MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In Insights volgen we alle relevante studies op de voet. Dit platform brengt diverse analyses, onderzoeken en studies rond de meest recente mediaontwikkelingen.
Kijk zeker ook in onze Agenda voor interessante evenementen in de mediawereld. Via de tabbladen bovenaan op de MediaSpecs website kan u dit terugvinden.

Afgelopen week was er veel nieuws te rapen aan de audiovisuele kant.

Verder vonden op 25 augustus de evenementen van UMA en UBA plaats. Zij werkten samen om communicatie-inzichten te delen met de media-community. MediaSpecs laat u nog nagenieten.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

29/08/2022

Best practices in communicatie: UMA en UBA werken samen

Een intense samenwerking tussen UMA en UBA leidde tot een eventdag gewijd aan best practices in communicatie. Locatie: Dolce, La Hulpe. Inzichten: legio. Sprekers: Wiemer Snijders, Karen Nelson-Field, Mark Ritson en Sylvie Dewaele.

Lees meer
 

Najaar 2022: VRT maakt televisieaanbod bekend

Vanaf maandag 29 augustus is de zomer in televisieland voorbij, en dat betekent de start van een pak nieuwe programma’s op Eén, Canvas en Ketnet. VRT stelt haar najaarsaanbod voor.

Lees meer
 

MNM clickt deze zomer mee met Fost Plus

[Sponsored] Deze vakantie slaat MNM zijn tenten op in Blankenberge. Op de agenda: zomerse events, hitmuziek én de leukste creatieve partnerships. Deze zomer clicken de MNM DJ’s bv. mee met Fost Plus, een samenwerking voor een zwerfvuilvrije wereld!

Lees meer
 

Najaar 2022: VTM, VTM 2 en VTM GO staan klaar met publiekslievelingen en reeks nieuwkomers

VTM, VTM 2 en VTM GO staan klaar met een nieuw televisienajaar. VTM pakt uit met de populairste succesprogramma’s en nieuwe titels, VTM 2 wordt twee en VTM GO investeert met VTM GO SHORTIES verder in kortere formats voor de jonge streamer.

Lees meer
 

Najaar 2022: RTBF presenteert haar najaarsprogramma

Ook dit jaar zijn er weer nieuwigheden in alle sectoren, met een consequente versterking van het digitale aanbod en native podcasts. De RTBF zet haar missie voort om contact te leggen met alle doelgroepen.

Lees meer
 

VRT vernieuwt: VRT NU heet VRT MAX en VRT NWS wordt toegankelijker

VRT NU heet straks VRT MAX: een platform waar je zowel video, digitale content als audio terugvindt en ook VRT NWS is vernieuwd. VRT, VRT NWS en VRT MAX vormen voortaan visueel één familie.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Najaar 2022: Nieuwe en gevestigde waarden op Radio2, Radio 1, MNM, Studio Brussel en Klara

Het najaar van VRT Radio schiet uit de startblokken met enkele opvallende vernieuwingen in de zendschema’s.

Lees meer
 

Boek: F**k de media, red de pers – Enfant terrible Guido Van Liefferinge schopt tegen heel wat heilige huisjes

Niets of niemand wordt gespaard: de internetgiganten, de machtsconcentratie, de politiek en de toezichtsorganen, de journalistiek, de mediaconsument, en nog veel meer. Guido Van Liefferinge wil de nood aan een hervorming van media bespreekbaar maken.

Lees meer
 

Matin Première wordt uitgezonden op La Trois en ontwikkelt drie nieuwe formaten

Het ochtendjournaal, gepresenteerd door François Heureux en Sophie Brems, wordt voortaan uitgezonden op La Première en La Trois. Vanaf het begin van het nieuwe schooljaar zal het verschillende nieuwe reeksen aanbieden.

Lees meer
 

RMB en Clear Channel breiden partnerschap verder uit

RMB en Clear Channel zullen hun samenwerking verder uitbreiden. Bij de start van het najaar 2022 lanceren de regies hun eerste combo ATV + DOOH met een 'Back to School'-aanbod dat specifiek gericht is op gezinnen met kinderen en op studenten.

Lees meer
 

Valérie De Coster vervoegt Clear Channel

Clear Channel verwelkomt Valérie De Coster als Head of Research & Insights. Ze brengt een expertise in OOH en DOOH mee in het Revenue & Product team.

Lees meer
 

OMAG Citymagazine breidt uit

OMAG Citymagazine, het magazine met een focus op de Belgische Kust, wordt nu ook verspreid in Brugge en vanaf het voorjaar van volgend jaar zal het magazine eveneens bedeeld worden in Zeeland.

Lees meer
 

93% van alle videoreclame komt van de broadcasters

VIA heeft in navolging van andere landen een schatting gemaakt van het aandeel van de verschillende platformen/kanalen in het totaal van videoreclame.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Starterskit: Who is Who?
22 september 2022 | 14:00 - 16:30
FeWeb Meetup: Optimising Web Performance
6 september 2022 | 18:30 - 22:00
CommPass: Media Essentials Cyclus
8 september 2022 | 17:30 - 20:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.