Media en mensen – Wie doet wat? Wanneer en hoe?
Beste mediavrienden,
Recent heeft MediaSpecs nieuwe functies ontwikkeld om nog makkelijker te zoeken, te filteren, te selecteren en te exporteren. Zo vind je nog beter je weg in het rijke en diverse medialandschap.
3 korte tutorials leggen alles uit. Meer weten? Feedback? Welkom.
In de maand juni staan er nog heel wat events op het programma, met als absolute uitschieter uiteraard de AMMA. Bekijk het volledige overzicht hier.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
07/06/2022
|
|
|
|
|
|
CommPass organiseerde het webinar ‘Measuring advertising effectiveness’ over de context en meettechnieken van de effectiviteit van advertenties. Sprekers waren Bernard Cools, Jonathan Jacoby, Tim Van Doorslaer en Deniz Sariyildiz.
Lees meer
|
|
|
|
Uit een enquête die PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group voor de 'Nacht van de Woordvoerder' uitvoerde, bleek dat 55% van de Nederlandstalige woordvoerders in België in 2021 vaker met crisissituaties te maken had dan het jaar daarvoor
Lees meer
|
|
|
|
Op 2 juni vond de Nacht van de Woordvoerder plaats in Gent, georganiseerd door de Stichting Corporate Communicatie. Deze prijs ging naar Yves Stevens voor zijn werk als woordvoerder van het Nationaal Crisiscentrum.
Lees meer
|
|
|
|
Na de GroupM and Friends on Tour van vorig jaar, presenteert het Data & Insights team van GroupM Belgium een nieuw concept: GroupM Unplugged.
Lees meer
|
|
|
|
De MediaSpecs Database is vernieuwd met nieuwe functies om makkelijker te zoeken, filteren, selecteren en exporteren. Deze functies en welke info je precies kan terugvinden in de Database wordt uitgelegd in drie nieuwe tutorials.
Lees meer
|
|
|
|
IPM heeft beroep aangetekend bij het Nederlandstalige Hof van Beroep van Brussel naar aanleiding van het groene licht dat de Belgische Mededingingsautoriteit gaf aan de overname van RTL Belgium door DPG Media en Rossel.
Lees meer
|
|
|
|
Golf Media lanceert in België een nieuw digitaal out-of-home netwerk in golfclubs. De digitale totem staat strategisch opgesteld in het clubhuis en bevat naast relevante content ook ruimte voor campagnes van exclusieve merken.
Lees meer
|
|
|
|
Dorien Breels neemt vanaf 1 juni als enige CEO de volledige verantwoordelijkheid van Pubmarket! op zich. Jean-Pierre Breels doet een stap opzij maar blijft als founder ter beschikking.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Internationaal koos Danone voor een consolidatie in Wavemaker, maar in België participeerde Maxus en koos de klant opnieuw voor dit team als mediabureau.
Lees meer
|
|
|
|
Op 27 mei ontving Whyte Corporate Affairs, tijdens een ceremonie in the Guildhall in Londen, de SABRE Award voor beste communicatieadviesbureau in de Benelux. De bureaus werden geselecteerd door PRovoke media, de organisatie achter de SABRE Awards.
Lees meer
|
|
|
|
Stéphan Salberter vervoegt Connected Media. Zo telt de regie samen met Geert Geboes nu 3 media-experten. Klaas Olbrechts en Stéphan Salberter zullen Connected Media uitbreiden met digitale mediamerken rond ondernemerschap, tech, finance en lifestyle.
Lees meer
|
|
|
|
De editie 2022 van de IAB Mixx Awards schiet uit de startblokken. Samen met de opening van de inschrijvingen maakt BAM ook de juryvoorzitters bekend, net als enkele wijzigingen in subcategorieën.
Lees meer
|
|
|
|
Na Dominique Leroy en Marc Raisière zal ook dit jaar een ‘captain of industry’ met marketingvoorliefde de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. Het gaat om Anouk Lagae, CEO van talent placement bedrijf Accent.
Lees meer
|
|
|
|
In deze eerste editie van de BORA's, een initiatief van de ACC en C², zullen de beste campagnes in earned media en influencer relations bekroond worden. Ze worden toegekend door een jury van klanten onder voorzitterschap van Liesbeth Pyck (NOBI).
Lees meer
|
|
|
|
|
Deze analyse van Space heeft betrekking tot de exclusieve studie DotsInMinds naar hoe de Belgische consument digitaal ervaart. Het eerste deel betreft hoofdzakelijk sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
Uit een enquête onder duizend Belgische consumenten is gebleken dat digital out-of-home een sterke invloed heeft op het koopgedrag en een invloedrijke positie inneemt binnen de mediamix, als een actiegedreven, innovatief en betrouwbaar kanaal.
Lees meer
|
|
|
|
De pandemie heeft de manier veranderd waarop mensen over de hele wereld winkelen. Het motiveerde meer shoppers om online te gaan en daagde online retailers uit. eCommerce ON is een onderzoek van Kantar naar de trends in e-commerce.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
9 juni 2022 | 10:00 - 18:00
|
9 juni 2022 | 14:30 - 22:00
|
9 juni 2022 | 15:00 - 17:30
|
9 juni 2022 | 18:00 - 19:30
|
16 juni 2022 | 18:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|