|
Op 22 juni gaf BAM ruimte aan de presentatie van de 12de Matrix-studie over het aandeel van digital in investeringen. "Digital betrof 49% van de reclame-investeringen in het afgelopen jaar", vertelt Stéphanie Radochitzki (IPG Mediabrands).
Lees meer
|
|
|
|
De internationale GDMA-studie werd voor het eerst uitgevoerd mét België (met medewerking van Trends Business Information en The Data Agency). Deze studie brengt de globale attitude in kaart van consumenten over privacy.
Lees meer
|
|
|
|
Ludovic de Barrau, Commercieel Directeur bij IP Belgium sinds 2015, verlaat de regie. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in media-, advertising-, branding- en marketingstrategie.
Lees meer
|
|
|
|
IPM en Les Éditions de L'Avenir Presse hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Jobat. De digitale titels Lavenir.net, Lalibre.be en DHnet.be zullen elk een rubriekpagina "Jobs" reserveren met inhoud geproduceerd door de redacties en Jobat.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux heeft de abribus (2m²) aanbesteding van de stad Charleroi gewonnen voor een periode van 15 jaar. Het aanbod in de stad zal binnenkort bestaan uit 500 zijden, maar ook digitale borden die in de loop van 2023 zullen worden geplaatst.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel breidt haar digitaal aanbod uit in Charleroi en behoudt er haar papieren aanwezigheid dankzij het winnen van de aanbesteding (2m² mupi) van de stad.
Lees meer
|
|
|
|
Het nieuwe thema van De Warmste Week 2022 is bekend: kansarmoede. Zowel Eén, Studio Brussel, MNM, Ketnet als VRT NU slaan de handen in elkaar. Ook adverteerders kunnen bijdragen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode januari-april. Met een marktaandeel van 28,32% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (12,75%) en Joe (11,07%).
Lees meer
|
|
|
|
Radio 1 houdt zijn marktaandeel van 8,8 procent vast. Radio 2 bereikt elke dag ruim 1,2 miljoen luisteraars. Klara blijft met een marktaandeel van 2,4 procent stabiel, net als MNM. Studio Brussel haalt een marktaandeel van 6,8 procent.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe meting van de CIM-luistercijfers toont aan dat Qmusic, Joe, Willy en het digitale radio-aanbod van DPG Media 41% marktaandeel op 18-54 hebben. DPG Media Advertising krijgt zo een geconsolideerd marktaandeel van bijna 43%.
Lees meer
|
|
|
|
In de CIM-cijfers die werden bekendgemaakt haalt Nostalgie Vlaanderen een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender stijgt in bereik. Op de doelgroep 35-54 behaalt de zender een marktaandeel van 7,7%.
Lees meer
|
|
|
|
De radio's in regie bij RMB trekken dagelijks bijna 1,5 miljoen luisteraars. Het commerciële marktaandeel van RMB bedraagt 49,3%. De regie beschikt dus over de helft van het potentieel van het koopbare radioaanbod in het zuiden van het land.
Lees meer
|
|
|
|
CIM heeft de resultaten gepubliceerd van haar meest recente luistercijfers in België. Radio Contact positioneert zich als een generatieoverstijgende leider en Bel RTL brengt mensen samen rond haar inhoud.
Lees meer
|
|
|
|
|
C² was op 22 juni al aan haar 3de Communication Quiz toe. In de Kruitfabriek in Vilvoorde namen 10 ploegen van vier het tegen elkaar op voor de eer en de glorie om zichzelf een jaar lang de slimste ploeg te mogen noemen. Een geslaagde editie alweer.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe podcast ‘Geen Commentaar’ wil verhalen en anekdotes uit de wereld van woordvoerders laten horen. Sara Vercauteren, Managing Director van PR-bureau Bepublic Group, interviewt bekende woordvoerders over hun memorabele communicaties.
Lees meer
|
|
|
|
Het Digital News Report van het Reuters Institute is gebaseerd op een online enquête van YouGov in 40 landen, waaronder België, en is een bijbel voor een aantal onderwerpen: mediaconsumptie in het algemeen en nieuws in het bijzonder.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 2012 volgt Deloitte de percepties en intenties van de CMO's in de Verenigde Staten. De laatste editie, die verscheen in februari, verzamelde uitspraken van meer dan 300 respondenten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|