MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs werkt aan de toekomst

Beste mediavrienden,

MediaSpecs geeft een helder zicht op het enorme media-aanbod, met meer gegevens, meer functies en meer service dan ooit tevoren. 

Bovenop alle bestaande intuïtieve zoek- en exportfuncties, is er de nieuwe zoekfunctie AND/OR om al dan niet filters te groeperen.

Verder zijn nu ook de tags bij elk medium klikbaar, waardoor een nieuwe zoekfilter actief wordt of waarmee je de andere actieve filters kan aanvullen.

Wilt u graag een update van al deze nieuwe functies of wilt u aan de hand van een korte demo kennismaken met deze handige tool? Altijd welkom.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

07/11/2022
 
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Frédéric Herbays is bij RTL Belgium begonnen als Media Radio Director

Op woensdag 2 november is Frédéric Herbays begonnen als Media Radio Director bij RTL Belgium.

Lees meer
 

Thijs Naeyaert wordt directeur van Krant van West-Vlaanderen

Vanaf 1 december wordt Thijs Naeyaert directeur van Krant van West-Vlaanderen. Hij volgt Stefaan Vermeersch op die Roularta Media Group verlaat en extern een nieuwe uitdaging aangaat.

Lees meer
 

Mediaplus en Decathlon Belgium gaan samenwerken

Decathlon Belgium heeft Mediaplus aangesteld om hun media te beheren. De samenwerking omvat de ontwikkeling van een multi-channel marketingstrategie, media-inkoop en performance-optimalisatie voor België en Luxemburg.

Lees meer
 

VCA vervoegt het team van Outsource Communications

Outsource Communications wil uitgroeien tot een data-driven agency, om zo bedrijven communicatie-advies te geven dat gebaseerd is op dataverzameling en -analyse. Het bedrijf verwelkomt de data-analisten van VCA om die ambitie te helpen waarmaken.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

CIM: Mediatrends in België

Belgen houden van audiovisuele en digitale media. Dat blijkt uit de laatste CIM Establishment Survey: 97% van de Belgen zegt de afgelopen 30 dagen videocontent te hebben bekeken (op televisie of online) en 86% heeft naar audio geluisterd.

Lees meer
 

Seen from Space: Zonder televisie, maar niet zonder toegang tot technologie

De CIM Establishment Survey is bedoeld om de andere CIM-bronnen, zoals tv- of internetbereikmetingen, te kaderen. Voor deze eerste analyse spitst men zich toe op de ‘cord cutters’ of ‘cord avoiders’: mensen die de kabel hebben afgezegd.

Lees meer
 

Seen from Space: CIM RAM, nog steeds FM

In 2020 werd in de studie CIM Radio Audience Measurement een reeks vragen geïntroduceerd over audiogewoonten. Zij vormen nu een dataset waaruit geen revolutionaire evoluties blijken, maar die wel op beperkte verschuivingen wijzen.

Lees meer
 

Topbedrijven besteden meer aan UX en minder aan SEO en SEA

Bedrijven en organisaties investeren steeds meer in user experience en steeds minder in organische en betaalde vindbaarheid. Dat blijkt uit de Global Marketing Engagement Index™, een jaarlijks onderzoek van PR- en marketingbureau Team Lewis.

Lees meer
 

Team Talk Radio met Iwein Vandevyver: Stereotypen in reclame

[Provided by PUB] Hebben mensen genoeg van stereotiepe reclame? Zijn onze spots te saai en voorspelbaar? Of zijn er merken die het anders doen, beter? Wat vindt Iwein Vandevyver van Lucy daar eigenlijk van? U hoort het in de nieuwe Team Talk Radio.

Lees meer
 

Negen lokale radiozenders krijgen erkenning voor FM-frequentie

Vlaams mediaminister Benjamin Dalle geeft groen licht aan negen lokale radio-omroepen om uit te zenden op de FM-band. Op 15 juli werd al één frequentiepakket toegekend aan Radio Minerva.

Lees meer
 

MediaSpecs breidt zoekmogelijkheden uit: na AND kan u nu ook zoeken op OR

De database van MediaSpecs ontwikkelt de functie om tags al dan niet te groeperen. Op deze manier blijven we mediabureaus en adverteerders helpen bij het samenstellen van hun ideale mediaplan.

Lees meer
 

Agenda

UBA Master Class: Towards zero greenwashing
9 november 2022 | 14:00 - 15:30
Belgian Marketing Awards
9 november 2022 | 17:00 - 23:00
Club33: Have you met Nathalie Erdmanis?
9 november 2022 | 18:00 - 19:30
VIA Webinar: Attention, a key metric for your video plan
10 november 2022 | 09:00 - 10:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.