MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs toegankelijker dan ooit: gebruik uw login

Beste mediavrienden,

MediaSpecs is een database waar mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie met de meest recente updates over Belgische media vinden. Het abonnement geeft toegang aan alle medewerkers om gebruik te maken van deze rijke informatiebron. Inloggen via “Database” rechtsboven op onze homepage.

Alle medewerkers van reclameregies en uitgevers hebben toegang tot hun eigen media. Zij kunnen rechtsboven op de homepage inloggen via “Publisher” en de info van de eigen media consulteren.

Dus: inloggen op www.mediaspecs.be, via Database of Publisher. Er is reeds een account aangemaakt, het volstaat om te klikken op “wachtwoord vergeten”.

Ondertussen krijgen wij mooie feedback van onze gebruikers, onder meer van Lauren Vansweevelt (Publicis Groupe), op onze vernieuwde database die nu al bijna een jaar actief is.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week, met onder andere een verslag van MAGnify en de visienota van UMA-voorzitter Hugues Rey.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/10/2022

Lauren Vansweevelt (Publicis Groupe): “MediaSpecs is een onmisbare tool geworden voor media-agentschappen”

Lauren Vansweevelt werkt bij Publicis Groupe als Client & Transition Lead Belux. Onder meer voor haar voornaamste klanten Peugeot en Pearle beheert ze alle campagnes van a tot z en maakt daarvoor regelmatig gebruik van MediaSpecs.

Lees meer
 

“Bedrijven hebben een grote rol te spelen in sustainability” – MAGnify 2022

Charge or die, shortform shoppable video’s, merksearches en sustainability. De printwereld staat voor grote vraagstukken, zoekt alternatieven en vindt nieuwe wegen. In CC De Factorij in Zaventem kwamen de printspelers samen voor MAGnify 2022.

Lees meer
 

WK-supportersbeleving in Vlaanderen: Juich mee, leef mee, partner mee!

[Sponsored] Dit najaar kijken we met z'n allen reikhalzend uit naar het WK. Je hoeft er helemaal niets van te missen, want VRT omarmt het WK met al zijn merken. En ze trekken daarvoor naar het Sporza Wintercircus in Gent.

Lees meer
 

Hugues Rey formuleert visienota voor UMA, nieuwe afspraak op 1 december voor de UMA Get Together

In zijn visienota vertelde UMA-voorzitter Hugues Rey dat best practices en kennisdeling de beste manieren zijn om samen stappen vooruit te zetten naar gemeenschappelijke doelstellingen binnen een sterk lokaal ecosysteem.

Lees meer
 

Stefan Lameire is nieuwe voorzitter van het CIM

Met de snelle veranderingen in de mediaconsumptie evolueren ook de noden van de media, reclameregies, adverteerders en mediabureaus. Om die reden is het mandaat van de voorzitter van het CIM uitgebreid. Stefan Lameire werd hiervoor aangesteld.

Lees meer
 

Digitale bureaus vinden alsmaar meer de weg naar MediaSpecs

De database van MediaSpecs bevat ook informatie over digitale media. Dit wordt geapprecieerd door de vele gebruikers en niet in het minst door de digitale bureaus. Recent werden onder meer iO, Blue2Purple en Fightclub klant.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Wort.lu wordt Virgule.lu, een nieuwe Franstalige nieuwswebsite van Mediahuis Luxemburg

Mediahuis Luxemburg heeft op donderdag 28 september een nieuwe Franstalige nieuwssite gelanceerd voor inwoners van Luxemburg en omstreken. Het vervangt de Franstalige versie van Wort.lu.

Lees meer
 

Nieuwe eigenaar voor BD Media en BD Logistics

BD Media en BD Logistics hebben een nieuwe eigenaar. Het managementteam wordt meerderheidsaandeelhouder en gaat in zee met een nieuwe privé-investeerder. BD Group is voortaan de overkoepelende holding en vervangt hiermee BD myShopi NV.

Lees meer
 

BAM kondigt eerste sprekers op Marketing Congress aan

50 sprekers zullen gedurende het 2-daagse marketingevenement het woord nemen op vier verschillende podia. Het “Embrace Uncertainty” thema wordt er verder uitgewerkt rondom de 4 marketingpijlers van BAM.

Lees meer
 

BORA-jury selecteert shortlist

De nieuwe Best of Reputation Awards, een samenwerking tussen ACC en C², ontvingen 51 inzendingen voor deze eerste editie. 35 hiervan zijn in de verschillende categorieën van de shortlist geraakt.

Lees meer
 

Erik Eklund is moderator op Orbit by PUB

Erik Eklund is internationaal erkend voor zijn #nobullshit aanpak. En die brengt hij ook op 20 oktober mee naar de AG Campus in Brussel, waar hij moderator zal zijn voor Orbit by PUB.

Lees meer
 

Jacques Miclotte, een trouwe fan van MediaSpecs, vertrekt bij bpost en gaat op rust

Na een rijkgevulde carrière als Research Director, Communication Director (MIVB/STIB) en CEO van o.a. het reclamebureau FCB werkte Jacques Miclotte de laatste jaren bij bpost.

Lees meer
 

Seen from Space: BIPT-studie

Elk jaar laat telecomregulator BIPT een uitgebreid onderzoek voeren naar “de perceptie van de consument betreffende de Belgische elektronische communicatiemarkt”. De laatste editie verscheen in september 2022.

Lees meer
 

Seen from Space: Rustiger aan het tv-reclamefront

Space komt nog eens terug op de monitoring van de koppeling tussen vraag en aanbod van televisiereclame in België. Voor deze analyse volgt het de ontwikkeling van drie indicatoren per regio: het aanbod en 2 indicatoren met betrekking tot de vraag.

Lees meer
 

Seen from Space: (Voorlopige) kalmte inzage streaming en on demand video?

Met zijn enquêtes maakt de Global Web Index het mogelijk om de mediaconsumptie regelmatig op te volgen, vooral in digital. Op basis van de data uit 2021 kunnen we de Belgische impact van de wedstrijd tussen de online videogiganten identificeren.

Lees meer
 

DPG Media Advertising formuleert drieledige ambitie op plug:n event

Voor het tweede jaar op rij organiseert DPG Media Advertising plug:n. Het doel van dit evenement is inzichten te verzamelen om een duurzame toekomstvisie voor de reclamewereld uit te bouwen. Sprekers zijn Julie Neyman en Wilfried Celis.

Lees meer
 

Rossel en RTL Belgium nodigen ons uit om te bouwen aan morgen

Op maandag 19 september kwamen Rossel en RTL Belgium voor het eerst sinds de overname van RTL Belgium door Rossel en DPG Media bijeen voor het evenement "Construire Demain". Het kernwoord dat op ieders lippen lag: nabijheid.

Lees meer
 

Ads & Data licht crossplatform datastrategie toe

Dit crossplatform ecosysteem, gecreëerd op basis van first party data van publishers, broadcasters en telco players, zorgt ervoor dat online data aan telco data kan gelinkt worden en omgekeerd.

Lees meer
 

Agenda

Football Marketing Forum
4 oktober 2022 | 09:30 - 19:30
Kantar Webinar: Navigate the emotional world of sustainability in advertising
4 oktober 2022 | 14:00 - 14:45
Effie: Effectiveness Forum + Awards Ceremony
6 oktober 2022 | 09:00 - 23:00
Kantar Webinar: Sustainability trends in finance and insurance
11 oktober 2022 | 09:00 - 10:00
C² Training: 360 degrees PR
11 oktober 2022 | 12:00 - 14:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.