MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Afgelopen donderdag werden de AMMA uitgereikt, een organisatie van CommPass in Brussels Expo met meer dan 700 aanwezigen. Ook MediaSpecs was erbij en wil alle winnaars feliciteren! Een overzicht van alle Gold, Silver en Bronze awards ontdekt u in ons artikel met tal van sfeerfoto’s.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

In de MediaSpecs Database kan u snel zoeken via 1.500 filters, selecteren in bewaaroverzichten en exporteren naar Excel-bestanden. Het ganse medialandschap in één vingerknip doorkruist. Alle details in deze 3 korte tutorials.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/06/2022

AMMA 2022: De grote winnaars zijn Space, RMB, Mediafield, Lieve Pattyn en IP Belgium

Op 16 juni werden de AMMA-winnaars bekendgemaakt. Space is Media Agency of the year, Media Sales Houses of the year zijn RMB en Mediafield, Lieve Pattyn is Media Advertiser of the year en de teams van IP Belgium zijn Media Personality of the year.

Lees meer
 

Interview door WE MEDIA: B2B-uitgevers over diversificatie in hun vak

Het coronavirus heeft iedereen verplicht om anders te denken en te handelen. Ook B2B-uitgevers. Voor dit rondetafelgesprek bracht WE MEDIA Jan Bamelis, Philippe Masscheleyn en Andy Noyez samen.

Lees meer
 

De snelste weg naar een lokale doelgroep is die van Publibox

[Sponsored] Als zaak maximaal resultaat halen: klanten aantrekken, groot winkelbereik, succesvol webverkoop,... Het bonnendoosje Publibox belandde recent bij 1,5 miljoen huishoudens in de bus: de snelste manier om een lokale doelgroep te bereiken.

Lees meer
 

Metro Media versterkt en herschikt salesteam

De regie Metro Media, die recent het nationale medianetwerk Young Active Urban aan haar portfolio toevoegde, heeft enkele nieuwe krachten aangetrokken voor haar salesteam. Matthijs Pevenage neemt de leiding over de nieuwe commerciële structuur.

Lees meer
 

Guillaume Collard nieuwe CEO van RTL Belgium

Maandag 13 juni was de officiële start van het mandaat van Guillaume Collard als CEO van RTL Belgium. Hij volgt daarmee Philippe Delusinne op die tot april 2023 bestuurder blijft.

Lees meer
 

VRT NWS en BRUZZ slaan de handen in elkaar

VRT NWS doet voor zijn berichtgeving over Brussel voortaan ook een beroep op de verhalen van BRUZZ door webartikels van BRUZZ.be over te nemen op VRTNWS.be.

Lees meer
 

BRUZZ Select, het cultuurlabel van BRUZZ, breidt uit

Vanaf september verschijnt de BRUZZ Select Cultuurspecial, met een uitgebreide vooruitblik op de Brusselse cultuuragenda, (bijna) elke maand.

Lees meer
 

TOPradio activeert TOPversuzRadio op DAB+

TOPradio lanceert een nieuwe DAB+ zender in broadcast en online. Samen met de discotheek Versuz willen ze "de clubsfeer 24/7 overal toegankelijk maken".

Lees meer
 

Jobs

Market Intelligence Executive (media research)
Var
Meer jobs
 
 

Urban Sessions kiest voor LVTPR

Urban Sessions, het nieuwe Belgische actie- en urban sports festival, heeft LVTPR gekozen als PR-partner. De missie: jong en oud naar de eerste editie van dit gratis festival in Brussel lokken.

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs lanceert podcastreeks over strategische communicatie

Whyte Corporate Affairs lanceert haar eigen podcast: The Y-Files. Een reeks over de wondere en soms mysterieuze wereld van strategische communicatie waarin het PR-bureau aan ondernemers een duidelijker beeld wil schetsen over hun vak.

Lees meer
 

Christian de La Villehuchet (Havas) is gekozen tot nieuwe voorzitter van de EACA

De European Association of Communications Agencies (EACA) kondigt de benoeming aan van Christian de La Villehuchet, Global Chief Integration Officer bij Havas Group en CEO van Havas Belgium, als nieuwe voorzitter van de vereniging.

Lees meer
 

Recordaantal nominaties voor derde editie van Belgian Marketing Awards

Met 183 bedrijven en marketeers die genomineerd werden voor de Belgian Marketing Awards tekent de derde editie een eerste record op. Tegelijkertijd is ook de voltallige jury bekend.

Lees meer
 

Jury IAB Mixx Awards compleet

Na de bekendmaking van de juryvoorzitters en de opening van de inschrijvingen zijn de vier jury’s compleet. Ze worden bevolkt door een mix van aanstormend talent en ervaren rotten.

Lees meer
 

Yves De Voeght nieuwe voorzitter Belgian Sponsorship Awards

De Belgian Sponsorship Awards worden dit jaar uitgereikt op 17 november. Voor deze achtste editie is er een nieuwe jury en een nieuwe juryvoorzitter: Yves De Voeght.

Lees meer
 

Reuters Institute – Digital News Report 2022

Het rapport van dit jaar onthult nieuwe inzichten over digitale nieuwsconsumptie wereldwijd, maar ook specifiek over de Belgische markt.

Lees meer
 

Seen from Space: België geen voorloper in e-commerce

DotsinMinds is een exclusief onderzoek van Space dat begin juni voorgesteld werd tijdens een sessie van CommPass. Ze wordt ook uitgebreid toegelicht op het platform Outer Space.

Lees meer
 

Seen from Space: Roze toekomst voor gekraakte prijzen

Gondola vertelt ons dat het aandeel van de promotionele verkoop in de detailhandel piekte tijdens de eerste vier maanden van 2022: +19% tegenover 2021, dat al aan een sterke stijging begonnen was in vergelijking met het coronajaar ervoor.

Lees meer
 

DotsInMinds: in het brein van de digitale consument (deel 2)

Deze analyse van Space heeft betrekking tot de exclusieve studie DotsInMinds naar hoe de Belgische consument digitaal ervaart. Dit tweede deel gaat over online reclameformaten en enkele perceptiepunten in verband met online search.

Lees meer
 

Team Talk Radio: drie podcasts over reclame

[Provided by PUB] Moet reclame shockeren om een moeilijke boodschap te kunnen overbrengen? Als creatief directeur op onder meer de campagnes voor ‘Ouders van Verongelukte Kinderen’ waakt Geoffrey Hantson minutieus over die grens.

Lees meer
 

JCDecaux bevestigt op de AMMA zijn positionering als ‘the best stages in the city’

U heeft ze wellicht ook opgemerkt onderweg naar de AMMA: de affiches in de abribussen in de omgeving van de Heizel. Met de vraag “See you on stage?” creëerde JCDecaux suspens in aanloop naar deze awards.

Lees meer
 

Agenda

Cannes Lions
20 juni 2022 - 24 juni 2022
BAM: Resultaten Matrix & GDMA
22 juni 2022 | 10:30 - 12:00
C² Summer Drink & Big Communication Quiz
22 juni 2022 | 17:30 - 22:00
Ads & Data Breakfast Session: The Future is Augmented
23 juni 2022 | 09:15 - 11:30
Communicatie Centrum Webinar: Influencers
23 juni 2022 | 10:00 - 11:00
WE MEDIA: Infosessie Bpost
23 juni 2022 | 14:00 - 16:00
Social Media Summit
24 juni 2022 | 12:00 - 18:00
Kantar Webinar: What makes the world’s most effective ads a success
27 juni 2022 | 13:00 - 14:00
St-Canneke
29 juni 2022 | 15:30 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.