MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Het najaar is gestart en dat betekent dat mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten weer een versnelling hoger schakelen.

Onze database kan hierbij een uitermate handige tool zijn. U vindt er onder andere de tarieven, kalenders en contactgegevens van alle Belgische en Luxemburgse media.

U kan zoeken via meer dan 1500 filters, combineerbaar met “include-exclude”, in overzichtelijke exports in Excel etc. Meer info? Altijd welkom.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

05/09/2022

Nieuwe print tariefkaart 2022 van Ads & Data

Vanaf 1 september beschikt Ads & Data over een nieuwe tariefkaart voor haar print media. Omwille van de sterk stijgende papierkost op dit moment worden de tarieven tijdelijk aangepast. Er zijn voortaan nog 9 regionale edities van Nieuwsblad.

Lees meer
 

Beste eindejaarresultaat ooit voor Serviceplan Group

Serviceplan Group tekent het beste eindejaarresultaat in de geschiedenis van het bedrijf op en sluit het boekjaar af met een omzetgroei van 28%. Ook Serviceplan België toont een enorme groei.

Lees meer
 

Met deze drie elementen bouwt IKEA aan succesvolle radiocampagnes

[Sponsored] Toen bleek dat de radiocampagnes tegenvallende attributiecijfers voorlegden, was dat voor IKEA het startschot om terug naar de basis te gaan. IKEA België licht toe welke 3 elementen bepalend waren in de vernieuwde campagnevoering.

Lees meer
 

RTL Belgium: een nieuwe organisatie gefocust op inhoud

Guillaume Collard, die half juni aantrad als CEO van RTL Belgium, versnelt de transformatie van de RTL Belgium groep.

Lees meer
 

VRT NWS komt met dagelijkse podcast ‘Het kwartier’

VRT lanceert vanaf maandag 29 augustus 'Het kwartier', de dagelijkse podcast van VRT NWS. Met nieuwslezers Lode Roels en Sofie Vander Donckt als hosts.

Lees meer
 

DH Radio verandert in LN Radio

Bij de start van het najaarsseizoen verandert DH Radio in LN Radio. Dat is één van de vernieuwingen die voortvloeien uit de toetreding van nieuwszender LN24 in IPM Group afgelopen december.

Lees meer
 

Metro en Young Active Urban merken publiceren contentproject ‘Back to Reality’

De gratis krant Metro en de andere Young Active Urban mediamerken Out, Cinenews, Streamnews, Geeko en Kotplanet bundelen hun krachten en publiceren dit najaar een eerste Young Active Urban contentproject ‘Back to Reality’.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Vernieuwde actuaformule en nieuwe stemmen bij Nostalgie

Op 5 september start de Nostalgie nieuwsredactie met een vernieuwende actuaformule: ‘Nieuws in 1-2-3’. En de radiozender versterkt haar redactie met nieuwe stemmen Larissa Roose en Michaël Joossens.

Lees meer
 

Veerle Van Mierlo van bpost is nieuwe voorzitter van C²

De raad van bestuur van C², de Belgische vereniging van communicatie-deskundigen, heeft Veerle Van Mierlo (bpost) benoemd als nieuwe voorzitter. Zij volgt Kris Poté (Capgemini) op, die na 5 jaar voorzitterschap de fakkel doorgeeft.

Lees meer
 

Frédéric Herbays wordt nieuwe Media Radio Director bij RTL Belgium

De komst van Frédéric Herbays als Media Radio Director is nu bevestigd, na de aankondiging op 29 augustus van een nieuwe, op inhoud gerichte organisatie bij RTL Belgium.

Lees meer
 

LN24 wil dé nieuws- en debatzender in het tijdperk van sociale netwerken worden

De 24-uurs nieuwszender LN24, die net zijn derde verjaardag heeft gevierd, wil het debat in het tijdperk van sociale netwerken weer op gang brengen.

Lees meer
 

Bart Aerts wordt nieuwe hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine

Roularta Media Group stelt Bart Aerts aan als nieuwe hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine. Hij volgt vanaf 1 oktober Jacques Sys op die, na 28 jaar als hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine, een punt zet achter zijn carrière.

Lees meer
 

Auxipress schrijft whitepaper: Grote maatschappelijke kwesties – Is het nodig dat merken zich positioneren?

In deze whitepaper gaat Auxipress dieper in op de evolutie van maatschappelijke kwesties en de plaats die ze innemen in de wereld van merken.

Lees meer
 

Seen from Space: Offline mediamarkt in postcorona-modus

In augustus rondde Nielsen een groot deel af van de gegevens over de waarde van de reclamemarkt voor de eerste helft van het jaar. De nadruk ligt op 6 offline media: televisie, radio, kranten, OOH, magazines en direct mail.

Lees meer
 

Seen from Space: Reclamebestedingen, vaker te weinig dan te veel

'The 2022 ROI Report' van Nielsen presenteert een aantal lessen uit zijn effectiveness-studies (een databank van 150.000 cases). Binnen deze perimeter distilleert Nielsen Media drie nuttige insights.

Lees meer
 

Seen from Space: Hoe zit het met de abonnementen op digitale diensten?

In het jaarlijkse Digital News Report, uitgevoerd door het Reuters Institute, werden de respondenten rond het thema 'subscription fatigue' gevraagd naar hun abonnementen op diverse digitale diensten.

Lees meer
 

Best practices in communicatie: UMA en UBA werken samen

Een intense samenwerking tussen UMA en UBA leidde tot een eventdag gewijd aan best practices in communicatie. Locatie: Dolce, La Hulpe. Inzichten: legio. Sprekers: Wiemer Snijders, Karen Nelson-Field, Mark Ritson en Sylvie Dewaele.

Lees meer
 

Agenda

FeWeb Meetup: Optimising Web Performance
6 september 2022 | 18:30 - 22:00
The Art of Podcast
7 september 2022 | 11:00 - 12:00
CommPass: Media Essentials Cyclus
8 september 2022 | 17:30 - 20:30
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
8 september 2022 | 17:30 - 20:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.