MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, het hele medialandschap in één zoekmachine

Beste mediavrienden,

Afgelopen week heeft de marcom community goed kunnen netwerken. Zie hieronder enkele artikels over AMMA, UMA Day en BAM Congress.

Op zoek naar reclametarieven, contactgegevens, technische fiches of redactionele kalenders van media? Dan is onze database echt iets voor u.

Reclameregies en uitgevers kunnen er hun producten extra in de kijker zetten bij mediaplanners en adverteerders die op hun beurt alle media-informatie objectief, gestructureerd en snel terugvinden.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

09/05/2022
 
 

Gedaan met de “communication clutter” tussen PR-mensen en redacties

Journalisten die alleen nog vragen krijgen over de topics waarover ze werkelijk schrijven? MediaSpecs zet stappen in de richting van efficiëntere PR-communicatie en zal journalisten onder hun redactionele thema’s onderbrengen in de database.

Lees meer
 

“Een drugsdealer is een logistiek expert” – Vincent Bragg van ConCreates vertaalt de skills van ex-gedetineerden naar de arbeidsmarkt

[BAM Congress] Vincent Bragg durft te spreken over een kwestie die hij persoonlijk heeft meegemaakt. Met ConCreates wil hij mensen die in de gevangenis hebben gezeten, helpen hun skills en talenten te gebruiken in legale jobs.

Lees meer
 

“Telco wordt vaak beschouwd als een commodity, maar dat is het niet als je ziet wat we allemaal proberen te impacteren” – Sylvie Irzi (Telenet)

[BAM Congress] "Wat je ook doet in je bedrijf om engagement te tonen, meest van al moet je actie ondernemen vanuit bescheidenheid”, vertelt Sylvie Irzi van Telenet.

Lees meer
 

AMMA: Alle genomineerden binnen 8 categorieën zijn bekend

Twee expertjury’s bogen zich over de AMMA-dossiers in de categorieën Media Research of the Year en Best Use of 1 Medium. Binnen acht categorieën zijn nu alle genomineerden bekend.

Lees meer
 

UMA Best Media Campaigns: De genomineerden voorgesteld

In afwachting van de AMMA Ceremony op 16 juni kwamen de bureaus hun dossiers voorstellen tijdens de UMA Best Media Campaigns op 4 mei in Brussel. De genomineerden kregen elk 5 minuten om de jury warm te maken voor hun mooie werk.

Lees meer
 

YMCE Strategy 2022: Stéphanie Groven (Maxus) en Nicolas Dewael (Ogilvy Social.Lab) zijn de winnaars

De Young Media & Channel Expert Awards zijn georganiseerd met de steun van de UMA (United Media Agencies) en willen de vindingrijkheid en creativiteit van jonge mediastrategen bevorderen en stimuleren.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Roularta Advertising wijzigt team

Roularta Advertising brengt enkele wijzigingen in het team aan: Lara Chammah wordt verantwoordelijk voor Campaigning, Kaat Cossey (Digital Technical & Implementing Manager) en Jari Evenepoel (Yield Manager) zijn verantwoordelijk voor data-analyses.

Lees meer
 

Tom De Ruyck is de nieuwe voorzitter van CUBE

CUBE heeft, na twee jaar van noodgedwongen minder activiteit, een nieuwe raad van bestuur en een nieuwe voorzitter: Tom De Ruyck (InSites Consulting). "Marktonderzoek heeft zijn relevantie kunnen bewijzen”, vertelt hij.

Lees meer
 

Caroline Lallemand (Le Vif/L’Express) wint de Citi Journalistic Excellence Award 2022

Citi beloonde een Belgische journaliste met de Journalistic Excellence Award. De prijs, die werd gecreëerd als erkenning voor verdienstelijke financiële en economische verslaggeving, gaat dit jaar naar Caroline Lallemand van Le Vif/L’Express.

Lees meer
 

Na de BOA’s, BEA’s en BOCA’s, nu ook de BORA’s (Best of Reputation Awards)

Na de Best Of Activation, de Belgian Event Awards en de Best Of Content Awards vervolledigen de organisatoren van de Best Of Awards hun platform voor disciplinaire awards nu met de Best of Reputation Awards.

Lees meer
 

Geslaagde eerste editie van de PUB Job Day

Op 4 mei lanceerde PUB haar eerste Job Day, supported by Belfius. Op deze banendag konden studenten in onder andere communicatie, media, journalistiek, reclame en design in contact komen met potentiële werkgevers.

Lees meer
 

Toekomst van communicatievakbladen heeft perspectief

De studie van de ACPM wijst op het cruciale belang van de professionele media in de communicatiesector in het bijzonder, en naar analogie op de sleutelrol van de vakpers in het algemeen.

Lees meer
 

Agenda

WE MEDIA Academy: Woordvoerder en journalist, vriend of vijand?
10 mei 2022 | 09:00 - 13:00
BAM Content Marketing Casebook Launch
10 mei 2022 | 12:00 - 13:00
VIA Webinar: The playbook for effective advertising
12 mei 2022 | 15:00 - 16:00
BAM Meaningful Marketing Talks: Sustainability
12 mei 2022 | 16:00 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.