MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Bent u op zoek naar informatie en/of inspiratie voor uw mediaplan, reclamecampagne of perslijst? MediaSpecs is er voor al uw grote en kleine mediavragen.

Contacteer ons voor een vrijblijvende demo en ontdek wat onze database voor u kan betekenen.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/08/2022

Sterke omzetstijging voor Roularta in het eerste semester

De omzet van Roularta is in het eerste semester met bijna 20% gestegen ten opzichte van de eerste zes maanden van 2021 en kwam uit op 169,7 miljoen euro. De stijging is vooral toe te schrijven aan de verwerving van tijdschriften.

Lees meer
 

Julie Wijns wordt Managing Director van Initiative – nieuwe rollen voor Gauthier Elslander, Christine Defour en Julie Praet

Julie Wijns, die tot op heden Magna leidt, is aangesteld tot Managing Director van Initiative. Ze is de opvolgster van Gauthier Elslander, die binnen de groep een andere rol opneemt. Ze wordt bij Magna opgevolgd door Christine Defour en Julie Praet.

Lees meer
 

Lokaal winkelen blijft populair

[Sponsored] Fysiek winkelen blijft een leuke beleving. Alle zintuigen worden geprikkeld. Zeker wanneer er een korting of leuke actie aan vasthangt, zijn consumenten geneigd om meer te spenderen. Daarom zet Publibox in op lokaal winkelen, met succes.

Lees meer
 

Eveline De Ridder brengt boek uit over crisiscommunicatie: ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’

Eveline De Ridder, partner bij Whyte en bestuurslid bij ACC en C², schreef een boek over crisiscommunicatie, getiteld ‘Communiceren als het (nog niet) brandt’. Het boek weegt pro’s en contra’s af en toont hoe je kunt leren uit fouten.

Lees meer
 

Play4 start nieuw televisieseizoen vanaf 5 september

Play4 brengt vanaf maandagavond 5 september haar eindejaarsprogrammering. “Play laat de Vlaamse kijker veel meer dan de afgelopen jaren zelf kiezen waar en wanneer hij geïnformeerd of geamuseerd wil worden”, zegt programmadirecteur Annick Bongers.

Lees meer
 

Flair brengt babyspecial uit en toont post-partumlichaam op cover

Het doelpubliek van Flair zit op de leeftijd van (denken aan) kinderen krijgen. Daarom brengt Flair een babyspecial uit en toont het blad echte post-partumlichamen.

Lees meer
 

Jobs

Media Buyer & Planner
Lidl
Meer jobs
 
 

Yves Gérard (RMB) over deformattage op TV

[Provided by PUB] Voor mediabedrijven is het zo mogelijk nog moeilijker geworden om onze aandacht bij traditionele reclame te houden. Enter modernere manieren van product placement, sponsoring en andere type partnerschappen.

Lees meer
 

UMA organiseert UMA Get Together

Op 25 augustus zullen vier sprekers hun visies en inzichten delen over media, communicatie, merkopbouw en de toekomst van onze lokale media-industrieën.

Lees meer
 

Nieuwe editie van UBA Media Date

De UBA organiseert op 25 augustus voor de derde keer de UBA Media Date. U krijgt er inzichten van buitenlandse sprekers met een uitgesproken visie op media, communicatie en succesvolle merken.

Lees meer
 

MAGnify in september opnieuw live

WE MEDIA organiseert MAGnify opnieuw live in De Factorij in Zaventem op donderdag 29 september in de voormiddag met aansluitend een lunch. Sprekers zijn onder andere Lucio Mesquita, Jacquie Loch en Amélie Bénisty.

Lees meer
 

Disney telt voor het eerst meer streamingabonnees dan Netflix

Disney heeft zijn concurrent Netflix ingehaald: het wist in het voorbije kwartaal 14,4 miljoen nieuwe abonnees voor Disney+ aan te trekken en telde in totaal 221 miljoen streamingklanten.

Lees meer
 

Agenda

CommPass: Cyclus Mediabytes
20 augustus 2022 | 17:30 - 20:30
UMA Get Together
25 augustus 2022 | 09:15 - 14:00
UBA Media Date
25 augustus 2022 | 15:15 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.