MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, media – mensen – bedrijven: Wie doet wat?

Beste mediavrienden,

De nieuwe zoekschermen van MediaSpecs geven een nog beter inzicht in de diversiteit van de media. Meer dan 1.500 zoekfilters, met onbeperkte combinaties en include-exclude functies, brengen u naadloos bij de juiste media en contactpersonen.

Uiteraard geven we graag een demo en meer uitleg. Welkom.

Wij volgen ook de actualiteit voor mediaspecialisten. In deze newsletter bundelen wij het nieuws van de voorbije week.

Prettige werkweek.

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/05/2022

[Tutorial] Zoek geschikte journalisten in de MediaSpecs Database

In de Database kon u vroeger al onrechtstreeks contactgegevens vinden via media-zoekopdrachten. Voortaan kan u ook rechtstreeks op contactpersonen zoeken. Handig voor de PR-wereld, die er sneller de juiste redacties door vindt. Bekijk onze tutorial.

Lees meer
 

“Er is meer gebeurd in de media tussen 2010 en 2022 dan tussen Gutenberg en 2010” – Christophe Berti (Le Soir)

Op donderdag 19 mei organiseerde C² een debat over de mediaconcentratie in Franstalig België, gemodereerd door Christophe Berti, hoofdredacteur van Le Soir, en Martin Buxant, medeoprichter van nieuwszender LN4.

Lees meer
 

AEA sluit zich aan bij VIA voor zelfregulering van kansspelensector

AEA, de vakvereniging van out-of-home, sluit zich aan bij de voorstellen tot autoregulatie van VIA. Hiermee geeft de OOH-sector aan dat het wenst bij te dragen tot het formuleren van oplossingen m.b.t. zelfregulatie in de kansspelensector.

Lees meer
 

Roularta bericht naar aanleiding van jaarvergadering

Roularta Media Group heeft bericht omtrent de gang van zaken in de eerste 4 maanden van 2022. Het jaar kende een goede start met (tot en met april) vooral groei op het vlak van de reclame-inkomsten en van de drukkerij-activiteiten.

Lees meer
 

Trends lanceert jaarlijkse Trends Impact Awards

Trends lanceert de Trends Impact Awards, een nieuwe reeks awards die Trends zal uitreiken aan bedrijven die duurzame waarde creëren. Nog tot 7 juli kunnen bedrijven hun case indienen. De winnaars worden op 30 november bekendgemaakt.

Lees meer
 

Uitbreiding regieteam en interne promoties bij ProduPress

ProduPress Advertising, de regie achter de merken Autogids, Le Moniteur Automobile, Autoscout24 en Immoweb, engageert twee nieuwe werknemers: Florent Diverchy en Pierre Lalmand.

Lees meer
 

Twee nieuwe medewerkers bij Development-afdeling RMB

De Development-afdeling van RMB, onder leiding van Valérie Janssens, breidt uit met de komst van Nicolas Honorez en Vincent Binon.

Lees meer
 

AMMA: Alle genomineerden in de 15 categorieën zijn bekend, stemmen voor Media Advertiser of the Year tot 5 juni

In de categorie Media Agency of the Year zijn de genomineerden Publicis Groupe, Semetis en Space. In de categorie Media Advertiser of the Year heeft de jury 3 kandidaten genomineerd: Vanessa Barba, Lieve Pattyn en Dirk Lammens.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards: Shortlist

[Provided by PUB] Vier dagen lang debatteerden jury's over het ingestuurde werk en werd bepaald welke campagnes bekroond zullen worden. Mortierbrigade sleepte het meeste nominaties in de wacht, gevolgd door Mutant, FamousGrey en BBDO Belgium.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

1 op de 2 Belgische podcastluisteraars verkiest podcast boven radio

De helft van de Belgische podcastluisteraars luistert liever naar podcasts dan dat ze de radio nog opzetten. Zo blijkt uit het eerste nationale Belgische podcastonderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van Mediafin bij 1.500 Belgen.

Lees meer
 

Apestaartjaren 2022: De digitale leefwereld van kinderen en jongeren

Apestaartjaren, een initiatief van Mediaraven en Mediawijs, is een tweejaarlijks onderzoek naar de digitale leefwereld van kinderen en jongeren in Vlaanderen en Brussel.

Lees meer
 

Seen from Space: Reclame en kansspelen, goeie gok?

Om gokverslaving te bestrijden, gaat men beginnen met het bestrijden van gokreclame en -sponsoring. Space heeft een overzicht gemaakt van de mediaondersteuning in de categorie "gokken" voor de afgelopen drie jaar.

Lees meer
 

Seen from Space: RTBF en VRT, koekoek in online nieuws?

Drie economen stelden een 18 bladzijden tellende nota op over het "businessmodel van de geschreven pers in de Franse Gemeenschap". In een notendop biedt de RTBF gratis geschreven kwaliteitsnieuws aan online, hetgeen oneerlijke concurrentie vormt.

Lees meer
 

“Telco wordt vaak beschouwd als een commodity, maar dat is het niet als je ziet wat we allemaal proberen te impacteren” – Sylvie Irzi (Telenet)

[BAM Congress] "Wat je ook doet in je bedrijf om engagement te tonen, meest van al moet je actie ondernemen vanuit bescheidenheid”, vertelt Sylvie Irzi van Telenet.

Lees meer
 

“Inclusief communiceren is meer dan kleurrijk communiceren: het heeft ook met jezelf te maken” – Ingrid Tiggelovend (Studio Sesam)

[BAM Congress] “Als je wil dat niemand uit de communicatieboot valt, moet je aandacht hebben voor alle diverse groepen die binnen de samenleving bestaan”, zegt communicatiewetenschapper Ingrid Tiggelovend (Studio Sesam) over diversiteitscommunicatie.

Lees meer
 

“Als je mensen dwingt om iets (niet) te doen, doen ze meestal het tegenovergestelde van wat je hen zegt” – Jonah Berger (Universiteit van Pennsylvania)

[BAM Congress] Jonah Berger, professor marketing aan de Universiteit van Pennsylvania, doorbreekt de barrières die mensen ervan weerhouden hun consumptiegewoonten te veranderen, en presenteert de katalysatoren om deze obstakels te overwinnen.

Lees meer
 

“Een drugsdealer is een logistiek expert” – Vincent Bragg van ConCreates vertaalt de skills van ex-gedetineerden naar de arbeidsmarkt

[BAM Congress] Vincent Bragg durft te spreken over een kwestie die hij persoonlijk heeft meegemaakt. Met ConCreates wil hij mensen die in de gevangenis hebben gezeten, helpen hun skills en talenten te gebruiken in legale jobs.

Lees meer
 

Agenda

VIA Webinar: The state of the attention economy
24 mei 2022 | 10:00 - 11:00
UBA Masterclass: Journalism & Content Marketing
24 mei 2022 | 13:30 - 17:00
WE MEDIA Academy: Transmedia storytelling en storytooling
2 juni 2022 | 09:00 - 17:00
CommPass Session: Measuring advertising effectiveness
2 juni 2022 | 09:00 - 10:30
Creative Belgium Awards
3 juni 2022 | 17:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.