MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De zomervakantie komt nu wel heel dichtbij. Naar goede gewoonte blijft MediaSpecs in juli en augustus trouw op post. Zowel onze mediadatabase als nieuwswebsite zullen dus dagelijks bijgewerkt worden.

In de MediaSpecs Database kan u snel zoeken via 1.500 filters, selecteren in bewaaroverzichten en exporteren naar Excel-bestanden. Het ganse medialandschap in één vingerknip doorkruist. Alle details in deze 3 korte tutorials.

Aan alle medewerkers van regies en uitgevers roepen wij nog een keer op om al hun informatie in onze database na te kijken. Dit kan gemakkelijk door rechtsboven op de homepage in te loggen via “Publisher” en indien nodig te klikken op “paswoord vergeten”.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

27/06/2022

Resultaten Matrix-studie: Bijna de helft van mediabestedingen is voor digital

Op 22 juni gaf BAM ruimte aan de presentatie van de 12de Matrix-studie over het aandeel van digital in investeringen. "Digital betrof 49% van de reclame-investeringen in het afgelopen jaar", vertelt Stéphanie Radochitzki (IPG Mediabrands).

Lees meer
 

Resultaten GDMA-studie ‘Global Attitudes to Privacy’: Consumenten zijn zich meer bewust van online privacy, maar de bezorgdheid daalt

De internationale GDMA-studie werd voor het eerst uitgevoerd mét België (met medewerking van Trends Business Information en The Data Agency). Deze studie brengt de globale attitude in kaart van consumenten over privacy.

Lees meer
 

Ludovic de Barrau verlaat IP Belgium

Ludovic de Barrau, Commercieel Directeur bij IP Belgium sinds 2015, verlaat de regie. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in media-, advertising-, branding- en marketingstrategie.

Lees meer
 

IPM en Les Éditions de L’Avenir Presse kondigen samenwerking aan met Jobat

IPM en Les Éditions de L'Avenir Presse hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Jobat. De digitale titels Lavenir.net, Lalibre.be en DHnet.be zullen elk een rubriekpagina "Jobs" reserveren met inhoud geproduceerd door de redacties en Jobat.

Lees meer
 

JCDecaux versterkt zijn digitaal aanbod in Charleroi

JCDecaux heeft de abribus (2m²) aanbesteding van de stad Charleroi gewonnen voor een periode van 15 jaar. Het aanbod in de stad zal binnenkort bestaan uit 500 zijden, maar ook digitale borden die in de loop van 2023 zullen worden geplaatst.

Lees meer
 

Clear Channel versterkt haar digitaal aanbod in het zuiden van het land

Clear Channel breidt haar digitaal aanbod uit in Charleroi en behoudt er haar papieren aanwezigheid dankzij het winnen van de aanbesteding (2m² mupi) van de stad.

Lees meer
 

Var nodigt adverteerders uit voor De Warmste Week – Iedereen mee tegen kansarmoede

Het nieuwe thema van De Warmste Week 2022 is bekend: kansarmoede. Zowel Eén, Studio Brussel, MNM, Ketnet als VRT NU slaan de handen in elkaar. Ook adverteerders kunnen bijdragen.

Lees meer
 

Jobs

Market Intelligence Executive (media research)
Var
Meer jobs
 
 

CIM RAM: Radio 2, Qmusic en Joe in de top 3

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode januari-april. Met een marktaandeel van 28,32% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,75%) en Joe (11,07%).

Lees meer
 

CIM-luistercijfers: Elke dag 2,6 miljoen luisteraars voor de VRT-radiozenders

Radio 1 houdt zijn marktaandeel van 8,8 procent vast. Radio 2 bereikt elke dag ruim 1,2 miljoen luisteraars. Klara blijft met een marktaandeel van 2,4 procent stabiel, net als MNM. Studio Brussel haalt een marktaandeel van 6,8 procent.

Lees meer
 

CIM-luistercijfers: DPG Media Advertising behaalt bijna 43% marktaandeel op radio in Vlaanderen

De nieuwe meting van de CIM-luistercijfers toont aan dat Qmusic, Joe, Willy en het digitale radio-aanbod van DPG Media 41% marktaandeel op 18-54 hebben. DPG Media Advertising krijgt zo een geconsolideerd marktaandeel van bijna 43%.

Lees meer
 

CIM-luistercijfers: Nostalgie haalt een marktaandeel van 6,3% in Vlaanderen

In de CIM-cijfers die werden bekendgemaakt haalt Nostalgie Vlaanderen een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender stijgt in bereik. Op de doelgroep 35-54 behaalt de zender een marktaandeel van 7,7%.

Lees meer
 

CIM-luistercijfers: Commercieel marktaandeel van RMB bedraagt 49,3%

De radio's in regie bij RMB trekken dagelijks bijna 1,5 miljoen luisteraars. Het commerciële marktaandeel van RMB bedraagt 49,3%. De regie beschikt dus over de helft van het potentieel van het koopbare radioaanbod in het zuiden van het land.

Lees meer
 

CIM-luistercijfers: Positieve resultaten voor Radio Contact en Bel RTL

CIM heeft de resultaten gepubliceerd van haar meest recente luistercijfers in België. Radio Contact positioneert zich als een generatieoverstijgende leider en Bel RTL brengt mensen samen rond haar inhoud.

Lees meer
 

C² organiseert een geslaagde 3de Communication Quiz

C² was op 22 juni al aan haar 3de Communication Quiz toe. In de Kruitfabriek in Vilvoorde namen 10 ploegen van vier het tegen elkaar op voor de eer en de glorie om zichzelf een jaar lang de slimste ploeg te mogen noemen. Een geslaagde editie alweer.

Lees meer
 

Bepublic Group lanceert podcast ‘Geen Commentaar’

De nieuwe podcast ‘Geen Commentaar’ wil verhalen en anekdotes uit de wereld van woordvoerders laten horen. Sara Vercauteren, Managing Director van PR-bureau Bepublic Group, interviewt bekende woordvoerders over hun memorabele communicaties.

Lees meer
 

Seen from Space: Digital News Report 2022 – de noodzaak van een ruime vergelijking

Het Digital News Report van het Reuters Institute is gebaseerd op een online enquête van YouGov in 40 landen, waaronder België, en is een bijbel voor een aantal onderwerpen: mediaconsumptie in het algemeen en nieuws in het bijzonder.

Lees meer
 

Seen from Space: Verenigde Staten – een snuifje scepticisme tegenover digital

Sinds 2012 volgt Deloitte de percepties en intenties van de CMO's in de Verenigde Staten. De laatste editie, die verscheen in februari, verzamelde uitspraken van meer dan 300 respondenten.

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: What makes the world’s most effective ads a success
27 juni 2022 | 13:00 - 14:00
St-Canneke
29 juni 2022 | 15:30 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.