MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Op 16 juni vinden de AMMA plaats. Hou zeker rekening met de nieuwe deadlines om dossiers in te dienen: 15 april voor zeven van de categorieën, en 20 april voor de resterende zes categorieën. In ons artikel verderop vindt u meer details.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

De MediaSpecs Database geeft een helder zicht op het medialandschap. Regies en uitgevers kunnen hun eigen gegevens controleren en mediaplanners vinden snel en eenvoudig alle informatie en inspiratie voor hun campagnes.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/04/2022

DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

DH Radio krijgt officieel zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug, na nieuwe beslissingen die de CSA op 24 maart heeft genomen in het kader van het radiofrequentieplan.

Lees meer
 

Vlaamse Regulator voor de Media publiceert jaarverslag 2021

In zijn jaarverslag geeft de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM), de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, een overzicht van de belangrijkste verwezenlijkingen uit 2021.

Lees meer
 

IP brengt nieuwe Video Observer-studie: videoplatformen gaan los

IP publiceert de nieuwe Video Observer-studie en beschrijft het kijkgedrag op alle schermen, door middel van negen ‘videotypes’. Ze berekent het werkelijke aandeel van elk medium (share of video types) in de totale kijktijd van de Belgen.

Lees meer
 

VRT publiceert studie rond desinformatie

Ongeveer 80% vindt desinformatie een maatschappelijk probleem en de Vlaming kijkt onder meer in de richting van de VRT om de strijd tegen fake news op te voeren.

Lees meer
 

DOOH-netwerk van Lijncom brengt WK voetbal live naar premetro

Tijdens het komende WK voetbal van 21 november tot 18 december 2022 zal Lijncom ervoor zorgen dat op het digitale netwerk in de Antwerpse premetro live alle scores van de voetbalmatchen te volgen zijn.

Lees meer
 

AMMA: nieuwe deadlines indienen dossiers

U kan als mediabureau, reclameregie, reclamebureau, adverteerder of onderzoeksbureau uw dossier indienen in 15 categorieën om mee te dingen naar een AMMA. Die worden uitgereikt op 16 juni in Brussels Expo.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Mediahuis investeert in Finse start-up

Mediahuis investeert in proptech start-up Skenariolabs, dat de toekomstige waarde en duurzaamheid van vastgoed voorspelt op basis van data-analyse en kunstmatige intelligentie.

Lees meer
 

Tatjana Raman en Katrien Merckx brengen samen boek uit: “De power van post”

Hoe neem je printmail op in je mediacampagne? Bpost-medewerkers Tatjana Raman en Katrien Merckx vertellen je in dit boek alles over de kracht van papier in een digitale wereld.

Lees meer
 

Xavier Verellen brengt boek uit: ‘Topsporters zijn CEO’s’

Auteur en columnist Xavier Verellen neemt je mee door de formule die een topsporter tot een superkampioen kroont, aangevuld met de meest gelezen opiniestukken van Business AM en Newsweek.

Lees meer
 

Kantar: Media Trends and Predictions 2022

Kantar stelde hun rapport Media Trends and Predictions 2022 op. Dit jaar hebben zij hun aandacht toegespitst op vijf thema's, met als doel de lezers te helpen zowel de risico's als de kansen voor 2022 duidelijk in kaart te brengen.

Lees meer
 

De winnaars van de StuMPA zijn bekend

Op vrijdag 1 april hebben 20 laureaten van de 13de editie van de StuMPA (Student Magazine Print Awards) hun project verdedigd voor een jury en een publiek van de deelnemende hogescholen.

Lees meer
 

Seen from Space – Digitale reclamebestedingen: in afwachting van beter

De door de UMA geïnitieerde Digital Benchmark over de waarde van de digitale reclamebestedingen in ons land presenteerde zopas zijn derde configuratie.

Lees meer
 

Seen from Space: Media kies je niet instinctief

Een Zwitserse regie publiceerde zopas de resultaten uit een grootscheeps onderzoek (657 respondenten, van wie 279 bij bureaus en 219 bij de adverteerder) over het persoonlijke mediagebruik van deze marcom professionals.

Lees meer
 

Ads & Gaming: de regels van het spel veranderen

[Provided by PUB] "Games spelen vandaag zo’n grote rol in het leven van jonge mensen dat ze een uniek element voor de toekomst zullen vormen. Merken die niet mee op die kar springen, gaan alleen maar verder achterblijven”, zegt Steven Leunens, META.

Lees meer
 

The Great Resignation: onderzoek van invloed COVID op sollicitatiegedrag en werkbeleving

Jobsite StepStone en universiteit KU Leuven deden een onderzoek bij 1.100 respondenten en gingen na of COVID niet enkel het sollicitatiegedrag, maar ook de beleving van het werk beïnvloed heeft.

Lees meer
 

“Waarom is waarheidsgetrouw nieuws belangrijk?”, kaart moraalfilosoof Bart Pattyn aan op Radio 1

De werkelijkheid, ze is vervormbaar. De Wereld van Sofie op Radio 1 ontving ethicus en moraalfilosoof Bart Pattyn (KU Leuven), die fake news en de impact op de menselijke ervaring van de realiteit besprak. De media dragen een verantwoordelijkheid.

Lees meer
 

Agenda

PUB Job Day
4 mei 2022 | 09:00 - 19:00
UMA Best Media Campaigns
4 mei 2022 | 13:30 - 19:00
BAM Marketing Congress
5 mei 2022 | 09:00 - 6 mei 2022 | 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.