MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs bestaat binnenkort 15 jaar

Beste mediavrienden,

Het afgelopen jaar kende onze database een ware metamorfose met naast een nieuwe lay-out ook heel wat extra zoekmogelijkheden en exportfuncties.

We mogen wel stellen dat onze database beter en rijker is dan ooit. En dat wil toch wel wat zeggen, want begin volgend jaar vieren wij ons 15-jarig bestaan.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/11/2022
 
 

UMA Benchmark Media Investments rapporteert de marktaandelen van de lokale en internationale actoren

De UMA Benchmark Media Investments voor het eerste semester 2022 geeft voor het eerst de marktverhoudingen weer tussen de nationale media en de grote internationale actoren per kanaal.

Lees meer
 

Ads & Data Brand Studio zet in op native advertising met de ‘Quality Read’

Via native ads kan een adverteerder verhalen overbrengen naar de lezers, met als doel de aandacht te trekken van de lezer en deze te engageren. Om dit te meten, lanceert Ads & Data Brand Studio de ‘Quality Read’.

Lees meer
 

NRJ is voortaan beschikbaar op Auvio

Nadat het eerder nieuwe functies en gebruikersomgevingen had toegevoegd, lanceert RTBF Auvio ook een nieuwe audiospeler. Het platform heeft NRJ in zijn catalogus opgenomen.

Lees meer
 

Roularta biedt adverteerders aan om carbon footprint cost van hun campagnes te compenseren

Door middel van ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van print advertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

Belgian Sponsorship Awards: AG Insurance wint hoofdprijs

Op de Belgian Sponsorship Awards heeft AG Insurance de hoofdprijs in de wacht gesleept. AG won de Best of Belgium-trofee voor zijn Prove Impossible Wrong-campagne voor Paralympic Team Belgium.

Lees meer
 

CommPass eindigt het jaar met twee events rond het CIM

Op 5 december sluit CommPass 2022 af met twee events rond het CIM: CIM for Starters en CIM Matinée.

Lees meer
 

4de editie van de Soniq Awards in de startblokken

De Soniq Awards gaan opnieuw van start. Dit initiatief, dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio, is daarbij aan zijn 4de editie toe. De uitreiking zal plaatsvinden op donderdag 16 februari 2023.

Lees meer
 

Wat zijn de nieuwe valkuilen voor digitale reclame?

[Provided by PUB] Omdat reclame steeds meer verspreid wordt via media zoals YouTube, Instagram, TikTok en Twitch, kwam er onder impuls van de Europese Unie nieuwe regelgeving die moet zorgen voor meer transparantie.

Lees meer
 

De mediaplannen van Benjamin Dalle

[Provided by PUB] Vlaams mediaminister Benjamin Dalle stelde recent de kernpunten voor zijn beleid in 2023 voor. Hiermee wil de minister resultaten van onderzoek op het vlak van media, mediagebruik en mediaparticipatie bundelen.

Lees meer
 

Médias: Attitudes & Perceptions, een studie van CSA

De Franstalige mediaregulator CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) heeft zijn onderzoek naar de consumptie van audiovisuele media in Franstalig België afgerond.

Lees meer
 

Kantar: Media Trends & Predictions 2023

Het nieuwste Media Trends & Predictions Report van Kantar biedt een divers en fascinerend beeld van het wereldwijde medialandschap.

Lees meer
 

8 op 10 Belgen bladert wekelijks door reclamefolders

Uit de Door to Door Impact Survey van Profacts, in opdracht van BD Media, blijkt dat 90% van de Belgen trouw de papieren folder blijft doorbladeren. Ook de digitale folder wint aan populariteit.

Lees meer
 

Seen from Space: “Twitter is not only about news”

Het sociale netwerk monopoliseert op zijn zachtst gezegd de mediapagina’s in de pers momenteel. Onder andere met berichten over massaal afhakende gebruikers die ontevreden of bezorgd zouden zijn over de overname van Twitter door Elon Musk.

Lees meer
 

Seen from Space: Digital – meer entertainment, minder ernstige taken

De Global Web Index publiceerde een document over de digitale en consumptietrends voor 2023. Op basis van alle bestudeerde markten boog het instituut zich onder andere over de motieven voor internetgebruik. Maar hoe zit het met België?

Lees meer
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: The state of inclusion in 2022
22 november 2022 | 11:00 - 12:00
C² Inspiratiesessie: Wat woordvoerders écht denken
22 november 2022 | 17:00 - 18:30
CommPass Master Class: Digital Effectiveness
24 november 2022 | 09:00 - 11:30
VRM Symposium
24 november 2022 | 09:45 - 13:00
Fanfactor Webinar
24 november 2022 | 12:00 - 12:45
#Stavajour22
25 november 2022 | 09:30 - 13:30
UMA Get Together
1 december 2022 | 13:15 - 20:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.