MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Gedaan met de “communication clutter”

Beste mediavrienden,

Journalisten die alleen nog vragen krijgen over de topics waarover ze werkelijk schrijven?

De MediaSpecs Database zet stappen in de richting van efficiëntere PR-communicatie en zal journalisten onder hun redactionele thema’s onderbrengen in de database. Bijvoorbeeld een journalist die in een modetijdschrift schrijft over auto’s en iemand anders die in een automagazine schrijft over mode.

Gedaan met de “communication clutter” tussen PR-mensen en redacties.

Alle Publishers worden uitgenodigd om hun eigen media in MediaSpecs te bekijken.

Deze week staan er met UMA Best Media Campaigns (op woensdag) en het BAM Marketing Congress (op donderdag en vrijdag) twee niet te missen fysieke events op het programma waarvoor u nog steeds kan inschrijven.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/05/2022

AMMA: Genomineerden binnen 6 categorieën zijn bekend

Op 26 april werden door de jury’s de 5 beste dossiers binnen 6 categorieën geselecteerd. Semetis rijft 6 nominaties binnen. Van Mindshare, Space en RMB worden elk 3 dossiers doorverwezen naar de finale jury.

Lees meer
 

40ste editie BAM Marketing Congress

Op 5 en 6 mei is de Nekkerhal in Mechelen the place to be, want dan verzamelen 1.500 CEO’s, marketers en andere decision makers voor de 40ste editie van het BAM Marketing Congress, met als thema Move with the Times, en met meer dan 50 sprekers.

Lees meer
 

Job Day van PUB mikt op sectoren media en communicatie

Op 4 mei lanceert PUB haar eerste Job Day. Op deze banendag kunnen studenten en pas afgestudeerden in onder andere communicatie, media, journalistiek, reclame of design in contact komen met hun potentiële toekomstige werkgever of stageplaats.

Lees meer
 

RMB geeft aftrap voor tweede editie van de ‘Super Ballekes’

Naar voorbeeld van de Super Bowl opent RMB tijdens de FIFA World Cup in Qatar een 'Super Ballekes'-blok op 23 november, tijdens de rust van de wedstrijd België-Canada. Deze reclameruimte is voorbehouden aan spots die nog nooit gezien werden op tv.

Lees meer
 

Ads & Data lanceert nieuw platform GA

Ads & Data lanceert een nieuw platform waar de Vlaming tips voor allerlei trips terugvindt. "GA is een 360°-platform waar televisie, print en digitaal moeiteloos in elkaar overvloeien”, vertelt Els Vercauteren.

Lees meer
 

Versterk uw audiocampagne met de podcasts De 7 en Le Brief

Begin dit jaar lanceerden De Tijd en L'Echo de actuapodcasts De 7 en Le Brief. Deze podcast biedt adverteerders via Trustmedia een resem aan nieuwe opportuniteiten. Ontdek de reclamemogelijkheden in MediaSpecs.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Mediaplus voegt Eckes-Granini toe aan klantenportefeuille

Het mediabureau van Serviceplan Group, Mediaplus, heeft een nieuwe klant aan zijn portfolio toegevoegd, namelijk de Eckes-Granini Group.

Lees meer
 

Serviceplan Group versterkt management met drie nieuwe leden

Serviceplan Group telt sinds het begin van 2021 +50% meer collega's. Om haar groei te ondersteunen, verwelkomt het Brusselse agentschap drie nieuwe leden in haar management team: Sylvie De Couvreur, Jan Seneca en Jonathan Cerneels.

Lees meer
 

Bepublic Group verwelkomt twee nieuwe PR Consultants

Het team van PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group breidt uit. Lies Dobbelaere en Jürgen Eeckhout vervoegen het 20-koppig team als nieuwe PR Consultants.

Lees meer
 

Sofie Roelandts aan de slag bij Pop Media

Begin april is Sofie Roelandts gestart als Sales & Marketing Manager bij OOH-regie Pop Media. Ze zal daar in tandem werken met de commerciële directeur Geoffroy Walckiers.

Lees meer
 

RTL Belgium benoemt Cédric Van Uytvanck tot Directeur TV Operations

RTL Belgium kondigt de komst aan van Cédric Van Uytvanck als Directeur TV Operations. Hij neemt het roer over van Paul-Henry Despontin, die na 39 jaar met pensioen gaat.

Lees meer
 

Het Communicatie Centrum publiceert nieuwe aanbevelingen inzake influencer marketing

Het Communicatie Centrum heeft nieuwe aanbevelingen gepubliceerd die de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) in staat zal stellen de identificatie van de commerciële relatie tussen adverteerder en influencer beter te controleren.

Lees meer
 

CSA publiceert jaarrapport 2021

De Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA) heeft zijn jaarverslag voor 2021 gepubliceerd. Ontdek het volledige rapport, alsook een samenvatting, via MediaSpecs Insights.

Lees meer
 

VIA en Screenforce organiseren webinar ‘The state of the attention economy’

Op dinsdag 24 mei organiseren VIA en haar Nederlandse zusterorganisatie Screenforce het webinar The State of the Attention Economy, met keynote sprekers Karen Nelson-Field en Florian Passlick.

Lees meer
 

Seen from Space: SVOD in Vlaanderen

Terwijl de aandelenmarkt het Netflix-aandeel afstraft wegens abonneeverlies, blijkt uit nieuwe gegevens van de Digimeter-enquête dat er een solide basis is in het noorden van België. Opmerkelijk is dat ook de concurrentie vooruitgang boekt.

Lees meer
 

Seen from Space: Oekraïne in het nieuws, welke crisis?

Space heeft de dagelijkse mediaconsumptiegewoonten op televisie en internet opgevolgd en de recentste informatie bijeengebracht wat betreft de populariteit van het nieuws over Covid-19 en de crisis in Oekraïne.

Lees meer
 

Wammesgazet na twee jaar weer klaar voor 18.000 brievenbussen

Na twee jaar coronaonderbreking werd onlangs de jongste 'gele Wammesgazet' voorgesteld. Carnavalsvereniging Het Heilig Wammes bestaat in Maaseik al 74 jaar en hun krantje is intussen aan zijn 63ste editie toe.

Lees meer
 

Agenda

PUB Job Day
4 mei 2022 | 09:00 - 19:00
UMA Best Media Campaigns
4 mei 2022 | 13:30 - 19:00
BAM Marketing Congress
5 mei 2022 | 09:00 - 6 mei 2022 | 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.