MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De MediaSpecs Database geeft een helder zicht op het medialandschap. Regies en uitgevers kunnen hun eigen media controleren en mediaplanners vinden snel en eenvoudig alle informatie en inspiratie voor hun campagnes.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

25/04/2022

Salesteam van IP Belgium wordt verdeeld tussen DPG Media Advertising en Rossel Advertising

De commerciële teams van IP Belgium, de reclameregie van RTL Belgium, worden vanaf mei verdeeld tussen DPG Media Advertising en Rossel Advertising. Dat bevestigt Philippe Jaumain, communicatiedirecteur van RTL Belgium.

Lees meer
 

Denis Masquelier verlaat eind juni IP Belgium

In het kader van de veranderingen bij de regie IP Belgium na de overname van RTL Belgium door Rossel en DPG Media, kondigde Denis Masquelier, General Manager van IP Belgium, aan dat hij eind juni zijn taak neerlegt bij de regie.

Lees meer
 

VRT-directie stelt transformatieplan voor

CEO Frederik Delaplace schuift zijn transformatieplan van de VRT naar voren. Tegen 2025 wil de VRT het met zowat een tiende van het personeel minder doen: onder meer via 116 ontslagen en door de productie van de soap Thuis uit te besteden.

Lees meer
 

Ads & Data breidt zijn aanbod uit met Warner Music Experience

Sinds 1 april wordt Warner Music Experience, een afdeling binnen Warner Music Group, in België door Ads & Data vertegenwoordigd.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Nieuwe nationale zender Crooze op DAB+

Op één van de laatst beschikbare frequenties van DAB+ kan men voortaan luisteren naar de nieuwe nationale zender Crooze. Het is een 'music only' radiostation zonder presentatoren. Initiatiefnemer Raf Geudens investeerde in het project.

Lees meer
 

BRUZZ lanceert nieuwe online radio BRUZZ ICE

BRUZZ, het crossmediaal mediamerk van de Vlaamse-Brusselse Media, lanceert BRUZZ ICE. Het krijgt een volwaardig online radiokanaal, een Instagramkanaal en is actief over alle media van BRUZZ heen.

Lees meer
 

Transfer steunt Earth Day samen met Disney Channel Benelux

22 april is het Earth Day en ook dit jaar wordt de aarde weer in de kijker gezet bij de themazenders. Transfer viert deze speciale dag samen met Disney Channel Benelux met een 60-seconden spot in alle Belgische UGC filmzalen.

Lees meer
 

Belgian Marketing Awards starten zoektocht naar kandidaten

De zoektocht naar The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year gaat van start met een oproep naar kandidaten. Kandidaturen zijn welkom tot eind mei.

Lees meer
 

Carla Mouchbahani aan het hoofd van Havas Market Benelux

Op 4 april werd Carla Mouchbahani benoemd tot Head of Havas Market Benelux, dat eind 2021 ontstond binnen Havas Village Brussels.

Lees meer
 

Sofie Verstreken wordt MarCom Director van VTM

Sofie Verstreken wordt MarCom Director bij VTM. Ze komt aan het hoofd te staan van ‘Brand Communicatie’, ‘Online Communicatie’ en ‘Studio’. Calogero Macaluso, die verantwoordelijk was voor de marcom van VTM, wordt Streaming Business Director.

Lees meer
 

Yappa breidt zijn online marketingteam uit

Maud Vranken (Newpharma), Jelle Eyckens (Tunity), Jolien Alders (Brabantia) en Lieselotte Roose (Kluster) versterken het digital agency uit Bilzen. "We kiezen voor een bewuste groei in ons marketingteam van 6 naar 10 personen", zegt Yoeri Severy.

Lees meer
 

imec.digimeter: Facebook verliest terrein aan TikTok, Disney+ populairder dan Streamz

Facebook wordt bij jongeren alsmaar minder populair ten voordele van TikTok. En de Vlaamse streamingdienst Streamz moet het afleggen tegen Disney+. Het zijn enkele opvallende tendensen in de jongste digimeter, het jaarlijkse onderzoek van imec.

Lees meer
 

Vlaamse jongeren breken met digitale tradities, zo blijkt uit nieuwe imec.digimeter

Het nieuwe rapport (2021) van imec is gebaseerd op een enquête bij 2.972 Vlamingen van zestien jaar of ouder die representatief werden ingedeeld op leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en provincie.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass: Voice
26 april 2022 | 09:00 - 11:30
BAM Content Marketing Casebook Launch
10 mei 2022 | 12:00 - 13:00
UBA Academy: Effie Info Class
27 april 2022 | 09:30 - 12:30
C² Training: How to pitch a journalist?
27 april 2022 | 12:00 - 14:00
UBA Academy: Digital Media Audit
27 april 2022 | 13:30 - 16:30
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
28 april 2022 | 09:00 - 11:30
RetailDetail Congress
28 april 2022 | 11:30 - 23:00
Ecommerce Summit
28 april 2022 | 12:30 - 18:00
CommPass: Essentials – Market
28 april 2022 | 17:30 - 20:30
WE MEDIA Academy: Hoe word ik een straffe interviewer?
29 april 2022 | 09:00 - 13:00
UBA Academy: Remuneration and evaluation for succes
29 april 2022 | 09:30 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.