MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, het hele medialandschap in één zoekmachine

Beste mediavrienden,

Op zoek naar reclametarieven, contactgegevens, technische fiches of redactionele kalenders van media? Dan is onze database echt iets voor u.

Van 21 tot 29 mei vindt Batibouw plaats. Zoek in onze database op thema’s als Batibouw, bouwen-renoveren en design-interieur voor de juiste media en contacten.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

16/05/2022

AMMA: Alle genomineerden in de 15 categorieën zijn bekend, stemmen voor Media Advertiser of the Year tot 5 juni

In de categorie Media Agency of the Year zijn de genomineerden Publicis Groupe, Semetis en Space. In de categorie Media Advertiser of the Year heeft de jury 3 kandidaten genomineerd: Vanessa Barba, Lieve Pattyn en Dirk Lammens.

Lees meer
 

“Inclusief communiceren is meer dan kleurrijk communiceren: het heeft ook met jezelf te maken” – Ingrid Tiggelovend (Studio Sesam)

[BAM Congress] “Als je wil dat niemand uit de communicatieboot valt, moet je aandacht hebben voor alle diverse groepen die binnen de samenleving bestaan”, zegt communicatiewetenschapper Ingrid Tiggelovend (Studio Sesam) over diversiteitscommunicatie.

Lees meer
 

“Als je mensen dwingt om iets (niet) te doen, doen ze meestal het tegenovergestelde van wat je hen zegt” – Jonah Berger (Universiteit van Pennsylvania)

[BAM Congress] Jonah Berger, professor marketing aan de Universiteit van Pennsylvania, doorbreekt de barrières die mensen ervan weerhouden hun consumptiegewoonten te veranderen, en presenteert de katalysatoren om deze obstakels te overwinnen.

Lees meer
 

“Een drugsdealer is een logistiek expert” – Vincent Bragg van ConCreates vertaalt de skills van ex-gedetineerden naar de arbeidsmarkt

[BAM Congress] Vincent Bragg durft te spreken over een kwestie die hij persoonlijk heeft meegemaakt. Met ConCreates wil hij mensen die in de gevangenis hebben gezeten, helpen hun skills en talenten te gebruiken in legale jobs.

Lees meer
 

“Telco wordt vaak beschouwd als een commodity, maar dat is het niet als je ziet wat we allemaal proberen te impacteren” – Sylvie Irzi (Telenet)

[BAM Congress] "Wat je ook doet in je bedrijf om engagement te tonen, meest van al moet je actie ondernemen vanuit bescheidenheid”, vertelt Sylvie Irzi van Telenet.

Lees meer
 

SMI Barometer: Instagram is populairst en gebruik influencer marketing stijgt

Arteveldehogeschool en Comeos brengen met de Sociale Media & Influencer (of SMI) Barometer jaarlijks de adoptie, het gebruik en de evaluatie van sociale media en influencer marketing door Belgische jongeren in kaart.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

IP Belgium lanceert IP AD.LIBRARY

Alle reclamecampagnes die sinds 1997 op de media van IP Belgium werden uitgezonden, zijn nu verzameld op dit nieuw platform.

Lees meer
 

Roularta Advertising start eigen tv-programma op Kanaal Z

Telkens geholpen door een expert, behandelt de regie van Roularta Media Group acht weken lang topics in marketing, communicatie en reclame. Z-Advertising zit elke maandagavond vanaf 20u in de programmalus op Kanaal Z.

Lees meer
 

Outbrain start divisie Brands & Agencies in België

Webaanbevelingsplatform Outbrain kondigt de lancering van zijn nieuwe ‘Brands & Agencies’ divisie aan, onder leiding van Ugur Elbasan. De nieuwe divisie bestaat uit zes medewerkers en opereert vanuit het kantoor in Brussel.

Lees meer
 

Magazine HUP! in regie bij Publicarto

Reclameregie Publicarto heeft haar portefeuille uitgebreid met HUP!, het magazine van Gezinssport Vlaanderen.

Lees meer
 

BRUZZ noteert groei en bereikt meer jongeren

Sinds 2017 meet BRUZZ de naambekendheid, het bereik en het gebruikersprofiel van zijn verschillende mediakanalen. In 2022 werd deze tweejaarlijkse bereikstudie opgezet door onderzoeksbureau IPSOS.

Lees meer
 

Vijf nieuwe aanwervingen voor Transfer

Transfer verwelkomt vijf nieuwe collega’s: Christina Gevers, Evi Van Hulle, Jesse Janssen, Marie Torfs en Thibault Mortier.

Lees meer
 

Thierry Desmedt start bij JCDecaux Belgium als Chief Sales Officer

Thierry Desmedt start op 1 juni bij JCDecaux Belgium als Chief Sales Officer en rapporteert rechtstreeks aan Wim Jansen, CEO JCDecaux Belgium-Luxembourg & Israël.

Lees meer
 

De Roze Doos: Evaluatie van de boxen ‘Mijn zwangerschap’ en ‘Mijn geboorte’

Samen met GfK bevroeg Family Service zwangere vrouwen en jonge moeders van baby’s tot vier maanden naar hun ervaringen met De Roze Doos ‘Mijn zwangerschap’ en De Roze Doos ‘Mijn geboorte’.

Lees meer
 

Geschreven informatie op website RTBF is oneerlijke concurrentie voor uitgevers

Volgens een universitaire studie in opdracht van LaPresse.be vormt het gratis online-aanbod van de RTBF oneerlijke concurrentie en dus een bedreiging voor het voortbestaan van de Franstalige uitgevers van gedrukte media.

Lees meer
 

Barbara Janssens en Hans Van Goethem versterken FINN als Account Director

Strategisch communicatiebureau FINN versterkt zich met 2 nieuwe Account Directors: Barbara Janssens en Hans Van Goethem. "Hans en Barbara zijn oude bekenden van het kantoor, dus sowieso is het een blij weerzien", zegt Managing Partner Raf Weverbergh.

Lees meer
 

Robin Gérondal nieuwe werknemer bij Mediaplus

Mediaplus meldt dat Robin Gérondal is toegetreden tot het mediabureau, dat onderdeel is van Serviceplan Group. Hij zal het BMW/MINI mediateam komen versterken als Connection Planner met een focus op (digital) project management.

Lees meer
 

Boondoggle wint de Ads & Data Creative Challenge

De drie finalisten van de Ads & Data Creative Challenge rond tv-programma De Mol presenteerden hun campagnes. Boondoggle haalde het met een 360°-concept voor Defensie.

Lees meer
 

5de editie BAM Content Marketing Casebook voorgesteld

Met een webinar stelde de Expert Hub Content Marketing van BAM de vijfde editie van zijn Casebook voor. Dat telt naar goede gewoonte de Belgische cases die content marketeers het voorbije jaar het meest opvielen.

Lees meer
 

Seen from Space: Inflatie en reclame, valse vrienden?

Wat kan de inflatie betekenen voor de reclame? Space heeft de algemene inflatie en de TV-waarde vergeleken en zich vervolgens geconcentreerd op de economische groep voedingsmiddelen, die ook alle dranken omvat.

Lees meer
 

Seen from Space: Niet altijd vertrouwen inzake data

Net als vorig jaar werd in de Digimeter een vraag over data gesteld: "Welke organisaties vertrouwt u het meest wat uw persoonlijke gegevens betreft?". De resultaten voor 2021 leunen in het algemeen sterk aan bij die voor 2020.

Lees meer
 

Laat u op 9 juni inspireren door de beste corporate video’s tijdens de Video Experience Day

De 23ste editie van de Video Experience Day staat voor de deur. Met een awardshow en een inspirerend namiddagprogramma zetten AP Hogeschool Antwerpen en Kanaal Z opnieuw de meerwaarde van corporate video in de verf.

Lees meer
 

Agenda

Kantar Webinar: Agile Innovation
19 mei 2022 | 09:00 - 10:15
C² Debate: Mergers in the French media landscape & their impact on public relations
19 mei 2022 | 12:00 - 14:00
WE MEDIA Academy: Hoe maak ik mijn tekst SEO-proof en versier ik meer lezers?
19 mei 2022 | 13:00 - 17:00
VIA Webinar: The state of the attention economy
24 mei 2022 | 10:00 - 11:00
UBA Masterclass: Journalism & Content Marketing
24 mei 2022 | 13:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.