MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

De MediaSpecs Database geeft een helder zicht op het medialandschap. Regies en uitgevers kunnen hun eigen media controleren en mediaplanners vinden snel en eenvoudig alle informatie en inspiratie voor hun campagnes.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/04/2022

Guillaume Collard wordt de nieuwe CEO van RTL Belgium

De nieuwe aandeelhouders, DPG Media en Rossel, hebben Guillaume Collard aangesteld om Philippe Delusinne op te volgen als CEO van RTL Belgium. Zijn benoeming ligt in de lijn van de ambitie om de digitale transformatie van de groep te versnellen.

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs werft Eva De Wolf aan

Eva De Wolf vervoegt het team van Whyte als Senior Consultant. Ze heeft ervaring in woordvoerderschap en communicatie in complexe omgevingen, die ze zal gebruiken om het Antwerpse kantoor te versterken.

Lees meer
 

Mobly versterkt team met William Francx als nieuwe Head of Marketing

Mobly blijft groeien. Met het gelijknamige verzekeringsplatform en tweedehandsplatform Vroom.be heeft de mobiliteitsspeler sterke ambities. Om deze te onderstrepen, wierf het William Francx aan als Head of Marketing.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards 2022: bekendmaking jury

[Provided by PUB] De juryvoorzitters van de Creative Belgium Awards zijn Arnaud Pitz (Egghunter), Pieter Claeys (TBWA), Frank Schouwaerts (Mutant) en Valentina Culatti (Meta).

Lees meer
 

Tutorial: Hoe kan ik zoeken in de MediaSpecs Database?

Naast de klassieke basisfuncties bevat de nieuwe database van MediaSpecs ook heel wat extra mogelijkheden. Bekijk ons filmpje en laat je meenemen doorheen de nieuwe lay-out en de nieuwe manier van zoeken.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

LaPresse.be lanceert de campagne “Ouvrir Mon Quotidien Numérique”

De actie "Ouvrir Mon Quotidien Numérique", georganiseerd door LaPresse.be, gaat van start op 19 april. Het zal middelbare scholieren in staat stellen gratis toegang te krijgen tot de websites van alle Franstalige Belgische dagbladen.

Lees meer
 

Sudinfo geprezen door de Franstalige Raad voor de Journalistieke Deontologie (CDJ)

De CDJ prees in zijn verslag van 2021 het werk van Sudinfo wat betreft de naleving van de ethische regels van het vak. Er zijn enkele klachten over de groep, maar die zijn over het algemeen niet ontvankelijk of zonder gevolg.

Lees meer
 

DOOH-netwerk van Lijncom brengt WK voetbal live naar premetro

Tijdens het komende WK voetbal van 21 november tot 18 december 2022 zal Lijncom ervoor zorgen dat op het digitale netwerk in de Antwerpse premetro live alle scores van de voetbalmatchen te volgen zijn.

Lees meer
 

Mediahuis investeert in Finse start-up

Mediahuis investeert in proptech start-up Skenariolabs, dat de toekomstige waarde en duurzaamheid van vastgoed voorspelt op basis van data-analyse en kunstmatige intelligentie.

Lees meer
 

DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

DH Radio krijgt officieel zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug, na nieuwe beslissingen die de CSA op 24 maart heeft genomen in het kader van het radiofrequentieplan.

Lees meer
 

IP brengt nieuwe Video Observer-studie: videoplatformen gaan los

IP publiceert de nieuwe Video Observer-studie en beschrijft het kijkgedrag op alle schermen, door middel van negen ‘videotypes’. Ze berekent het werkelijke aandeel van elk medium (share of video types) in de totale kijktijd van de Belgen.

Lees meer
 

Kantar: Media Trends and Predictions 2022

Kantar stelde hun rapport Media Trends and Predictions 2022 op. Dit jaar hebben zij hun aandacht toegespitst op vijf thema's, met als doel de lezers te helpen zowel de risico's als de kansen voor 2022 duidelijk in kaart te brengen.

Lees meer
 

VRT publiceert studie rond desinformatie

Ongeveer 80% vindt desinformatie een maatschappelijk probleem en de Vlaming kijkt onder meer in de richting van de VRT om de strijd tegen fake news op te voeren.

Lees meer
 

The Great Resignation: onderzoek van invloed COVID op sollicitatiegedrag en werkbeleving

Jobsite StepStone en universiteit KU Leuven deden een onderzoek bij 1.100 respondenten en gingen na of COVID niet enkel het sollicitatiegedrag, maar ook de beleving van het werk beïnvloed heeft.

Lees meer
 

Agenda

WE MEDIA Academy: Hoe word ik een straffe interviewer?
22 april 2022 | 09:00 - 17:00
CommPass Masterclass: Voice
26 april 2022 | 09:00 - 11:30
BAM Content Marketing Casebook Launch
10 mei 2022 | 12:00 - 13:00
UBA Academy: Effie Info Class
27 april 2022 | 09:30 - 12:30
C² Training: How to pitch a journalist?
27 april 2022 | 12:00 - 14:00
UBA Academy: Digital Media Audit
27 april 2022 | 13:30 - 16:30
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
28 april 2022 | 09:00 - 11:30
RetailDetail Congress
28 april 2022 | 11:30 - 23:00
CommPass: Essentials – Market
28 april 2022 | 17:30 - 20:30
UBA Academy: Remuneration and evaluation for succes
29 april 2022 | 09:30 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.