MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs werkt aan de toekomst

Beste mediavrienden,

MediaSpecs geeft een helder zicht op het enorme media-aanbod, met meer gegevens, meer functies en meer service dan ooit tevoren. 

Bovenop alle bestaande intuïtieve zoek- en exportfuncties, is er de nieuwe zoekfunctie AND/OR om al dan niet filters te groeperen.

Verder zijn nu ook de tags bij elk medium klikbaar, waardoor een nieuwe zoekfilter actief wordt of waarmee je de andere actieve filters kan aanvullen.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

31/10/2022
 
 

MediaSpecs breidt zoekmogelijkheden uit: na AND kan u nu ook zoeken op OR

De database van MediaSpecs ontwikkelt de functie om tags al dan niet te groeperen. Op deze manier blijven we mediabureaus en adverteerders helpen bij het samenstellen van hun ideale mediaplan.

Lees meer
 

CIM: Mediatrends in België

Belgen houden van audiovisuele en digitale media. Dat blijkt uit de laatste CIM Establishment Survey: 97% van de Belgen zegt de afgelopen 30 dagen videocontent te hebben bekeken (op televisie of online) en 86% heeft naar audio geluisterd.

Lees meer
 

Mediaplus en Decathlon Belgium gaan samenwerken

Decathlon Belgium heeft Mediaplus aangesteld om hun media te beheren. De samenwerking omvat de ontwikkeling van een multi-channel marketingstrategie, media-inkoop en performance-optimalisatie voor België en Luxemburg.

Lees meer
 

Christine Jean is nieuw afdelingshoofd Marketing & Communications bij Corona Direct

Het departement Marketing & Communications van verzekeringsmaatschappij Corona Direct kreeg zopas een nieuw afdelingshoofd: Christine Jean. Ze verlaat AG Insurance na 5 jaar, waar ze instond voor marketing, branding en media management.

Lees meer
 

Thijs Naeyaert wordt directeur van Krant van West-Vlaanderen

Vanaf 1 december wordt Thijs Naeyaert directeur van Krant van West-Vlaanderen. Hij volgt Stefaan Vermeersch op die Roularta Media Group verlaat en extern een nieuwe uitdaging aangaat.

Lees meer
 

Libelle voerde een enquête uit naar aanleiding van het kinderboek van hoofdredactrice Karen Hellemans

Libelle voerde een enquête uit naar aanleiding van het boek ‘Er was eens een dapper meisje’ waarmee Libelle-hoofdredactrice Karen Hellemans debuteert als auteur. Haar kinderboek bevat 50 sprookjesverhalen met evenveel Belgische rolmodellen.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

RMB nodigde mediabureaus uit voor een training rond audio tijdens het event Audio Power

Audio Power, dat is de naam die RMB gaf aan zijn 360°-training rond audio. De laatste sessie met de buyers en planners van verschillende mediabureaus vond plaats op 13 oktober bij Tipik.

Lees meer
 

VCA vervoegt het team van Outsource Communications

Outsource Communications wil uitgroeien tot een data-driven agency, om zo bedrijven communicatie-advies te geven dat gebaseerd is op dataverzameling en -analyse. Het bedrijf verwelkomt de data-analisten van VCA om die ambitie te helpen waarmaken.

Lees meer
 

Orbit 2022: uw goodiebag met key takeaways

[Provided by PUB] Voor zijn 5de editie op 20 oktober verzamelde Orbit by PUB een panel hoogwaardige sprekers. Het werd een fijn event waarop duidelijk werd hoe elk aanwezig bedrijf of bureau zijn steentje bijdraagt aan de consumptie van morgen.

Lees meer
 

CommToZero lanceert de In-house Carbon Academy

In samenwerking met Carbon+Alt+Delete, die een online tool aanbiedt waarmee u uw CO2-voetafdruk kan meten, en The Ecological Entrepreneur, een consultant gespecialiseerd in CO2-opleidingen, lanceert CommToZero de In-house Carbon Academy.

Lees meer
 

Negen lokale radiozenders krijgen erkenning voor FM-frequentie

Vlaams mediaminister Benjamin Dalle geeft groen licht aan negen lokale radio-omroepen om uit te zenden op de FM-band. Op 15 juli werd al één frequentiepakket toegekend aan Radio Minerva.

Lees meer
 

Media Mol groeit en verwelkomt Romy Vandenweyer

Media Mol bestaat 10 jaar en heeft zijn 200ste scherm geplaatst. Het netwerk van digitale infoschermen bij vastgoedmakelaars breidt uit en verwelkomt een nieuwe werkkracht: Romy Vandenweyer.

Lees meer
 

Seen from Space: 12 minuten reclame per uur? Soms is het meer!

De CEO van de VRT zei in een recent interview dat de vraag naar televisiereclame groter is dan het aanbod. Om dit te controleren heeft Space de totale duur van de reclame per uur opgeteld en dit volume gerelateerd aan het totaal voor de uurschijf.

Lees meer
 

Seen from Space: Televisiereclame, gebruiken vs attitudes

Het laatste onderzoek dat de UBA voerde bij haar leden zou een waarschuwing moeten zijn voor de broadcasters en hun regies. Daarin kreeg televisie het slechtste rapport van de 43 ondervraagde adverteerders, met 2 op 3 negatieve meningen.

Lees meer
 

PUB Magazine spreekt (klare) digitale taal

Onze Belgische bedrijven bereiken een steeds hogere digitale maturiteit. Maar dat wil ook zeggen dat de concurrentie bikkelhard geworden is. In PUB Magazine leest u dat SEO en SEA niet te lijden hadden onder het coronavirus.

Lees meer
 

Zaki Lahbib (UBA Belgium): “Adverteerders weten door MediaSpecs welke aanbieders er zijn op de markt”

Zaki Lahbib is Media Manager bij UBA Belgium. Hij heeft MediaSpecs in zijn carrière in de media altijd veel gebruikt en staat ervan versteld dat sommige adverteerders de MediaSpecs Database nog niet in hun basis toolpakket hebben zitten.

Lees meer
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Agenda

UBA Master Class: Towards zero greenwashing
9 november 2022 | 14:00 - 15:30
Belgian Marketing Awards
9 november 2022 | 17:00 - 23:00
Club33: Have you met Nathalie Erdmanis?
9 november 2022 | 18:00 - 19:30
VIA Webinar: Attention, a key metric for your video plan
10 november 2022 | 09:00 - 10:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.