MediaSpecs bestaat binnenkort 15 jaar
Beste mediavrienden,
Het afgelopen jaar kende onze database een ware metamorfose met naast een nieuwe lay-out ook heel wat extra zoekmogelijkheden en exportfuncties.
We mogen wel stellen dat onze database beter en rijker is dan ooit. En dat wil toch wel wat zeggen, want begin volgend jaar vieren wij ons 15-jarig bestaan.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
21/11/2022
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De UMA Benchmark Media Investments voor het eerste semester 2022 geeft voor het eerst de marktverhoudingen weer tussen de nationale media en de grote internationale actoren per kanaal.
Lees meer
|
|
|
|
Via native ads kan een adverteerder verhalen overbrengen naar de lezers, met als doel de aandacht te trekken van de lezer en deze te engageren. Om dit te meten, lanceert Ads & Data Brand Studio de ‘Quality Read’.
Lees meer
|
|
|
|
Nadat het eerder nieuwe functies en gebruikersomgevingen had toegevoegd, lanceert RTBF Auvio ook een nieuwe audiospeler. Het platform heeft NRJ in zijn catalogus opgenomen.
Lees meer
|
|
|
|
Door middel van ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van print advertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op de Belgian Sponsorship Awards heeft AG Insurance de hoofdprijs in de wacht gesleept. AG won de Best of Belgium-trofee voor zijn Prove Impossible Wrong-campagne voor Paralympic Team Belgium.
Lees meer
|
|
|
|
Op 5 december sluit CommPass 2022 af met twee events rond het CIM: CIM for Starters en CIM Matinée.
Lees meer
|
|
|
|
De Soniq Awards gaan opnieuw van start. Dit initiatief, dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio, is daarbij aan zijn 4de editie toe. De uitreiking zal plaatsvinden op donderdag 16 februari 2023.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Omdat reclame steeds meer verspreid wordt via media zoals YouTube, Instagram, TikTok en Twitch, kwam er onder impuls van de Europese Unie nieuwe regelgeving die moet zorgen voor meer transparantie.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Vlaams mediaminister Benjamin Dalle stelde recent de kernpunten voor zijn beleid in 2023 voor. Hiermee wil de minister resultaten van onderzoek op het vlak van media, mediagebruik en mediaparticipatie bundelen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De Franstalige mediaregulator CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) heeft zijn onderzoek naar de consumptie van audiovisuele media in Franstalig België afgerond.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwste Media Trends & Predictions Report van Kantar biedt een divers en fascinerend beeld van het wereldwijde medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Uit de Door to Door Impact Survey van Profacts, in opdracht van BD Media, blijkt dat 90% van de Belgen trouw de papieren folder blijft doorbladeren. Ook de digitale folder wint aan populariteit.
Lees meer
|
|
|
|
Het sociale netwerk monopoliseert op zijn zachtst gezegd de mediapagina’s in de pers momenteel. Onder andere met berichten over massaal afhakende gebruikers die ontevreden of bezorgd zouden zijn over de overname van Twitter door Elon Musk.
Lees meer
|
|
|
|
De Global Web Index publiceerde een document over de digitale en consumptietrends voor 2023. Op basis van alle bestudeerde markten boog het instituut zich onder andere over de motieven voor internetgebruik. Maar hoe zit het met België?
Lees meer
|
|
|
|
Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
22 november 2022 | 11:00 - 12:00
|
22 november 2022 | 17:00 - 18:30
|
24 november 2022 | 09:00 - 11:30
|
24 november 2022 | 09:45 - 13:00
|
24 november 2022 | 12:00 - 12:45
|
25 november 2022 | 09:30 - 13:30
|
1 december 2022 | 13:15 - 20:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|