MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Geïnteresseerd in reclametarieven, redactionele kalenders, technische fiches en contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Of op zoek naar inspiratie voor uw mediaplan of perslijst aan de hand van handige zoektermen? Onze database is op maat gemaakt van mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten.

MediaSpecs staat in contact met meer dan 1.000 reclameregies en uitgevers om hun meest recente mediakits een plaats te geven in de database. Ons team verwerkt alle gegevens zodra ze binnenkomen om zo een up-to-date, precieze en neutrale database te verkrijgen.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Lees ook zeker ons verslag van het CommPass Symposium.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/09/2022

CommPass Symposium 2022: ‘Exploring media expertise in a changing landscape’

De rode draad van het CommPass Symposium is ‘vandaag’. “We gaan kijken naar de belangrijke evoluties op de markt, maar wel evoluties die al een beetje matuurder zijn”, licht Matthias Langenaeker, board member bij CommPass, toe.

Lees meer
 

Ads & Data en IPM lanceren ‘tboo & more’

Ads & Data gaat intenser samenwerken met IPM. De reclameregies bundelen de krachten door het nieuwe product ‘tboo (The Belgian Online Offer) & more’ te lanceren.

Lees meer
 

Inzetten op Gen Z? WEBA, Takeaway.com en Sport Vlaanderen deden het met MNM

[Sponsored] Elke dag live radio maken, nog eens van het kotleven proeven, keihard blokken en vooral: écht midden tussen de studenten staan. MNM Blokhut: een leuk project voor de MNM-doelgroep, maar ook een unieke opportuniteit voor Gen Z merken.

Lees meer
 

DPG Media Advertising kondigt nieuwe structuur aan met IP Belgium

Samen met IP Belgium werkte DPG Media Advertising de voorbije maanden aan een nieuwe aanpak voor een gezamenlijk salesteam. Dit salesteam is vanaf nu verantwoordelijk voor zowel de DPG Media Advertising business als de IP Belgium business.

Lees meer
 

Tijdelijke prijsstijging van advertentietarieven 2022 van Roularta-magazines

Door de stijgingen van grondstofprijzen en energiekosten zal Roularta Advertising de advertentietarieven van zijn magazines tijdelijk opslaan.

Lees meer
 

Versterking en nieuwe organisatiestructuur bij Brightfish

Op 26/9 start Lindsay Auwers in het nationale salesteam als Sales Manager. Voor de regionale activiteiten werd Jorn Buyl aangesteld als Head of Local Sales. Beiden zullen rapporteren aan Kim Temmerman die werd benoemd tot Commercial Director.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Succesvol voorjaar voor podcasts van De Tijd en L’Echo

Sinds de lancering begin dit jaar behaalden de podcasts van De Tijd en L'Echo 3,2 miljoen downloads. Dit betekent een succesvol voorjaar voor de podcasts van Mediafin.

Lees meer
 

Outbrain lanceert Keystone

Keystone is een platform waarmee uitgevers hun websites nog beter kunnen laten renderen door hun bezoekers op alle vlakken een op maat gemaakte ervaring te bieden en gaat dus verder dan enkel het stimuleren van advertentie-inkomsten.

Lees meer
 

CommToZero.be: nieuw duurzaamheidsplatform voor marcom-industrie

De CommToZero-coalitie, die de communicatiesector wil helpen de overgang naar duurzaamheid te versnellen, lanceert het CommToZero.be-platform, waarop informatie, tools en initiatieven omtrent Zero Greenwashing en Zero Carbon worden samengebracht.

Lees meer
 

Aslihan Sahbaz volgt Clément Chaumont op bij WE MEDIA

Na bijna 6 jaar als jurist bij WE MEDIA verlaat Clément Chaumont de federatie voor een carrière in de magistratuur. Hij wordt opgevolgd door Aslihan Sahbaz die overkomt van de FOD Economie en start op 1 oktober.

Lees meer
 

Effie Awards: 26 finalisten maken kans op Bronze, Silver of Gold

Nog 26 cases maken kans op een Bronze, Silver of Gold Effie. Dit jaar noteerden de organisatoren 40 inschrijvingen. Dit resulteerde uiteindelijk in 33 ingediende dossiers.

Lees meer
 

Seen from Space: Is de evolutie van uitgesteld tv-kijken niet te stoppen?

Al meer dan tien jaar wordt bij het meten van het televisiebereik ook de uitgestelde kijkduur meegerekend: aan de live kijkduur lineair wordt de uitgestelde kijkduur toegevoegd, of die nu nog dezelfde dag of enkele dagen later plaatsvindt.

Lees meer
 

Seen from Space: Persoonlijke gegevens – nieuwsmedia boezemen meer vertrouwen in

Het onderzoek van het Reuters Institute for the Study of Journalism bevatte een vraag over vertrouwen dat de ondervraagde consumenten zouden hebben in nieuwssites wat betreft hun manier om "verantwoordelijk met data om te gaan".

Lees meer
 

Kantar Media Reactions 2022: Which ad platforms do people prefer?

This annual study of Kantar provides a comprehensive view of the current media landscape and how to navigate it. It reveals the top-ranking media channels and brands, from consumer and marketer perspectives, to inform your media decisions.

Lees meer
 

Agenda

CommPass: Mediabytes
20 september 2022 | 17:30 - 20:30
Club33: Have you met Ibrahim Ouassari?
21 september 2022 | 18:00 - 19:30
BMMA Lunch: How to communicate fairly on your transition efforts?
22 september 2022 | 12:00 - 14:00
CommPass Starterskit: Who is Who?
22 september 2022 | 14:00 - 16:30
BAM Meaningful Marketing Talks: Sustainable MarTech
22 september 2022 | 15:30 - 18:00
MAGnify
29 september 2022 | 09:00 - 14:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.