Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
De MediaSpecs Database bevat info over alle reclamemedia en mediaprofessionals in de BeLux. Mediaplanners, adverteerders, PR- en communicatiespecialisten maken gebruik van de databron om tarieven, formaten en contactgegevens te consulteren en om adressenlijsten en mediaplannen op te stellen.
MediaSpecs ontvangt alle info rechtstreeks van de mediabedrijven en voert alles gestructureerd en gedetailleerd in, zodat gebruikers via gesofisticeerde zoekmogelijkheden (filters, include/exclude, AND/OR) snel tot bij nuttige resultaten komen.
Via MediaSpecs.be en de wekelijkse newsletter blijft de mediacommunity op de hoogte van het reilen en zeilen in de professionele mediawereld.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
14/11/2022
|
|
|
|
|
|
|
|
Alken-Maes, Brauzz en Lise Conix zijn de winnaars in de drie categorieën van de Belgian Marketing Awards. De uitreiking van de derde editie vond plaats tijdens een feestelijke avond op 9 november bij Deloitte.
Lees meer
|
|
|
|
Het Havas Media Belgium consulting team werd verrijkt met twee senior profielen: Virginie Van Rossum en Corentin Depaire, die elk meer dan 20 jaar ervaring hebben in de wereld van communicatie en technologie.
Lees meer
|
|
|
|
Enerzijds breidt Azerion zijn aanbod uit met 3 sites van Groupe Figaro, anderzijds vergroot deze inventaris het online videoaanbod van RMB met 2,7 miljoen impressies per maand.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwsmagazine Knack kreeg een nieuwe lay-out, verscherpte de inhoudelijke keuzes en wijzigde de wisselwerking tussen print en online.
Lees meer
|
|
|
|
Door middel van ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van print advertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vanuit hun geloof in 'creativiteit voor iedereen', hebben ACC, BAM, CreativeBelgium, UBA en UMA zich verenigd om de betekenis en het belang van Diversity, Equity & Inclusion in de Belgische marcom-sector te promoten.
Lees meer
|
|
|
|
Ads & Data organiseerde dit najaar voor de eerste keer Het Slimste Reclamebureau ter Wereld. 32 reclamebureaus namen deel. iO, Hannibal en LDV United schopten het tot de finale die te bekijken is op GoPlay.
Lees meer
|
|
|
|
Internationaal PR- en marketingbureau Team Lewis gaat een partnership aan met GLS Belgium, expert in pakket-, vracht- en expresdiensten in binnen- en buitenland. Team Lewis zal instaan voor de contentcreatie en het onderhouden van mediarelaties.
Lees meer
|
|
|
|
Het marketingjaar 2023 zal volgens de "CMO Barometer" van Serviceplan Group in België en Nederland in het teken staan van vele onderwerpen: recessie, crisis, branding, digitalisering en duurzaamheid zijn de hot topics.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de Sustainability Sector Index 2022 ondervroeg Kantar 33.000 consumenten in 32 landen om inzicht te krijgen in hun houding en gedrag ten aanzien van duurzaamheid.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe editie van de CIM Establishment Survey gaat verder dan de vorige. Netflix, dat kan worden beschouwd als de historische SVOD-exploitant, lijkt nog steeds een solide basis te hebben in ons land, ondanks de concurrentie.
Lees meer
|
|
|
|
In mei en oktober dit jaar heeft de Britse beroepsvereniging IPA een online onderzoek laten uitvoeren naar de verwachtingen van consumenten ten aanzien van merken, nu de kosten van het levensonderhoud zo gestegen zijn.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
17 november 2022 | 09:30 - 18:30
|
17 november 2022 | 15:00 - 17:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|