MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De MediaSpecs Database bevat info over alle reclamemedia en mediaprofessionals in de BeLux. Mediaplanners, adverteerders, PR- en communicatiespecialisten maken gebruik van de databron om tarieven, formaten en contactgegevens te consulteren en om adressenlijsten en mediaplannen op te stellen.

MediaSpecs ontvangt alle info rechtstreeks van de mediabedrijven en voert alles gestructureerd en gedetailleerd in, zodat gebruikers via gesofisticeerde zoekmogelijkheden (filters, include/exclude, AND/OR) snel tot bij nuttige resultaten komen.

Via MediaSpecs.be en de wekelijkse newsletter blijft de mediacommunity op de hoogte van het reilen en zeilen in de professionele mediawereld.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

14/11/2022

Belgian Marketing Awards: Alken-Maes, Brauzz en Lise Conix (Torfs) zijn de winnaars

Alken-Maes, Brauzz en Lise Conix zijn de winnaars in de drie categorieën van de Belgian Marketing Awards. De uitreiking van de derde editie vond plaats tijdens een feestelijke avond op 9 november bij Deloitte.

Lees meer
 

Virginie Van Rossum en Corentin Depaire vervoegen het consulting team van Havas Media Belgium

Het Havas Media Belgium consulting team werd verrijkt met twee senior profielen: Virginie Van Rossum en Corentin Depaire, die elk meer dan 20 jaar ervaring hebben in de wereld van communicatie en technologie.

Lees meer
 

RMB en Azerion Belgium breiden hun samenwerking uit

Enerzijds breidt Azerion zijn aanbod uit met 3 sites van Groupe Figaro, anderzijds vergroot deze inventaris het online videoaanbod van RMB met 2,7 miljoen impressies per maand.

Lees meer
 

Knack lanceert vernieuwde versie

Het nieuwsmagazine Knack kreeg een nieuwe lay-out, verscherpte de inhoudelijke keuzes en wijzigde de wisselwerking tussen print en online.

Lees meer
 

Roularta biedt adverteerders aan om carbon footprint cost van hun campagnes te compenseren

Door middel van ClimateCalc, een tool gebruikt door Febelgra, berekent Roularta de carbon footprint van print advertenties. In een volgende stap berekent de Greentripper tool van CO2logic de compensatie voor print- en online campagnes.

Lees meer
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Vakverenigingen slaan handen in elkaar om DE&I in marcom-sector te stimuleren

Vanuit hun geloof in 'creativiteit voor iedereen', hebben ACC, BAM, CreativeBelgium, UBA en UMA zich verenigd om de betekenis en het belang van Diversity, Equity & Inclusion in de Belgische marcom-sector te promoten. 

Lees meer
 

Ads & Data organiseerde finale Het Slimste Reclamebureau ter Wereld

Ads & Data organiseerde dit najaar voor de eerste keer Het Slimste Reclamebureau ter Wereld. 32 reclamebureaus namen deel. iO, Hannibal en LDV United schopten het tot de finale die te bekijken is op GoPlay.

Lees meer
 

Team Lewis en GLS Belgium slaan handen in elkaar

Internationaal PR- en marketingbureau Team Lewis gaat een partnership aan met GLS Belgium, expert in pakket-, vracht- en expresdiensten in binnen- en buitenland. Team Lewis zal instaan voor de contentcreatie en het onderhouden van mediarelaties.

Lees meer
 

Resultaten CMO Barometer

Het marketingjaar 2023 zal volgens de "CMO Barometer" van Serviceplan Group in België en Nederland in het teken staan van vele onderwerpen: recessie, crisis, branding, digitalisering en duurzaamheid zijn de hot topics.

Lees meer
 

Sustainability Sector Index: Cost of living, a barrier to a more sustainable live?

Voor de Sustainability Sector Index 2022 ondervroeg Kantar 33.000 consumenten in 32 landen om inzicht te krijgen in hun houding en gedrag ten aanzien van duurzaamheid.

Lees meer
 

Seen from Space: Netflix stevig in het zadel volgens de CIM Establishment Survey

De nieuwe editie van de CIM Establishment Survey gaat verder dan de vorige. Netflix, dat kan worden beschouwd als de historische SVOD-exploitant, lijkt nog steeds een solide basis te hebben in ons land, ondanks de concurrentie.

Lees meer
 

Seen from Space: Wat Britse consumenten verwachten van adverteerders

In mei en oktober dit jaar heeft de Britse beroepsvereniging IPA een online onderzoek laten uitvoeren naar de verwachtingen van consumenten ten aanzien van merken, nu de kosten van het levensonderhoud zo gestegen zijn.

Lees meer
 

Agenda

SponsorLive Conference & Awards
17 november 2022 | 09:30 - 18:30
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
17 november 2022 | 15:00 - 17:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.