MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Neem ook een kijkje in onze agenda met events. Zo is er deze week de UMA Get Together en volgende week de CIM Matinée, La Presse au Futur en het BAM Marketing Congress.

Het afgelopen jaar kende onze database een ware metamorfose met naast een nieuwe lay-out ook heel wat extra zoekmogelijkheden en exportfuncties. We mogen wel stellen dat onze database beter en rijker is dan ooit. En dat wil toch wel wat zeggen, want begin volgend jaar vieren wij ons 15-jarig bestaan.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

28/11/2022

“Blijven investeren, blijven ondernemen, blijven schaal zoeken” – VRM Symposium

"Adverteerders moeten keuzes maken", klonk het op het VRM Symposium van 24 november in Leuven. Het werd een bijwijlen stevig debat in de aanwezigheid van Bart Decoster, Luc Suykens, Lieven Vermaele, Karolien Poels en Wilfried Celis.

Lees meer
 

Benjamin Dalle: “Drie grote werven in onze sterke advertentiemarkt”

Vlaams Minister van Media Benjamin Dalle nam het slotwoord voor rekening op het VRM Symposium. Hij erkende de moeilijkheden en gaf een hoopvolle blik op de toekomst met enkele mooie projecten in het verschiet.

Lees meer
 

RMB kondigt nieuwe positionering, nieuw logo en nieuw submerk aan tijdens event in eigen pop-up

Op woensdag 23 november onthulde RMB zijn nieuwe logo en positionering. Bij deze gelegenheid opende het bedrijf een pop-up in zijn kantoren en kondigde het de lancering van een nieuw submerk in de streamingmarkt aan.

Lees meer
 

RMB onthult nieuwe positionering en visuele identiteit

RMB onthult zijn nieuw merkimago: een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en de nieuwe positionering "Move ahead".

Lees meer
 

Raad van bestuur VRT keurt transformatieplan goed

Eind april kondigde de directie van de VRT aan een transformatieplan te willen uitvoeren, gericht op enerzijds het realiseren van digitale ambities en anderzijds op de uitvoering van de door de Vlaamse overheid opgelegde besparing.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

Targetspot verkoopt digitale audio-activiteiten aan Azerion

Targetspot verkoopt zijn digitale audio-activiteiten, die ondergebracht zijn in het filiaal Radionomy, aan Azerion. De divisie Targetspot is actief op het vlak van monetisatie van digitale audio op alle beschikbare kanalen.

Lees meer
 

Drie genomineerde teams voor YMCE Data Driven 2022

De jury van de YMCE heeft de genomineerden voor de YMCE Data Driven 2022, voor jonge 'high potentials', aangeduid. De winnaars worden op 1 december bekendgemaakt tijdens de UMA Get Together.

Lees meer
 

Best of Awards 2022: de winnaars zijn bekend

Op 23 november vonden de BORA's (Best of Reputation Awards), de BOA's (Best of Activation Awards) en de BOCA's (Best of Content Awards) plaats. Voor de BORA's was het de eerste editie.

Lees meer
 

RMB zendt reclamespot van Amnesty uit voor mensenrechten in Qatar

Een spot van Amnesty International waarin Qatar en FIFA worden opgeroepen de schendingen door migrerende werknemers recht te zetten, wordt op woensdag 23 november tijdens de rust van de eerste wedstrijd van de Rode Duivels getoond.

Lees meer
 

Roularta Media Group verwelkomt nieuwe CFO Steven Vandenbogaerde

Vanaf 1 december versterkt Steven Vandenbogaerde het management van Roularta Media Group als nieuwe CFO. Hij zal ook de financiële afdeling leiden.

Lees meer
 

Seen from Space: De digitale kampioenen en de rest

Samen met een aantal externe bureaus publiceerde de UMA zijn Digital Benchmark voor de eerste helft van 2022. Van de 44 door de UMA onderzochte productsectoren geeft Space in een tabel de top 20 van de investeerders in digitale reclame weer.

Lees meer
 

Seen from Space: 1 BVOD = 3 YouTube

VIA, de vereniging van Belgische audiovisuele media, presenteerde de eerste resultaten uit een eye-tracking-onderzoek naar de aandacht voor reclame uitgezonden op YouTube en op de videoplatformen van lokale broadcasters (omschreven als BVOD).

Lees meer
 

UMA Benchmark Media Investments rapporteert de marktaandelen van de lokale en internationale actoren

De UMA Benchmark Media Investments voor het eerste semester 2022 geeft voor het eerst de marktverhoudingen weer tussen de nationale media en de grote internationale actoren per kanaal.

Lees meer
 

CommPass eindigt het jaar met twee events rond het CIM

Op 5 december sluit CommPass 2022 af met twee events rond het CIM: CIM for Starters en CIM Matinée.

Lees meer
 

Agenda

CommPass: Special session about ASI
30 november 2022 | 09:00 - 10:30
Kantar BrandZ Webinar: Strongest Belgian Brands
1 december 2022 | 12:00 - 13:00
UMA Get Together
1 december 2022 | 13:15 - 20:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.