MediaSpecs, media – mensen – bedrijven: Wie doet wat?
Beste mediavrienden,
De nieuwe zoekschermen van MediaSpecs geven een nog beter inzicht in de diversiteit van de media. Meer dan 1.500 zoekfilters, met onbeperkte combinaties en include-exclude functies, brengen u naadloos bij de juiste media en contactpersonen.
Uiteraard geven we graag een demo en meer uitleg. Welkom.
Wij volgen ook de actualiteit voor mediaspecialisten. In deze newsletter bundelen wij het nieuws van de voorbije week.
Prettige werkweek.
Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
23/05/2022
|
|
|
|
|
|
In de Database kon u vroeger al onrechtstreeks contactgegevens vinden via media-zoekopdrachten. Voortaan kan u ook rechtstreeks op contactpersonen zoeken. Handig voor de PR-wereld, die er sneller de juiste redacties door vindt. Bekijk onze tutorial.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 19 mei organiseerde C² een debat over de mediaconcentratie in Franstalig België, gemodereerd door Christophe Berti, hoofdredacteur van Le Soir, en Martin Buxant, medeoprichter van nieuwszender LN4.
Lees meer
|
|
|
|
AEA, de vakvereniging van out-of-home, sluit zich aan bij de voorstellen tot autoregulatie van VIA. Hiermee geeft de OOH-sector aan dat het wenst bij te dragen tot het formuleren van oplossingen m.b.t. zelfregulatie in de kansspelensector.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Media Group heeft bericht omtrent de gang van zaken in de eerste 4 maanden van 2022. Het jaar kende een goede start met (tot en met april) vooral groei op het vlak van de reclame-inkomsten en van de drukkerij-activiteiten.
Lees meer
|
|
|
|
Trends lanceert de Trends Impact Awards, een nieuwe reeks awards die Trends zal uitreiken aan bedrijven die duurzame waarde creëren. Nog tot 7 juli kunnen bedrijven hun case indienen. De winnaars worden op 30 november bekendgemaakt.
Lees meer
|
|
|
|
ProduPress Advertising, de regie achter de merken Autogids, Le Moniteur Automobile, Autoscout24 en Immoweb, engageert twee nieuwe werknemers: Florent Diverchy en Pierre Lalmand.
Lees meer
|
|
|
|
De Development-afdeling van RMB, onder leiding van Valérie Janssens, breidt uit met de komst van Nicolas Honorez en Vincent Binon.
Lees meer
|
|
|
|
In de categorie Media Agency of the Year zijn de genomineerden Publicis Groupe, Semetis en Space. In de categorie Media Advertiser of the Year heeft de jury 3 kandidaten genomineerd: Vanessa Barba, Lieve Pattyn en Dirk Lammens.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Vier dagen lang debatteerden jury's over het ingestuurde werk en werd bepaald welke campagnes bekroond zullen worden. Mortierbrigade sleepte het meeste nominaties in de wacht, gevolgd door Mutant, FamousGrey en BBDO Belgium.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De helft van de Belgische podcastluisteraars luistert liever naar podcasts dan dat ze de radio nog opzetten. Zo blijkt uit het eerste nationale Belgische podcastonderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van Mediafin bij 1.500 Belgen.
Lees meer
|
|
|
|
Apestaartjaren, een initiatief van Mediaraven en Mediawijs, is een tweejaarlijks onderzoek naar de digitale leefwereld van kinderen en jongeren in Vlaanderen en Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
Om gokverslaving te bestrijden, gaat men beginnen met het bestrijden van gokreclame en -sponsoring. Space heeft een overzicht gemaakt van de mediaondersteuning in de categorie "gokken" voor de afgelopen drie jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Drie economen stelden een 18 bladzijden tellende nota op over het "businessmodel van de geschreven pers in de Franse Gemeenschap". In een notendop biedt de RTBF gratis geschreven kwaliteitsnieuws aan online, hetgeen oneerlijke concurrentie vormt.
Lees meer
|
|
|
|
[BAM Congress] "Wat je ook doet in je bedrijf om engagement te tonen, meest van al moet je actie ondernemen vanuit bescheidenheid”, vertelt Sylvie Irzi van Telenet.
Lees meer
|
|
|
|
[BAM Congress] “Als je wil dat niemand uit de communicatieboot valt, moet je aandacht hebben voor alle diverse groepen die binnen de samenleving bestaan”, zegt communicatiewetenschapper Ingrid Tiggelovend (Studio Sesam) over diversiteitscommunicatie.
Lees meer
|
|
|
|
[BAM Congress] Jonah Berger, professor marketing aan de Universiteit van Pennsylvania, doorbreekt de barrières die mensen ervan weerhouden hun consumptiegewoonten te veranderen, en presenteert de katalysatoren om deze obstakels te overwinnen.
Lees meer
|
|
|
|
[BAM Congress] Vincent Bragg durft te spreken over een kwestie die hij persoonlijk heeft meegemaakt. Met ConCreates wil hij mensen die in de gevangenis hebben gezeten, helpen hun skills en talenten te gebruiken in legale jobs.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
24 mei 2022 | 10:00 - 11:00
|
24 mei 2022 | 13:30 - 17:00
|
2 juni 2022 | 09:00 - 17:00
|
2 juni 2022 | 09:00 - 10:30
|
3 juni 2022 | 17:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|