MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw gids doorheen het medialandschap

Beste mediavrienden,

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2023 aan ons door te sturen zodra deze beschikbaar zijn. Vervolgens zetten wij al uw gegevens in de MediaSpecs Database en sturen wij u een bevestigingsmail ter controle.

Op deze manier hebben de vele mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten die onze database gebruiken toegang tot de meest up-to-date en correcte gegevens.

Donderdag vindt de vijfde editie van Orbit by PUB plaats. Sprekers zijn onder andere Jonathan Hall, Anne de Guigné, Nele Van Malderen en Fred Dorsimont.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

17/10/2022

DPG Media Advertising: nieuwe missie, nieuwe organisatie

Op 1 mei verhuisde de commerciële ploeg van IP Belgium deels naar Rossel Advertising en deels naar DPG Media Advertising. Op 1 september werd dan de nieuwe commerciële organisatiestructuur opgestart.

Lees meer
 

CIM NRS: De nieuwe persbereikresultaten zijn beschikbaar in MediaSpecs

Het CIM publiceerde op 12 oktober de nieuwe bereikcijfers en het socio-demografische profiel van meer dan 80 Belgische perstitels. De nieuwe cijfers, grafieken en documenten zijn ook opgenomen in de database van MediaSpecs.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse Roularta

De mediamerken van Roularta Media Group bereiken een recordaantal lezers, volgens de CIM-cijfers van oktober 2022. “Deze CIM-resultaten geven ons veel vertrouwen in de strategische koers die we hebben uitgezet”, aldus CEO Xavier Bouckaert.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse Mediahuis

De nieuwe CIM-cijfers tonen aan dat met net iets meer dan 1,9 miljoen krantenlezers Mediahuis met De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van Vlaanderen blijft.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse DPG Media

Het CIM heeft de nieuwe cijfers voor de Belgische pers gepubliceerd. “In moeilijke tijden en voor een medium onder druk, blijven onze merken een aanzienlijk publiek in Vlaanderen bereiken”, vertelt Mieke Berendsen.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse IPM

La Libre Belgique toont een groei van 35,5% LLP. Wat de magazines Moustique, Paris Match en Télé Pocket betreft, is er een positieve invloed van digitale media die verwijzen naar de printmerken van IPM.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse Metro

Volgens de nieuwe cijfers van de persbereikstudie die het CIM heeft gepubliceerd, wordt de krant Metro dagelijks gelezen door 807.770 lezers en behoudt het daarmee haar plaats in de top 3 (Paper + Digital).

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse BRUZZ

BRUZZ magazine bereikte een recordaantal lezers, zo blijkt uit de CIM Persstudie. Het magazine heeft, op papier en digitaal, 138.000 lezers per week.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Havas Group Belgium lanceert H/Advisors-netwerk voor strategische communicatie, public affairs en corporate communicatie

Havas Group heeft op maandag 10 oktober een nieuw geïntegreerd wereldwijd strategisch communicatieaanbod onthuld na de lancering van het H/Advisors-netwerk.

Lees meer
 

MobilAd en Parking Media zijn klaar voor de eindejaarsdagen

Mediaplanners en adverteerders beginnen stilaan met de voorbereidingen voor het eindejaar. OOH-regie MobilAd speelt hier op in door hun product Parking Media in de kijker te zetten.

Lees meer
 

Nederlandse publieke omroep NPO en VRT gaan samenwerken

NPO en VRT gaan de komende jaren op vier gebieden samenwerken: samen programma’s ontwikkelen, bestaande programma’s uitwisselen, nieuwe technologie en innovaties delen en maatschappelijke meerwaarde creëren.

Lees meer
 

PUB en Auxipress lanceren barometer rond duurzaamheid

De voorbije vijf jaar stond duurzaamheid centraal in de activiteiten van PUB. Daarom, en natuurlijk ook in het licht van Orbit binnenkort, lanceert PUB een eigen Orbit Media Barometer.

Lees meer
 

Seen from Space: Belgen almaar meer vertrouwd met ‘hun’ media

Op basis van de Eurobarometer-enquêtes publiceerde de EBU (European Broadcasting Union) zopas een paper rond ‘Trust in Media 2022’ en daar komen de Belgische media alweer prima uit.

Lees meer
 

Seen from Space: Het variabele effect van de pers op online search

Space komt terug op de studie van ACPM (het organisme dat instaat voor de controle van de persbereik- en verspreidingscijfers in Frankrijk) en zijn analyse voor 2020-2021 van het online searchvolume in automobiel, financiën en luxeproducten.

Lees meer
 

Agenda

The 5th Conference on Wired for Growth
18 oktober 2022 | 09:00 - 18:00
IAB Mixx Awards
19 oktober 2022 | 18:30 - 22:30
Digital First
20 oktober 2022 | 10:00 - 17:00
Orbit by PUB XP: How sustainable brands make people happy
20 oktober 2022 | 14:00 - 21:00
CommPass Master Class: Data Knowledge
20 oktober 2022 | 14:00 - 16:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.