven 2022: Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) en Robbe Desmyttere (Semetis).

Lees meer
 

RMB kondigt nieuwe positionering, nieuw logo en nieuw submerk aan tijdens event in eigen pop-up

Op woensdag 23 november onthulde RMB zijn nieuwe logo en positionering. Bij deze gelegenheid opende het bedrijf een pop-up in zijn kantoren en kondigde het de lancering van een nieuw submerk in de streamingmarkt aan.

Lees meer
 

Jan Dejonghe wordt Creative Director Marcoms VTM

Jan Dejonghe wordt Creative Director van het marcoms-team bij VTM. Hij zal een tandem vormen met Sofie Verstreken die sinds april aan boord is als Strategic Director Marcoms. Samen zullen ze leiding geven aan de nieuwe communicatiestructuur bij VTM.

Lees meer
 

Seen from Space: De ruime VOD-waaier van de Franstaligen

De Conseil Supérieur de l’Audiovisuel deed zijn ‘Médias: Attitudes et Perceptions’-studie (MAP) over. De 380 pagina’s van het rapport zitten boordevol info over de videoconsumptie in Franstalig België.

Lees meer
 

Seen from Space: De territoria van het videoaanbod in Franstalig België

Het MAP-onderzoek brengt het audiovisuele aanbod op een enigszins ongebruikelijke manier in kaart. Niet noodzakelijk door de respondenten te vragen naar televisie, maar door een onderscheid te maken tussen betaalde en gratis video-on-demand.

Lees meer
 

“Blijven investeren, blijven ondernemen, blijven schaal zoeken” – VRM Symposium

"Adverteerders moeten keuzes maken", klonk het op het VRM Symposium van 24 november in Leuven. Het werd een bijwijlen stevig debat in de aanwezigheid van Bart Decoster, Luc Suykens, Lieven Vermaele, Karolien Poels en Wilfried Celis.

Lees meer
 

Benjamin Dalle: “Drie grote werven in onze sterke advertentiemarkt”

Vlaams Minister van Media Benjamin Dalle nam het slotwoord voor rekening op het VRM Symposium. Hij erkende de moeilijkheden en gaf een hoopvolle blik op de toekomst met enkele mooie projecten in het verschiet.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Starters Kit: CIM for Starters
5 december 2022 | 11:00 - 13:00
CIM Matinée
5 december 2022 | 14:00 - 18:00
La Presse au Futur
6 december 2022 | 09:00 - 7 december 2022 | 22:30
BAM Marketing Congress
8 december 2022 | 08:30 - 9 december 2022 | 16:00
C²: Eindejaarsdrink & Boekpresentatie door Eveline De Ridder
8 december 2022 | 18:00 - 21:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.