Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Neem ook een kijkje in onze agenda met events. Zo is er deze week de UMA Get Together en volgende week de CIM Matinée, La Presse au Futur en het BAM Marketing Congress.
Het afgelopen jaar kende onze database een ware metamorfose met naast een nieuwe lay-out ook heel wat extra zoekmogelijkheden en exportfuncties. We mogen wel stellen dat onze database beter en rijker is dan ooit. En dat wil toch wel wat zeggen, want begin volgend jaar vieren wij ons 15-jarig bestaan.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
28/11/2022
|
|
|
|
|
|
|
|
"Adverteerders moeten keuzes maken", klonk het op het VRM Symposium van 24 november in Leuven. Het werd een bijwijlen stevig debat in de aanwezigheid van Bart Decoster, Luc Suykens, Lieven Vermaele, Karolien Poels en Wilfried Celis.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaams Minister van Media Benjamin Dalle nam het slotwoord voor rekening op het VRM Symposium. Hij erkende de moeilijkheden en gaf een hoopvolle blik op de toekomst met enkele mooie projecten in het verschiet.
Lees meer
|
|
|
|
Op woensdag 23 november onthulde RMB zijn nieuwe logo en positionering. Bij deze gelegenheid opende het bedrijf een pop-up in zijn kantoren en kondigde het de lancering van een nieuw submerk in de streamingmarkt aan.
Lees meer
|
|
|
|
RMB onthult zijn nieuw merkimago: een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en de nieuwe positionering "Move ahead".
Lees meer
|
|
|
|
Eind april kondigde de directie van de VRT aan een transformatieplan te willen uitvoeren, gericht op enerzijds het realiseren van digitale ambities en anderzijds op de uitvoering van de door de Vlaamse overheid opgelegde besparing.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Targetspot verkoopt zijn digitale audio-activiteiten, die ondergebracht zijn in het filiaal Radionomy, aan Azerion. De divisie Targetspot is actief op het vlak van monetisatie van digitale audio op alle beschikbare kanalen.
Lees meer
|
|
|
|
De jury van de YMCE heeft de genomineerden voor de YMCE Data Driven 2022, voor jonge 'high potentials', aangeduid. De winnaars worden op 1 december bekendgemaakt tijdens de UMA Get Together.
Lees meer
|
|
|
|
Op 23 november vonden de BORA's (Best of Reputation Awards), de BOA's (Best of Activation Awards) en de BOCA's (Best of Content Awards) plaats. Voor de BORA's was het de eerste editie.
Lees meer
|
|
|
|
Een spot van Amnesty International waarin Qatar en FIFA worden opgeroepen de schendingen door migrerende werknemers recht te zetten, wordt op woensdag 23 november tijdens de rust van de eerste wedstrijd van de Rode Duivels getoond.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 december versterkt Steven Vandenbogaerde het management van Roularta Media Group als nieuwe CFO. Hij zal ook de financiële afdeling leiden.
Lees meer
|
|
|
|
|
Samen met een aantal externe bureaus publiceerde de UMA zijn Digital Benchmark voor de eerste helft van 2022. Van de 44 door de UMA onderzochte productsectoren geeft Space in een tabel de top 20 van de investeerders in digitale reclame weer.
Lees meer
|
|
|
|
VIA, de vereniging van Belgische audiovisuele media, presenteerde de eerste resultaten uit een eye-tracking-onderzoek naar de aandacht voor reclame uitgezonden op YouTube en op de videoplatformen van lokale broadcasters (omschreven als BVOD).
Lees meer
|
|
|
|
De UMA Benchmark Media Investments voor het eerste semester 2022 geeft voor het eerst de marktverhoudingen weer tussen de nationale media en de grote internationale actoren per kanaal.
Lees meer
|
|
|
|
Op 5 december sluit CommPass 2022 af met twee events rond het CIM: CIM for Starters en CIM Matinée.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
30 november 2022 | 09:00 - 10:30
|
1 december 2022 | 12:00 - 13:00
|
1 december 2022 | 13:15 - 20:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|