Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Geïnteresseerd in reclametarieven, redactionele kalenders, technische fiches en contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Of op zoek naar inspiratie voor uw mediaplan of perslijst aan de hand van handige zoektermen? Onze database is op maat gemaakt van mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten.
MediaSpecs staat in contact met meer dan 1.000 reclameregies en uitgevers om hun meest recente mediakits een plaats te geven in de database. Ons team verwerkt alle gegevens zodra ze binnenkomen om zo een up-to-date, precieze en neutrale database te verkrijgen.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Lees ook zeker ons verslag van het CommPass Symposium.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
19/09/2022
|
|
|
|
|
|
|
|
De rode draad van het CommPass Symposium is ‘vandaag’. “We gaan kijken naar de belangrijke evoluties op de markt, maar wel evoluties die al een beetje matuurder zijn”, licht Matthias Langenaeker, board member bij CommPass, toe.
Lees meer
|
|
|
|
Ads & Data gaat intenser samenwerken met IPM. De reclameregies bundelen de krachten door het nieuwe product ‘tboo (The Belgian Online Offer) & more’ te lanceren.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] Elke dag live radio maken, nog eens van het kotleven proeven, keihard blokken en vooral: écht midden tussen de studenten staan. MNM Blokhut: een leuk project voor de MNM-doelgroep, maar ook een unieke opportuniteit voor Gen Z merken.
Lees meer
|
|
|
|
Samen met IP Belgium werkte DPG Media Advertising de voorbije maanden aan een nieuwe aanpak voor een gezamenlijk salesteam. Dit salesteam is vanaf nu verantwoordelijk voor zowel de DPG Media Advertising business als de IP Belgium business.
Lees meer
|
|
|
|
Door de stijgingen van grondstofprijzen en energiekosten zal Roularta Advertising de advertentietarieven van zijn magazines tijdelijk opslaan.
Lees meer
|
|
|
|
Op 26/9 start Lindsay Auwers in het nationale salesteam als Sales Manager. Voor de regionale activiteiten werd Jorn Buyl aangesteld als Head of Local Sales. Beiden zullen rapporteren aan Kim Temmerman die werd benoemd tot Commercial Director.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sinds de lancering begin dit jaar behaalden de podcasts van De Tijd en L'Echo 3,2 miljoen downloads. Dit betekent een succesvol voorjaar voor de podcasts van Mediafin.
Lees meer
|
|
|
|
Keystone is een platform waarmee uitgevers hun websites nog beter kunnen laten renderen door hun bezoekers op alle vlakken een op maat gemaakte ervaring te bieden en gaat dus verder dan enkel het stimuleren van advertentie-inkomsten.
Lees meer
|
|
|
|
De CommToZero-coalitie, die de communicatiesector wil helpen de overgang naar duurzaamheid te versnellen, lanceert het CommToZero.be-platform, waarop informatie, tools en initiatieven omtrent Zero Greenwashing en Zero Carbon worden samengebracht.
Lees meer
|
|
|
|
Na bijna 6 jaar als jurist bij WE MEDIA verlaat Clément Chaumont de federatie voor een carrière in de magistratuur. Hij wordt opgevolgd door Aslihan Sahbaz die overkomt van de FOD Economie en start op 1 oktober.
Lees meer
|
|
|
|
Nog 26 cases maken kans op een Bronze, Silver of Gold Effie. Dit jaar noteerden de organisatoren 40 inschrijvingen. Dit resulteerde uiteindelijk in 33 ingediende dossiers.
Lees meer
|
|
|
|
|
Al meer dan tien jaar wordt bij het meten van het televisiebereik ook de uitgestelde kijkduur meegerekend: aan de live kijkduur lineair wordt de uitgestelde kijkduur toegevoegd, of die nu nog dezelfde dag of enkele dagen later plaatsvindt.
Lees meer
|
|
|
|
Het onderzoek van het Reuters Institute for the Study of Journalism bevatte een vraag over vertrouwen dat de ondervraagde consumenten zouden hebben in nieuwssites wat betreft hun manier om "verantwoordelijk met data om te gaan".
Lees meer
|
|
|
|
This annual study of Kantar provides a comprehensive view of the current media landscape and how to navigate it. It reveals the top-ranking media channels and brands, from consumer and marketer perspectives, to inform your media decisions.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
20 september 2022 | 17:30 - 20:30
|
21 september 2022 | 18:00 - 19:30
|
22 september 2022 | 12:00 - 14:00
|
22 september 2022 | 14:00 - 16:30
|
22 september 2022 | 15:30 - 18:00
|
29 september 2022 | 09:00 - 14:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|