MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

UBA Trends Day gaf een podium aan Paul Polman die wijst op de grote maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven. Lees ons artikel en ook zijn boek.

De MediaSpecs Database geeft een helder zicht op het medialandschap. Regies en uitgevers kunnen hun eigen gegevens controleren en mediaplanners kunnen de extra zoek- en export-mogelijkheden gebruiken.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nina – Stéphanie – Joanna – Line

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/03/2022

“Our issues are not technology issues; our issues are human issues” – UBA Trends Day 2022

Van AI (Neil Deshmukh) over eco anxiety naar sociale vooruitgang (Paul Polman): de UBA Trends Day op 17 maart liet experts aan het woord over hedendaagse thema's die bedrijven en maatschappij beïnvloeden.

Lees meer
 

Benefiet van Vlaamse omroepen brengt bedrag van Oekraïne 12-12 op 17.778.315 euro

De gezamenlijke actie van de grootste Vlaamse omroepen, waarbij de zenders van VRT, SBS, DPG en Mediahuis in het teken stonden van de solidariteit voor de oorlogsslachtoffers in Oekraïne, was een succes. Het ingezamelde bedrag was 17.778.315 euro.

Lees meer
 

Sociaal akkoord bij DPG Media over sluiting drukkerij

Bij DPG Media is een sociaal akkoord afgesloten voor het personeel van de drukkerij Eco Print Center in Lokeren, die eind deze maand wordt gesloten. In de drukkerij werden onder meer Het Laatste Nieuws en De Morgen gedrukt.

Lees meer
 

Studio 100 gaat in beroep tegen radiolicenties

Studio 100 heeft een beroep ingediend bij de Raad van State in het radiodossier. Daarbij worden naast de erkenning van concurrent Nostalgie ook de licenties van de DPG-zenders Qmusic en Joe geviseerd.

Lees meer
 

The Bulletin viert 60-jarig jubileum en wordt onafhankelijke uitgever

Het oudste Engelstalige tijdschrift van België, The Bulletin, is na de overname door de nieuwe eigenaar Bulletin Media SRL een onafhankelijke uitgever geworden. Het wordt nu geleid door de vorige hoofdredactrice van het tijdschrift, Sarah Crew.

Lees meer
 

Home & Trends neemt de zes edities van House & Home over

Het magazine Home & Trends is een gevestigde waarde voor de Oost- en West-Vlaamse vastgoedmarkt en alles wat met wonen te maken heeft. Het gelijknamige bedrijf zet zijn groei nu voort via de overname van de zes edities van het magazine House & Home.

Lees meer
 

Kanaal Z lanceert ‘Z-Sustainable Finance’, een serie over duurzaam ondernemen

Vanaf 17 maart brengt Kanaal Z elke donderdagavond de reeks 'Z-Sustainable Finance'. In de serie leggen experts en ondernemers uit waarom een duurzame bedrijfsstrategie nuttig en nodig is, en lichten ze toe hoe ze die strategie ontwikkelen.

Lees meer
 

Jobs

Client Services Executive (cross media planner)
Var
Meer jobs
 
 

Chris Peeters (Elia) is Trends Manager van het Jaar 2021

Chris Peeters, de CEO van de hoogspanningsnetbeheerder Elia, is Trends Manager van het Jaar 2021. Hij is de 37ste laureaat van het referendum en volgt Dirk Coorevits, de CEO van de Kempense bouwspecialiteitenproducent Soudal, op.

Lees meer
 

Peter Vandermeersch is nieuwe CEO van Mediahuis Ierland

De Belg Peter Vandermeersch, voormalig hoofdredacteur van de krant De Standaard en het Nederlandse dagblad NRC, wordt CEO van Mediahuis Ierland, de grootste mediagroep van dat land. Hij neemt op 1 augustus het roer over van Marc Vangeel.

Lees meer
 

Ads & Data werft Annelies Vankersschaever en Kim Rayen aan

Annelies Vankersschaever vervoegde recent het team van Ads & Data in Vilvoorde. Ze start haar nieuwe functie als Sales Product Specialist Mediahuis Luxemburg. Kim Rayen krijgt de taak van Sales Product Specialist toegewezen, specifiek voor De Buren.

Lees meer
 

Team Lewis werft drie nieuwe talenten aan

Team Lewis verwelkomt drie nieuwkomers op de vloer. Philémon Heutte gaat aan de slag als Account Manager en Emma Servenay en Niels Bruninx versterken het team als Account Executives.

Lees meer
 

Sportizon neemt esports agency Kayzr over: “Deze samenwerking moet ervoor zorgen dat gamers gezonder, langer en gelukkiger leven”

Sportizon, de consulting- en activatie-afdeling van de Golazo Groep, neemt esports agency Kayzr over. Golazo en Kayzr slaan een nieuwe weg in met esports, die van het verantwoord gamen met een focus op fysiek en mentaal welzijn.

Lees meer
 

Mediabrands blikt terug op 2 jaar samenwerken tijdens de pandemie met publicatie van boek ‘The Collective Power’

Mediabrands België publiceerde een boek, 'The Collective Power'. Dit boek en bijhorende blog vertellen het persoonlijke verhaal van 43 collega’s en wordt verdeeld onder alle medewerkers, klanten, partners en prospecten van het mediabureau.

Lees meer
 

AMMA: Wijziging deadline indienen dossiers

U kan als mediabureau, reclameregie, reclamebureau, adverteerder of onderzoeksbureau uw dossier indienen in 15 categorieën om mee te dingen naar een AMMA. Die worden uitgereikt op 16 juni in Brussels Expo.

Lees meer
 

Een nieuwe modellering voor de CIM OOH-studie 2022-1

Het CIM publiceerde zopas golf 2022-1 van de CIM OOH-studie. Dit is de eerste publicatie op basis van de derde volledige modellering van verplaatsingsgegevens sinds het begin van de studie in 2017.

Lees meer
 

Luxembourg Ad’Report 2021: Exit van coronacrisis – Bruto commerciële reclame-investeringen stijgen met 7,6 miljoen

Espace Pub heeft in samenwerking met Nielsen het Luxembourg Ad’Report gepubliceerd. De bruto commerciële reclame-investeringen in het Groothertogdom Luxemburg bedroegen 131,234 miljoen euro in het jaar 2021.

Lees meer
 

Seen from Space: Mobiliteit benadert die uit het verleden

Een van de informatiebronnen over het verplaatsingsgedrag tijdens de gezondheidscrisis berust op de Community Mobility Reports van Google. Die verplaatsingen worden gekruist met een plaatstypologie (die aan de basis ligt van Google Maps).

Lees meer
 

Seen from Space: Home sweet audio

Dankzij de publicatie van het Audio Time-onderzoek van het CIM hebben we nu een ruimer beeld, aangezien daarin het hele audiobereik bekeken wordt en niet alleen radio. Audio Time werd online gevoerd in 2021 bij 3.500 respondenten van 12 tot 74 jaar.

Lees meer
 

Het nieuwe PUB Magazine is er

PUB Magazine heeft het uitvoerig over gaming en esport, maar ook andere actuele onderwerpen komen aan bod.

Lees meer
 

Agenda

UBA Academy: Media Measurement
23 maart 2022 | 13:30 - 17:00
Omnichannel & E-Commerce Congress
24 maart 2022 | 12:00 - 18:00
CommPass Starters Kit: Traditional Metrics
24 maart 2022 | 14:30 - 17:00
AMMA Research & Innovation Session
29 maart 2022 | 09:00 - 12:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.