MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs werkt aan de toekomst

Beste lezer,

De MediaSpecs Database is een uniek project waar we de afgelopen 14 jaar samen hard aan hebben gewerkt. Wij danken al onze partners, mediabedrijven en gebruikers voor de goede samenwerking. Wij streven continu naar optimalisatie in samenspraak met onze gebruikers. Dankzij onze nieuwe technologie krijgen onze gebruikers een helder zicht op het enorme aanbod, met meer gegevens, meer functies en meer service dan ooit tevoren. 

Bovenop alle bestaande intuïtieve zoek- en exportfuncties, introduceren wij vandaag een nieuwe extra zoekfunctie: AND/OR. Hiermee bieden we een antwoord op een heel concrete vraag van onze gebruikers.

Mediabedrijven weten dat ze via MediaSpecs informatie kunnen verspreiden naar alle mediaspecialisten. Momenteel bereiden 4 grote mediabureaus een automatische API-connectie voor. Binnenkort kunnen zij alle gedetailleerde gegevens uit MediaSpecs gebruiken, rechtstreeks in hun systemen. Precisie en detail worden dus nog belangrijker.

Zoals u weet, bevat deze newsletter het medianieuws van de voorbije week. Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

PS: Vorig jaar koos MediaSpecs ervoor om de MediaSpecs Database te exploiteren op basis van onze eigen software, met als doel onze gebruikers een nog betere en bredere service aan te bieden. Bijgevolg werd de samenwerking met de oude technologiepartner stopgezet. Dit bedrijf probeert nu op basis van de vroegere technologie een concurrerende database op te bouwen en aan te bieden op de Belgische markt, o.a. door onze gebruikers en mediapartners op een agressieve en misleidende manier te benaderen.
We stellen iedereen graag gerust: MediaSpecs zal de MediaSpecs Database, waarmee jullie vertrouwd zijn, ook in de toekomst aanbieden en voortdurend
uitbouwen om jullie de beste service en meest efficiënte gebruiksvriendelijkheid te bieden.

De toekomst is meer dan ooit verzekerd.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

24/10/2022

Zaki Lahbib (UBA Belgium): “Adverteerders weten door MediaSpecs welke aanbieders er zijn op de markt”

Zaki Lahbib is Media Manager bij UBA Belgium. Hij heeft MediaSpecs in zijn carrière in de media altijd veel gebruikt en staat ervan versteld dat sommige adverteerders de MediaSpecs Database nog niet in hun basis toolpakket hebben zitten.

Lees meer
 

MediaSpecs breidt zoekmogelijkheden uit: na AND kan u nu ook zoeken op OR

De database van MediaSpecs ontwikkelt de functie om tags al dan niet te groeperen. Op deze manier blijven we mediabureaus en adverteerders helpen bij het samenstellen van hun ideale mediaplan.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2, Qmusic en Joe in de top 3

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode mei-augustus. Met een marktaandeel van 28,30% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,83%) en Joe (10,67%).

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse VRT

MNM is de grootste jongerenzender van Vlaanderen. Dat blijkt uit de nieuwe meting door het CIM. De VRT-jongerenzender bereikte afgelopen maanden dagelijks bijna 1 op 5 van de 12- tot 24-jarigen in Vlaanderen. Radio2 blijft de grootste radiozender.

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse DPG Media en IP Belgium

In het Noorden behalen de radio’s vertegenwoordigd door DPG Media 41,4% marktaandeel bij de doelgroep 18-54 jaar. In het Zuiden zijn de radiostations vertegenwoordigd door IP Belgium met hun Franstalig aanbod goed voor 50,5% van het marktaandeel.

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse RTL Belgium

Het CIM heeft de resultaten gepubliceerd van haar laatste reeks onderzoeken naar het radiopubliek. Radio Contact vertoont de beste groei van alle Franstalige radiostations. Bel RTL is de generalistische radiozender die de meeste luisteraars verwierf.

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse RMB

De radio's in regie bij RMB trekken dagelijks ruim 1,5 miljoen luisteraars. Dat is een stijging van 1% vergeleken met de vorige golf. Wekelijks bereiken alle zenders samen bijna 2,35 miljoen luisteraars.

Lees meer
 

CIM RAM: Analyse IPM

DH Radio, nu LN Radio sinds de integratie van LN24 in de IPM-groep, is de sterkst groeiende Franstalige radiozender, met een toename van het commercieel marktaandeel tot bijna 20%, dit volgens de meest recente luistercijfers van het CIM.

Lees meer
 

CIM NRS: De nieuwe persbereikresultaten zijn beschikbaar in MediaSpecs

Het CIM publiceerde op 12 oktober de nieuwe bereikcijfers en het socio-demografische profiel van meer dan 80 Belgische perstitels. De nieuwe cijfers, grafieken en documenten zijn ook opgenomen in de database van MediaSpecs.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

FamousGrey scoort het sterkst op IAB MIXX Awards

Met 4 awards is FamousGrey het best scorende bureau op de IAB MIXX Awards. In totaal reikten de vier jury’s 30 awards uit in 11 categorieën. De awards, een organisatie van BAM en Best of Publishing, werden uitgereikt tijdens een ceremonie in Brussel.

Lees meer
 

Genomineerden voor de Belgian Sponsorship Awards zijn bekend

De jury van de Belgian Sponsorship Awards, onder leiding van voorzitter Yves De Voeght, heeft 12 cases genomineerd voor de 8ste editie van deze prijsuitreiking. De winnaars worden op 17 november bekendgemaakt in Docks Dome in Brussel.

Lees meer
 

SPYKE en Studio Helsinki lanceren nieuwe podcastreeks in samenwerking met DPG Media

Content marketingbureau SPYKE en radio- en music agency Studio Helsinki bundelen de krachten voor een nieuwe podcastreeks, in samenwerking met DPG Media Advertising: “Revelations of a CMO”.

Lees meer
 

Mediahuis lanceert nieuwe abonnementsformule +PLUS

Mediahuis lanceert een nieuwe abonnementsformule: +PLUS. Abonnees van om het even welke Mediahuiskrant krijgen hierdoor gratis en onbeperkt toegang tot alle plusartikels in alle Vlaamse titels van de mediagroep.

Lees meer
 

Roularta strijdt tegen desinformatie met project ‘Eerste Hulp Bij Twijfel’

‘Eerste Hulp Bij Twijfel’ is een samenwerking tussen de factcheckers van Knack en VRTNWS, het factcheckplatform deCheckers, technologiespeler TextGain en de universiteiten UA, VUB en KUL. Het krijgt voortaan financiële steun van de Vlaamse regering.

Lees meer
 

Bpost kiest LiveRamp om omnichannel marketingcampagnes te personaliseren

LiveRamp en bpost hebben op dinsdag 18 oktober een nieuwe samenwerking aangekondigd waarbij bpost het Safe Haven-platform van databedrijf LiveRamp zal gebruiken om zijn marketingcampagnes te beheren.

Lees meer
 

ProduPress draagt bij tot Europees dataproject

Marketing Intelligence Manager bij ProduPress, Florent Diverchy, werd uitgekozen om deel uit te maken van een Europese data-expertengroep en zal zijn aanbevelingen voorstellen tijdens de Conference of European Statistics Stakeholders.

Lees meer
 

VIA presenteert eerste deel ‘Attention’ onderzoek

Op de UBA Belgian Media Date kondigde VIA aan dat er ook in België een onderzoek zou komen naar aandacht voor video. Het eerste deel van dit onderzoek is nu afgerond en zal gepresenteerd worden op een webinar op 10 november.

Lees meer
 

Vier nieuwe aanwervingen bij Team Lewis

Met de aanwerving van Anna Smet, Eva Caers, Julie D’hondt en Paul Brouwers zijn de Belgische filialen van Team Lewis in Antwerpen en Brussel vier collega’s rijker.

Lees meer
 

Serviceplan versterkt Solutions Team met nieuwe medewerker

Het Serviceplan Solutions Team mocht het academisch jaar beginnen met een nieuwe teamgenoot: Shuxian Lee, een nieuwe dedicated graphic designer.

Lees meer
 

De drie finalisten van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld zijn bekend

Ads & Data gaat op zoek naar Het Slimste Reclamebureau ter Wereld. De online voorronde werd gewonnen door iO, Hannibal en LDV United. Deze drie stoten door naar de finale die op 4 november zal gespeeld worden.

Lees meer
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Agenda

BAM Meaningful Marketing Talks: the future of online privacy
27 oktober 2022 | 16:00 - 19:00
UBA Master Class: Towards zero greenwashing
9 november 2022 | 14:00 - 15:30
Belgian Marketing Awards
9 november 2022 | 17:00 - 23:00
Club33: Have you met Nathalie Erdmanis?
9 november 2022 | 18:00 - 19:30
VIA Webinar: Attention, a key metric for your video plan
10 november 2022 | 09:00 - 10:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.